גאווה גדולה בשכונת עמישב בפתח תקוה: תושב השכונה, חייל המילואים מאיר כנפו בן ה-38, נפצע ביום שישי האחרון לאחר שבזמן סיור דרומית לים המלח, נתקל הצוות שלו בשלושה מחבלים שנכנסו מאזור ירדן ופתחו לעברם באש. ההיתקלות הסתיימה בניצחון ובהריגת המחבלים.
3 צפייה בגלריה
מאיר כנפו
מאיר כנפו
מאיר כנפו
(צילום: פרטי)

כנפו, אב לשלושה, מאושפז כעת בבית החולים הדסה לאחר שנותח, ובראיון ל'מיינט פתח תקוה', הוא מספר לראשונה על ההיתקלות מול המחבלים, מבקש להגיד תודה לכל הדואגים ולעדכן שהוא מרגיש בסדר. ''בסך הכל מאוד כואב, כי ירו לי בצוואר הירך, שם חדר לי כדור ושבר לי את העצם", הוא מספר וחושף כי נותח ביום שישי כשהגיע לבית החולים. לדבריו, "מחכה לי עוד שיקום, אבל אני אופטימי".
זוכר מה קרה?
"היינו בנחל אמציהו, שם יש מבקרים רבים בשל חופשת החג. הגענו לסייר במקום כי קיבלנו דיווח מהחמ"ל שהתצפית מזהה שני אנשים שמתקרבים לצד שלנו.
"איך שהגענו לאזור, איתרנו את המחבלים ומייד פתחנו בנוהל מעצר חשוד - אבל הם ישר התחילו לירות עלינו. זה היה מלחיץ, כי הם נכנסו לתוך המטעים הסמוכים ליישוב נאות הכיכר, והיה חשש לפגיעה באזרחים".
מאיר מספר כי במהלך האירוע, שזוהה על ידי התצפיתניות בסמוך לגבול, הוא נפצע מירי המחבלים וזה כמעט ומנע ממנו להמשיך ולירות. "בתוך דקות המחבלים חוסלו, ופינו אותי עם עוד חייל סדיר באמבולנס לנקודת מפגש עם מסוק של 669 שפינה אותנו לבית החולים. תודה לאל שזה רק זה".
מתכנן לחזור למילואים שתבריא?
"ברור שאני רוצה לחזור למילואים, אני מאפריל בשירות ועכשיו עשיתי את הסבב השני. כשנעבור את השיקום נדע מה הלאה".

3 צפייה בגלריה
מאיר כנפו בבית החולים לאחר שנפצע
מאיר כנפו בבית החולים לאחר שנפצע
מאיר כנפו בבית החולים לאחר שנפצע
(צילום: באדיבות המשפחה)

הגיע במצב קשה


"למרות שמאיר עירני, הוא עדין במצב לא טוב ומחכה לו שיקום ארוך", מבהיר אביו של מאיר, יעקב כנפו מעמישב, שחושף כי בנו מגיע ממשפחה חרדית שבה שני הבנים הלכו לצבא.
"הוא הגיע לבית החולים במצב קשה. אבל הוא מתקשר עם כולם ומדבר, עדין קשה לו". ההורים עודכנו שהירי על הסיור באזור ים המלח הגיע ממחבלים שחדרו מירדן ופתחו עליהם באש, ובנו מאיר חטף כדור מאחד המחבלים שהוא מצידו ירה צרור לעבר המחבלים וסייע בחיסולם.
"כשזה מגיע אליך למשפחה, זה סוג של הלם", אומר יעקב, " חשוב לנו להיות איתו כל הזמן ואנחנו מעכלים את מה שקרה ומודים לאלוהים שהוא בחיים".

קראו גם:

3 צפייה בגלריה
מאיר כנפו בבית הכנסת
מאיר כנפו בבית הכנסת
מאיר כנפו בבית הכנסת לפני הפציעה
(צילום: באדיבות יוסי סוויסה)

"צילמתי אותו בפעם האחרונה בברית בבית הכנסת ישורון בעמישב, שהוא לבוש במדים ובא לשמור עלינו עם נשק בחופשה מהמילואים", מספר חבר המשפחה, הצלם יוסי סוויסה, שחושף כי רק מאוחר יותר גילו החברים והמתפללים כי כנפו נפצע. "צילמתי אותו במקרה. לא חשבתי שיקרה לו משהו".