האירוע האלים התרחש אתמול (שלישי) סביב השעה 19:00. שישה תלמידי כיתה ח' מבית ספר בפתח תקוה נפגשו לבילוי משותף בפארק הדרומי בשכונת נווה גן בפתח תקוה. זמן קצר לאחר מכן הגיעה למקום חבורת ילדים אחרת, שהחלה בהקנטות, שהובילו לתקיפה פיזית ואף באיום שיש ברשותם אולר.
צפו בתיעוד מהאירוע >>>
"משכו לבן שלי בשיער, דחפו אותו ונתנו לו אגרוף בבטן", מספרת אמו של אחד הנערים. "ואז עברו לחבר שלו. בעטו בו ודחפו אותו כפי שניתן לראות בסרטון. הבן שלי לא החזיר, ואחר כך הוא אמר לי 'פעלתי מהשכל כשחשבתי לאיזה כיוון זה יכול להתפתח אם אחזיר'. אותם ילדים המשיכו לרדוף אחרי הבן שלי וחברים שלו עד שעברה אישה בפארק שהפסיקה הכל וגרמה לאותם ילדים לעזוב".
איך נודע לך המקרה?
"הבן שלי התקשר ואמר 'אני יודע שאני מאחר הביתה אבל הייתה לנו סיטואציה לא נעימה'. באותו רגע לא הבנתי את חומרת המעשים, אבל כשהוא חזר והוא סיפר הכל הייתי בשוק שילדים יכולים להיות בגינה בשכונה נורמטיבית, ובשעה סבירה ולחוות אירוע כזה".
1 צפייה בגלריה
קטטה בין נערים בפתח תקוה
קטטה בין נערים בפתח תקוה
קטטה בין נערים בפתח תקוה
(צילום: פרטי)
כיצד האירועים השפיעו עליו?
"בבוקר הוא אמר שהוא לא יכול להירגע בגלל זה, ולא ישן חצי מהלילה בגלל מחשבות על מה שקרה. הוא אמר לי 'אני ארגע שאדע שהם שילמו מחיר על מה שעשו'. שלא כל אחד יוכל לבוא לתקוף ילדים וזה יעבור כאילו לא קרה כלום. מצד אחד אני לא רוצה להגביל, ומעדיפה לשדר שהכל בסדר, אבל מצד שני אני חוששת. העירייה צריכה להגביר את הסיורים באזור כדי להגביר את הביטחון לילדים".
קראו גם:
על הדברים האלה, הוסיפה אמה של אחת הנערות שנכחה במקום, וכונתה בשמות גנאי: "הילדים קראו להן 'זונות, שרמוטות' ופקדו עליהן לשתוק ולא להגיב. בנוסף הם ציינו שיש עליהם אולר. אם אותה אישה לא הייתה עוברת שם אני לא רוצה לחשוב איך זה היה נגמר. כששמעתי את הסיפור הייתי בהלם. אמרתי: 'לא יכול להיות שזה קורה בשכונה שלנו', אבל אולי אני תמימה. חשוב למצוא את הילדים האלו כדי שמקרים כאלו לא יחזרו".
מדוברות עיריית פתח תקוה נמסר: "בשנים האחרונות פתח תקוה עברה מהפכה בתחום הביטחון והמענה הניתן כנגד אירועי פשיעה, ונדליזם וכנגד אירועים הפוגעים באיכות חיי התושבים.
במסגרת הטיפול המקיף שניתן בנושא, צוות של השיטור העירוני סייר אמש בפארק הדרומי וקנס בני נוער שרכבו באופן שמסכן את העוברים והשבים. כחלק מהרחבת מערך הביטחון בעיר, נפרסו מצלמות רבות בכל רחבי העיר ובפאתי העיר וכן הוקם משל"ט עירוני המאוייש 24/7 ומגיב לאירועים בזמן אמת.
כמו כן, הוקמו סיירות עירוניות אשר במסגרת פעילותן נתפסו מאות מקרי פשיעה בזמן אמת, כמו סיירת אופנועים המורכבת מיוצאי יחידות קרביות, סיירת שטחים פתוחים ועוד. כמו כן, קיים קשר הדוק עם הפיקוד הבכיר במשטרת פתח תקוה ומקודמים שיתופי פעולה רבים בין הגופים לטובת ביטחון התושבים והשמירה על איכות חייהם. לצד פעולות האכיפה השוטפות, העירייה מקדמת פעילויות הסברה בקרב בני הנוער ע"י מיזמים כמו "עיר ללא אלימות" הפועל גם בבתי הספר וכן סיירות הורים ועוד.
בתוך כך, השיטור העירוני עורך כמעט מדי יום מבצעי אכיפה יזומים באזורים שונים בעיר אשר מטרתם לשמור על הסדר הציבורי ועל בטחון התושבים. לצד פעולות האכיפה ובהמשך לפרוייקטים שהקימה העירייה לאחרונה בשיתוף מתנדבים, הוחלט על תגבור ההסברה במרכזי הנוער, בתנועות הנוער ובמוסדות החינוך שמטרתם למנוע מקרים מעין אלו".
לעדכונים - חדשות פתח תקוה