מפחיד: תושבי שכונת כפר גנים בפתח תקוה התעוררו לאחר חצות (יום א') בשל רעש של פיצוץ שהרעיד את מרכז העיר.

הפיצוץ בכפר גנים
(צילום: אלן מלכה)


אירוע חמור וחריג ברחוב דגל ראובן בשכונת כפר גנים בעיר, לאחר שרכב שחנה ברחוב צה"ל פינת דגל ראובן התפוצץ לפתע לעיני העוברים ושבים ועלה באש במשך עשרים דקות, עד הגעת כוחות כיבוי האש לזירה.
הרקע לפיצוץ ככל הנראה פלילי, במסגרת מלחמות עבריינים. במזל לא היו נפגעים ולא נגרם נזק נוסף. אולם, לטענת השכנים, מדובר באירוע רודף אירוע, מה שמעלה את מפלס החרדה שמא מישהו יפגע.

2 צפייה בגלריה
פיצוץ הרכב בעין גנים
פיצוץ הרכב בעין גנים
פיצוץ הרכב בכפר גנים
(צילום: אלן מלכה)

''זה קרה קצת אחרי 12 בלילה, החלונות רעדו מהפיצוץ. שמעו את זה בכל העיר'', מספר תושב השכונה שחושף כי הוא התעורר נוכח קול הנפץ החזק וההדף שהרעיד את חלונות ביתו בזמן שנרדם בסלון מול הטלוויזיה.
"זה מלחיץ. ברור שחשבתי מיד שזה פיגוע. זה היה פיצוץ מפחיד. מייד רצתי החוצה וראיתי רכב עולה באש. רק שבוע שעבר ירו פה בשכונה וזרקו רימון. בנס לא קרה אסון".

2 צפייה בגלריה
פיצוץ הרכב בעין גנים
פיצוץ הרכב בעין גנים
פיצוץ הרכב בכפר גנים
(צילום: באדיבות התושבים)

עד ראיה נוסף מספר, שתושבים רבים יצאו החוצה לראות מה קרה. לדבריו, "ברור שזה מלחיץ. המצב הביטחוני במדינה משפיע על כולנו והדבר הראשון שעולה לך בראש זה פיגוע. אחרי זה התברר שככל הנראה זה מלחמת עבריינים. הלילה במזל לא היה שם אף אחד. ולא נפגעו אנשים. אבל זה לא יכול להמשיך ככה".
מה אתה חושב שקרה?
"כנראה שהעבריינים פה בעיר רצו להראות נוכחות. זה היה פיצוץ עצום. זה בעוצמה של וידוא חיסול. זה לא פחות מפחיד. מישהו יכול היה להיפגע מהפיצוץ. במזל לא קרה כלום והמכבי אש הגיעו מהר וכיבו את האש. אבל המשטרה חייבת לעשות משהו, זה לא שיקגו פה. כולם מדברים על זה ויש תמונות וסרטונים ברשת. צריך להגביר את נוכחות המשטרה בשכונה ולתפוס את העבריינים".

קראו גם:

כזכור, בדיוק לפני שבוע אירוע ארוע חריג באותו רחוב, לאחר שבשעת לילה מאוחרת התעוררו השכנים לקול ירי חזק ובעקבותיו פיצוץ, זאת כתוצאה מזריקת רימון למבנה ברחוב. בשני המקרים, לא מדובר בפיגוע, אלא בחשד לפלילים, מה שמדאיג את תושבי השכונה שמבקשים לחזור לשגרת חייהם השקטה.
מהמשטרה נמסר: "שוטרי תחנת פ"ת פתחו הלילה בחקירה, עם קבלת דיווח במוקד 100 בדבר קול נפץ שנשמע סמוך לרכב בעיר, כאשר בתום סריקות אותרו שריד מטען, ללא נפגעים.
"בתוך כך, חבלן המשטרה הגיע למקום ובחן את שרידי הפריט, לצד סריקה במקום להסרת כל סיכון נוסף לציבור ובתום הפעילות העביר את הממצאים להמשך מיצוי ראיות במעבדות הזיהוי הפלילי של משטרת ישראל, במסגרת חקירה שנפתחה לבחינת הרקע והנסיבות".