האם חבר הכנסת מסיעת יש עתיד, רון כץ, לשעבר סגן ראש העירייה וראש מינהל החינוך, יתמודד לראשות העירייה בבחירות המקומיות הקרובות? על פי גורמים עירוניים ייתכן מאוד, לאחר שלדבריהם, הוא הגיע יחד עם אנשי ש"ס, ביניהם חבר הכנסת אוריאל בוסו, לפגישה בנושא בביתו של אחד מגדולי הרבנים התומך במפלגה. נכון לשעה זו שני הצדדים מכחישים זאת בכל תוקף.
2 צפייה בגלריה
רון כץ ורמי גרינברג
רון כץ ורמי גרינברג
רון כץ ורמי גרינברג
(צילום ארכיון: דוברות עיריית פתח תקוה)
כזכור, מעצרו של ראש העירייה והספקולציות סביב עתידו הפוליטי מטלטלים את המערכת העירונית מאז יום רביעי, בעיקר לאור העובדה כשאנחנו נכנסים בקרוב לשנת בחירות. עוד לפני מעצרו של גרינברג כחלק מהפרשה שנחשפה לראשונה בשורה של דיווחים וחשיפות ב"mynet פתח תקוה" ו"ידיעות פתח תקוה", החלו לעלות שמות של מועמדים פוטנציאלים להחלפתו.
מי שכבר הצהירה כי תתמודד במערכת הבחירות הקרובה היא המשנה לראש העירייה, אורנה דוידאי, שנחשבת לאחת ממקורביו של גרינברג, כשבינתיים שמות נוספים שיתכן ויופיעו בקלפיות הם של חברת המועצה ענת זנזורי וראשי העירייה הקודמים אורי אהד ואיציק ברוורמן.
אלא שבימים האחרונים כאמור, עלה שם נוסף ומעניין לא פחות, רון כץ, אשר מכהן כחבר כנסת מטעם סיעת יש עתיד ושימש עד לא מכבר כסגנו של גרינברג וראש מינהל החינוך בעיר. גורמים עירוניים מספרים כי ביום חמישי האחרון נפגש חבר הכנסת כץ עם חבר הכנסת מטעם סיעת ש"ס, אוריאל בוסו, ששימש אף הוא כסגנו של גרינברג, יחד עם אנשים נוספים מהסיעה החרדית בביתו של אחד מגדולי הרבנים המזוהה עימה.
"מטרת הפגישה הייתה הרצה של רון כץ לראשות העירייה", אומר בנחרצות גורם עירוני. "אירוע כזה לא יתרחש בלי אור ירוק של אריה דרעי וראש הממשלה יאיר לפיד בכבודם ובעצמם".
2 צפייה בגלריה
סגן ראש העיר אוריאל בוסו
סגן ראש העיר אוריאל בוסו
אוריאל בוסו. המתווך?
(צילום: מתן דויטש)
אלא שנכון לעכשיו, שני הצדדים מכחישים באופן גורף את הפגישה או את התמודדותו של כץ לראשות העירייה. "אני שומע על הנושא הזה מכל כיוון אבל אלו סתם שמועות", אומר חבר הכנסת מיש עתיד. "אני לא עוזב את הכנסת, כרגע אני מנהל את מטה השטח של 'יש עתיד', כל יום חמישי הייתי שם ורק בזה אני מתעסק. לא חושב אפילו על הכיוון שהזכרת".
לא עלתה אפשרות כזו? אין דיבור קונקרטי על התמודדות לראשות העירייה?
"אין דיבור על כך בכלל".
אתה שוקל אפשרות כזו?
"אני אפילו לא חושב על זה. מה שמעסיק אותי זה לנצח את הבחירות ולדאוג שראש הממשלה ימשיך לכהן בתפקידו. לא יודע למי יש אינטרס להפיץ את העניין.
"כרגע ראש העירייה נמצא בחקירות, אני מאחל לו בהצלחה, ומקווה שהתמונה תתבהר ושהוא ייצא מזה בצורה טובה".
איפה נראה אותך עוד שנה מהיום?
"נכון לעכשיו בכנסת ישראל".
קראו גם:
כאמור, גם מצידו של חבר הכנסת בוסו הגיעה הכחשה גורפת. "זה פייק מוחלט", הוא אומר . "מיום חמישי מגלגלים את זה אבל לא היה ולא נברא. אתם נורמליים? ראש העירייה עדיין במעצר אז יש אנשים שרוקדים על הדם? אנו שותפים של ראש העירייה ומקווים שתצא צדקתו לאור. מעבר לכך אין שום התעסקות בזה. אנחנו עסוקים בבחירות, אני מתפקידי כחבר כנסת עסוק בנושא הזה, וכפי שידוע לי גם רון כץ עסוק בכך".
שוחחתם לאחרונה?
"מה זאת אומרת? רון ואני חברים כבר יותר מ 10 שנים אבל לא בקשר על שום דבר שקשור לנושא המוניציפאלי. אלו ספינים רדודים ולאן הם הלכו? אמרו שהלכנו לרבנים וישבנו לפגישות, בין היתר עם אריה דרעי, דברים הזויים. אבל אני יודע מאיזה כיוון זה מגיע, אנשים שכנראה מהמחנה שמתנגד לרמי ומחפשים תחלופות כדי ליצור אווירה, זה הכל. זה מגוחך ועלוב".