תושבי פתח תקוה, מה מצב הרוח שלכם היום? ממצאי מדד איכות החיים של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מלמדים שתושבי העיר פחות מדוכאים ביחס לשאר תושבי הערים הגדולות בישראל. עם זאת, העיר מדורגת במקום ה-9 מתוך 16 בשקלול מדדי איכות החיים, כשהתושבים פחות מרוצים, בין היתר, מאזור מגוריהם, מכמות הפארקים והגינות הציבוריות, וממערכת הבריאות.
1 צפייה בגלריה
רחוב חיים עוזר פתח תקוה - תמונה מותאמת פייסבוק
רחוב חיים עוזר פתח תקוה - תמונה מותאמת פייסבוק
רחוב חיים עוזר פתח תקוה
(צילום: ניצן ינקו)
מתוך 52 מדדים בהם נבחנה העיר, שמתייחסים לשנת 2020, עולה כי ב-23 מתוכם היא מדורגת מעל הממוצע הארצי, ואילו ב-29 הנותרים מצבה של פתח תקוה פחות טוב מהממוצע הארצי.
על פי הנתונים עולה כי תושבי פתח תקוה חשים פחות דיכאון משאר תושבי הערים הגדולות (20 אחוזים לעומת הממוצע הארצי שעומד על 22.9 אחוזים), ופחות בודדים (14.8 אחוזים לעומת ממוצע של 19.4 אחוזים).
כמו כן, למרות הפקקים באזור ובעיר, רק 30.02 אחוזים הביעו חוסר שביעות רצון ממשך זמן ההגעה לעבודה לעומת המוצע הארצי שעומד על 39.5 אחוזים.
נתון נוסף שבו מובילה העיר על כל היתר הוא המעורבות האזרחית עם 27.45 אחוזים לעומת ממוצע של 11.7 אחוזים.
כמו כן, פתח תקוה ממוקמת במקום הרביעי במדד תחושת הביטחון באזור המגורים בשעת החשיכה ובמדד שביעות הרצון מהניקיון באזור המגורים.
איפה יש מקום לשיפור? מתברר שתושבי פתח תקוה פחות מרוצים מאזור מגוריהם, מקום 12 מתוך 16, ומכמות הפארקים והשטחים הירוקים סמוך לביתם, גם כאן הגיעה העיר למקום ה-12.
נתון נוסף מלמד כי רק 63.1 אחוזים מבני 20 ומעלה הביעו אמון במערכת הבריאות, לעומת הממוצע שעומד על 77.5, ובמדד זה מדורגת העיר אחרונה.
לעדכונים - חדשות פתח תקוה