כעס בקרב הורים ברחבי העיר על עיריית פתח תקוה: לטענתם העירייה סוגרת בימים אלו גנים עירוניים בהם נמצאו מאומתים על אף שישנם ילדים מחלימים עם תוצאה שלילית בבדיקת אנטיגן.
לדברי ההורים, העירייה מנתבת את צוות הגן, הכשיר לפעילות, לגנים אחרים בהם קיים מחסור בכוח אדם, במקום לפתוח את הגנים בהן הן עובדות באופן קבוע לילדים שנחשבים מחלימים ונמצאו שליליים בבדיקת אנטיגן.
1 צפייה בגלריה
גן ילדים
גן ילדים
גן ילדים
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
"התנהלות מזעזעת", אומרת בכעס אם מהדר גנים. "הגננת הגיעה לגן, הסייעת הייתה אמורה להגיע גם, אלא שאז הקפיצו אותן לגנים אחרים ואנחנו נותרנו ללא מענה. זאת למרות שכעת ישנם שישה ילדים בגן שנחשבים למחלימים ונמצאו שליליים בבדיקת אנטיגן מוסדי".
כיצד פעלתם?
"פנינו לראש העירייה ולגורמים במערכת החינוך העירונית, אבל לא קיבלנו מענה. צריך להבין שגן זה לא עסק כלכלי שאם שווה לך לפתוח אתה פותח ואם לא אז לא, והעירייה לא יכולה לעשות דין לעצמה. אני מבינה שגן לא יכול להתנהל כרגיל עם מספר כזה של ילדים אבל תמצאו פתרון. כמה ההורים יכולים לשבת בבית? זו לא מציאות אפשרית.
"יש חוסר משמעותי באנשי צוות, יש קושי בגיוס, שאמנם קיים גם בערים אחרות אבל לא בהיקף שכזה. אין מאמץ אמיתי מצד העירייה למצוא כח אדם ויש פה סוג של אמירה 'לא אכפת לנו מימי העבודה שלכם'".
קראו גם:
מדוברות העיריה נמסר: "בנוגע לפתיחת הגנים, העיריה פועלת על פי הנחיות משרד החינוך ומשרד הבריאות. כמו כן, העירייה מפעילה מערך סייעות נרחב ופועלת כל העת כדי להגדיל את מצבת הסייעות אשר נותנות מענה גם להעדרויות של גננות, עובדות משרד החינוך".