על אף פניית הסתדרות המעו"ף לעירייה: חמש עובדות מרשות החניה, רובן בעלות ותק של עשרות שנים, קיבלו זימון לשימוע לפני פיטורים. "אני פשוט בוכה עכשיו, אין לי מי שילחם בשבילי", אומרת אחת מהן.
כזכור, כחלק משינוי מבנה ארגוני שמבצעת העירייה, תועבר הרשות, שבה מועסקים כעשרה עובדים, חלקם עם ותק של עשרות שנים, לניהולה הישיר של העירייה תחת אגף הביטחון. לטענת העובדים, נאמר להם כי מי שירצה להישאר בתפקידו ייאלץ להגיש מועמדות למכרז, ואלו שלא יעברו אותו יפוטרו מתפקידם.
1 צפייה בגלריה
בניין עיריית פתח תקוה - תמונת פייסבוק
בניין עיריית פתח תקוה - תמונת פייסבוק
בניין עיריית פתח תקוה
(צילום: ריאן )
בעירייה הסבירו כי מעבר רשות החניה הוא חלק מהפעולות שהעירייה מקדמת "לטובת איגום המשאבים העירוניים והנגשה מיטבית ויעילה של השירותים העירוניים לתושבי העיר". אלא שהעובדים לא השתכנעו ובימים האחרונים פעלו מול הסתדרות המעו"ף במרחב פתח תקוה כדי למצוא פתרון שיגן עליהם.
לפני מספר שבועות, פנתה דליה זאדה, מזכירת האיגוד המקצועי בהסתדרות מרחב פתח תקוה, אל רמי גרינברג בבקשה לעכב כל פעולה בעניין המעבר והפיטורים עד לסיום משא ומתן עימה. בפנייתה ציינה זאדה: "חלפ"ת היא חברת בת של העירייה. אנו רואים את העירייה כמעסיקה של העובדים. בנוסף לכך, פניה זו נעשית גם בשם עובדי העירייה האחרים אשר השימועים בחלפ"ת צפויים להשפיע גם עליהם.
"נמסר לנו כי העירייה מפרסמת מכרזים לקליטת העובדים בעירייה. לא ברור לנו מדוע הליך זה נחוץ כלל. עמדת ההסתדרות היא כי הם יכולים לענות על כל מכרז...".
אלא שעל אף פניית ההסתדרות, ממשיכה העירייה לפעול בנושא כשבינתיים, חמש עובדות, רובן בעלות ותק של עשרות שנים, קיבלו זימון לשימוע לפני פיטורים לאחר שככל הנראה לא עמדו בתנאי המכרז. "אלו תחושות קשות מאוד במיוחד לאור קבלת המכתב רגע לפני החגים", אומרת אחת העובדות. "הגעתי לרשות החניה לפני למעלה מ- 20 שנה, עברתי את המבחן שעשו לי, התקבלתי לעבודה באופן זמני ולאחר מכן המינוי נהפך לקבוע. עברתי פה דברים, ועכשיו בגילי זורקים אותי לשוק למרות שאת העבודה אני עושה בעיניים עצומות. אני מרגישה כמו ג'וק שדורכים עליו".
מה את שוקלת לעשות?
"אני לא יודעת. אני מקווה שיהיה מי שיצעק את הזעקה שלנו. לא רק שהשפילו אותי עד עפר, אין לי ממה להתקיים, אין לי עוד משכורת. אם אצא לשוק העבודה בגילי, מי יקח אותי? אחתום בלשכה ומה אחר כך? אני כבר לא רלוונטית. אני כל החיים פה, ועושים בנו עכשיו מה שהם רוצים. איזה מן דבר זה לפגוע בפרנסה של אנשים בגיל הזה?! הם חושבים שאפשר להתעלל בנו".
קראו גם:
מעיריית פתח תקוה נמסר בתגובה: "במסגרת כלל הפעולות שהעירייה מקדמת לטובת איגום המשאבים העירוניים והנגשה מיטבית ויעילה של השירותים העירוניים לתושבי העיר, הוחלט להעביר את רשות החניה מאחריות החברה לפיתוח לאחריות אגף הביטחון בעירייה.
במסגרת קידום המהלך עודכנו כנדרש כלל הגורמים המעורבים וככל שעובדי רשות החניה יעברו לעירייה הם יצטרכו לעמוד בנהלים שבהם עומדים כלל עובדי העירייה. אותן עובדות הוזמנו כמו יתר העובדים לגשת למכרז כנדרש וכמקובל ופעלו עפ"י בחירתן האישית".