לא אומרים נואש: מעל 130 הורים מבית הספר הוותיק יד לבנים הגישו לאחרונה עתירה לבית המשפט המחוזי בלוד נגד העירייה ומשרד החינוך, בעקבות החלטתם המשותפת לסגור את בית הספר.
כזכור, לפני כשנה החליטה העירייה כחלק מהשינויים הרבים במערכת החינוך העירונית, לסגור את בית ספר יד לבנים הוותיק שבכפר גנים א' מתוך רצון לחזק את השכונה באמצעות הכנסת בית ספר אנתרופוסופי שיכיל כיתות א'-י"ב. ההורים הביעו מורת רוח, יצאו להפגין סמוך לבניין העירייה ואף קיבלו חיזוק בדמות מזכ"ל הסתדרות המורים, יפה בן דוד, שטענה אז כי העירייה "התנהלה שלא בתום לב בצעדים שמטרתם להוביל לסגירת בית הספר".
1 צפייה בגלריה
הורים בבית הספר. "חשבנו שירדו מאיתנו, אבל מתברר שלא"
הורים בבית הספר. "חשבנו שירדו מאיתנו, אבל מתברר שלא"
"סגירה לא מהסיבות הנכונות". הורים בבית הספר
(צילום: ריאן)
המחאה נתנה את אותותיה והעירייה החליטה להקפיא את סגירת מוסד החינוך. אלא שלפני חודשים אחדים התקבלה ההחלטה הסופית בעניין ובית הספר צפוי לסגור את שעריו בקיץ הקרוב, כש- 293 התלמידים שלומדים בו יפוזרו במוסדות חינוך אחרים.
משראו ההורים כי הפגנות נוספות שערכו בשבועות האחרונים ואף השבתת הלימודים באחד הימים, לא נשאו פרי, הם החליטו לפנות לבית המשפט ולאחרונה הגישו עתירה מנהלית בנושא נגד העירייה ומשרד החינוך בדרישה לבטל את רוע הגזרה מבחינתם.
קראו גם:
בעתירה, אותה הגישו ההורים באמצעות עורכת הדין יסמין קשת, הם מבקשים מבית המשפט להורות לעירייה ולמשרד החינוך לבטל את ההחלטה כשבמידה ולא תבוטל, העירייה תדאג לכל הפחות להסעות לתלמידי בית הספר שיפוזרו במוסדות אחרים, גם אם אינם זכאים לכך על פי הקריטריון וכן לשיבוץ אחים באותו בית ספר.
ההורים טענו כי "בתקופת כהונתו של גרינברג נסגרו ופוזרו כבר שני בתי ספר, ונראה כי היד קלה על ההדק, והשיקול של הפגיעה בפאן החברתי, הרגשי והלימודי של הילדים לא נלקח מספיק בחשבון". עוד סבורים ההורים כי ההחלטה לסגור את בית החינוך היא "בניגוד לטובת הילדים ומתוך שיקולים פוליטיים זרים, תוך העברת נתונים שגויים למשרד החינוך".

"רגע היסטורי"

שלומית פרויליך, יו"ר הנהגת הורי בית הספר: "הורי בית חינוך יד לבנים מאמינים בכל ליבם שסגירת בית החינוך אינה מוצדקת וההחלטה לא נעשתה מהסיבות הנכונות ובטוח שלא בתקופה הזויה של שנתיים קורונה. לפזר ילדים ולמלא בתי ספר אחרים ב 40 תלמידים בכיתה, תהפוך גם את שיגרת הבוקר לבלתי אפשרית בעמידה בזמנים של הילדים מול הגעת הורים למקום העבודה.
"במאמצים משותפים החלטנו ללכת על כל הקופה ובעזרת העתירה אנו מאמינים ומקווים שמי שיקרא אותה, כל שופט או שופטת בישראל, יתרגש ויצטמרר מהמסר אותו אנו מבקשים להעביר. המהלך יוביל לניצחון מוחץ באמונה גדולה, ואם יקרה הכי גרוע, אנחנו ההורים נדע שעשינו הכל עבור ילדינו ותמיד נהיה גאים בבחירת המהלך הכי גבוה שמתאפשר לנו כדי להציג את עמדתנו".
נדיב ורסנו, פעיל חברתי ותושב שכונת רמת ורבר שהצטרף למאבק ההורים, הוסיף כי "מדובר ברגע היסטורי של קבוצה גדולה של הורים במטרה להראות לראש העירייה שתושבי רמת ורבר הם לא אוכלוסייה חלשה, אלא ההיפך. הגיע הזמן שהעירייה תחזור בה. מדובר במוסד חינוך שקרוי על שמם של חללי צה"ל ואנחנו לא ניתן לעירייה למחוק את הזיכרון והסיפורים שלהם, וגם לא את החוויות של התלמידים שלומדים בו".
מעיריית פתח תקוה נמסר בתגובה כי "ההחלטה על סגירת בי"ס יד לבנים היא בשיתוף משרד החינוך המצביע על קיטון תמידי במספר התלמידים שבגינם למעשה התלמידים בביה"ס מקבלים פחות הקצאות, פחות מורים ופחות תקציבים וזאת לאור העובדה הפשוטה כי בי"ס במדינת ישראל מקבל תקציב לפי מספר התלמידים הלומדים בו. מה עוד שבדיקות שביצענו לא מצביעות על גידול משמעותי באוכלוסייה באזור, בשנים הקרובות.
לטובת התלמידים והתלמידות, ובאופן מסודר, מושכל ומותאם, מתגבשת תכנית לשילוב תלמידי בי"ס יד לבנים הוותיק במסגרות מתאימות ואיכותיות בסביבה הקרובה. במקביל, ומתוך מגמה לחזק את החינוך הממלכתי באזור, ייפתח במקום בית ספר ייחודי בשיטת הלימוד האנתרופוסופי בו ילמדו תלמידות ותלמידים מכיתה א' ועד יב'. בית ספר ייחודי זה ייתן מענה לתלמידים רבים המעוניינים ללמוד בגישה חינוכית זו. הקמת בתי ספר יחודיים מחזקים את מערכת החינוך בעיר ואת כלל האוכלוסייה בפתח תקוה. תלמידות ותלמידי יד לבנים שירצו ללמוד בביה"ס האנתרופוסופי יוכלו כמובן להשתלב בו".
ממשרד החינוך נמסר: "משרד החינוך מנוע מלהגיב בשל העובדה שהנושא הועבר להליך משפטי. המשרד יעביר את תגובתו לבית המשפט כמקובל".
כל העדכונים - חדשות פתח תקוה