בשורה לתושבים: אם עד היום התרגלתם לקו האדום של הרכבת הקלה, שנוסע מפתח תקוה לבת ים דרך תל אביב, כדאי שתתחילו להתכונן לקו החדש של הרכבת הקלה שיעבור בעיר.
3 צפייה בגלריה
הרכבת הקלה בפתח תקוה - תמונת פייסבוק
הרכבת הקלה בפתח תקוה - תמונת פייסבוק
הרכבת הקלה בפתח תקוה - תמונת פייסבוק
(צילום: ניצן ינקו)

מדובר על הקו הסגול, שקיבל אישור עקרוני להארכה שלו עד פתח תקוה בעקבות פניית העירייה ויאפשר חיבור לאזורים נוספים בתל אביב, רמת גן, קריית אונו, גבעת שמואל, אור יהודה ויהוד.
לאחרונה נערך דיון מיוחד בוועדה המטרופולינית מטעם משרד התחבורה, שעוסקת בנושא תוואי הרכבת הקלה. על פי האישור העקרוני שהתקבל, הקו הסגול של הרכבת הקלה יגיע לעיר בתחנה נוסף שתוקם בצומת הרחובות רבין-העצמאות, בצד המערבי של דרך רבין.
בפנייה שנשלחה מטעם העירייה בהנחיית רמי גרינברג, נכתב כי הארכת הקו הסגול לפתח תקוה תיצור קישוריות ורציפות לשאר אמצעי התחבורה הציבורית באזור, תשפר את רשת התחבורה הציבורית בכביש 471 וכן תיצור חיבור לנתיבי התחבורה הציבוריים ברחוב רבין, אשר מוביל גם לקו האדום של הרכבת הקלה בציר ז'בוטינסקי.
לפי התכנון המקורי, הארכת הקו הסגול לפתח תקוה היתה אמורה להתרחש רק לאחר הקמת המרכז התחבורתי המשולב שעתיד לקום בצומת הרחובות רבין והעצמאות ולכלול את קווי המטרו M2 ו-M3.
עם יישום התכנית להארכת הקו, יהיה ניתן להפעיל את התחנה בפתח תקוה מייד לאחר הקמת הקו הסגול שכבר החלה, ולא להמתין עד לתחילת הפעילות של המטרו.

3 צפייה בגלריה
הרכבת הקלה פתח תקוה
הרכבת הקלה פתח תקוה
הרכבת הקלה פתח תקוה
(צילום: נת"ע)

מה היתרון בהארכת הקו הסגול לפתח תקוה? התחנה תאפשר קישוריות מהירה לשכונות הדרומיות של העיר, כמו כפר גנים, שעריה, עמישב, מחנה יהודה, הדר גנים ומתחם סירקין החדש. כמו כן תהיה תהיה הנגשה נוספת למגיעים לאזור התעסוקה רמת סיב וקריית אריה מכל גוש דן. גם ההצטלבות עם הקו האדום תאפשר להזניק את העיר קדימה מבחינה תעסוקתית ותחבורתית.

הקו הסגול של הרכבת הקלה


אורך הקו הסגול של הרכבת הקלה, עוד לפני ההחלטה להאריך אותו לפתח תקוה, עומד על 27 ק"מ ויהיו לו נכון לעכשיו 46 תחנות. צפויים לעבור בו 256 אלף נוסעים ביום והתדירות שלו תהיה כל 4 דקות. הצפי לפתיחה של הקו הוא כרגע בשנת 2026, אך ייתכנו דחיות נוספות כפי שקרה גם עם הקו האדום.
הקו הסגול של הדנקל מחבר את החלקים המזרחיים של מטרופולין תל אביב (יהוד-מונוסון, אור יהודה וגבעת שמואל), דרך רמת גן וגבעתיים ועד למרכז תל אביב. הוא מאפשר נגישות למרכזי תעסוקה, לימודים ופנאי, וכן מתחבר לקווים הירוק והאדום של הדנקל, ולרכבת ישראל.
בתל אביב יש לקו הסגול 19 תחנות: ת"א מרכז, איכילוב, אבן גבירול ארלוזורוב, דיזינגוף, גורדון, בוגרשוב, אידלסון, הכרמל, מונטיפיורי, אלנבי לילינבלום, העלייה, גינת לוינסקי, נווה שאנן, ההגנה, התקווה, גבעתי, דרך משה דיין, כפר שלם, המאבק.

3 צפייה בגלריה
התקדמות הקו הסגול של הרכבת הקלה
התקדמות הקו הסגול של הרכבת הקלה
התקדמות הקו הסגול של הרכבת הקלה
(צילום: מתוך אתר נת"ע)

קראו גם:

ברמת גן הקו הסגול יעבור ברחוב הירדן, אלוף שדה, רמת אפעל, שיבא מרכז ושיבא דרום.
בקריית אונו הקו הסגול יעבור בקריית קריניצי, בגבעת שמואל בגני אילן, אוניברסיטת בר אילן מרכז, אוניברסיטת בר אילן מזרח, רמת הדר דרום, פארק רמון, מסוף גבעת שמואל.
באור יהודה הקו הסגול יעבור במסובים, רמת פנקס, קזז, יגאל אלון, שמעון פרס, צומת סביון.
ביהוד מונוסון הקו הסגול יעבור במונוסון גדות, סביונים, צומת יהוד מערב, יהוד מרכז, ויצמן, אופק, הטייסים. כאמור, כעת צפויה תחנה גם בפתח תקוה - בצומת רבין והעצמאות.