מאז פרסום שמו של רמי גרינברג כראש העירייה שעומדים נגדו חשדות חמורים, החלו לזרום תגובות רבות החל מגורמים בפוליטיקה המקומית, עובדי עירייה ועד תושבים.
3 צפייה בגלריה
רמי גרינברג
רמי גרינברג
תגובות רבות על החשדות נגדו. רמי גרינברג
(צילום: ריאן)
בשבוע שעבר הכריזה לראשונה המשנה לראש העירייה וחברת המועצה אורנה דוידאי, שנחשבת למקורבת לגרינברג כי תתמודד בבחירות הקרובות לראשות העירייה. בעקבות חקירתו של גרינברג, היו לא מעט תושבים וגורמים עירוניים שהרימו גבה לאור הסמיכות בין האירועים. דוידאי מכחישה בכל תוקף כי ידעה משהו על ההתפתחויות ואמרה היום (רביעי) למיינט פתח תקוה: "אני יכולה להבין את אלו שחושדים בגלל הסמיכות בזמנים, אבל אני בהלם כמו אנשים רבים. אמנם התרוצצו שמועות בעיר בתקופה האחרונה, אבל לא ציפיתי שתיפתח חקירה ולא תיארתי לעצמי שזה יגיע למימדים כאלו.
3 צפייה בגלריה
דוידאי. "הדרך הארוכה שעשיתי מביאה איתה ידע ויכולות מוכחות"
דוידאי. "הדרך הארוכה שעשיתי מביאה איתה ידע ויכולות מוכחות"
"בהלם כמו אנשים רבים". דוידאי
( צילום: ריאן)
"אני רוצה לומר לכולם שהאמנתי ואני עדיין מאמינה שראש העירייה אדם ישר. היכרותי עם רמי ארוכה, פורה ומלאה בעשייה ציבורית למען תושבי העיר. כולי ביטחון שלא דבק רבב במעשיו ואני מאחלת לכך שהוא ינקה את שמו לחלוטין ויחזור להתמודדות בגו זקוף בבחירות הקרובות. אדגיש, כי החלטתי הסופית להעמיד עצמי לבחירה התקבלה לפני מספר שבועות. לכן, הרגשתי מחויבת להודיע על כך לראש העירייה ולציבור מיידית, עוד לפני הידיעה על פרסום החשדות".
קראו גם:
דוידאי הוסיפה כי: "מרגע פרסום הפרשה צצו שמועות על מועמדים אלמוניים כפטריות אחרי הגשם ואני בטוחה מהיכרותי רבת השנים את המערכת, כי אלה שמריחים דם לא יבחלו באמצעים בשביל לנסות ולנצח בחירות לא דרך הקלפי. אני אשמח לרוץ מול רמי עד הסוף, להשיר אליו מבט ולהתמודד באומץ בקלפי".
גם סגן ראש העירייה, צדוק בן משה, התייחס לפרשה כששיתף את הפוסט של גרינברג וכתב: "כמה שאני אוהב ומעריך אותו, כל העבודה הקשה, השעות הרבות והמאמצים הכבירים ועוד צריך להתמודד עם חורשי רעה".
3 צפייה בגלריה
אורי אהד
אורי אהד
מבקש מ"גיבורי המקלדת" להיזהר. אורי אהד
(צילום: ריאן)
התגובות לפרשה לא איחרו להגיע גם מהאופוזיציה. "כשהמשטרה חוקרת את ראש העירייה שלך בחשדות חמורים כל כך כמו סחיטה באיומים ושוחד, התחושה היא קשה ביותר", ציין יו"ר האופוזיציה וראש העירייה לשעבר אורי אהד. "לפני שממהרים לחרוץ את דינו של גרינברג מצד אחד ולטפול מניעים זרים על המתלוננים מצד שני, אני מציע לכל גיבורי המקלדת לזכור שהחוק והציות לחוק שווה לכולם. אלמלא ננהג כך נהפוך למקום חשוך, אלים ומסוכן. אנחנו לא רוצים להיות שם".
גורם נוסף שהגיב לחקירתו של גרינברג הוא מנהל מינהל שפ"ע מעיין אמודאי, אשר הביע תמיכה בגרינברג וכתב: "רמי גרינברג הוא הדוגמה למשרת ציבור. מאחל לפתח תקוה עוד שנים רבות של תנופה ועשיה כמו שיש כאן היום".
גם בקרב התושבים הרוחות סוערות, כשרבים מהם מביעים תמיכה בראש העירייה שנחשב לאהוד בקרב הציבור. "ראש עיר של פעם בחיים, אוהבים אותך ומחזקים אותך" כתב אחד מהם ותושבת אחרת הוסיפה "עד שיש מישהו שעושה רק טוב לעיר, מה שלא עשו פה שנים על גבי שנים , מנסים להפיל אותו".
מנגד יש כאלו שתומכים בעבודת המשטרה כשאחד מהם ציין: "אם פעל בניגוד לחוק מקומו בבית הסוהר וזה לא משנה אם זה ראש עיריית פתח תקוה או ראש עירייה אחר".
כל העדכונים - חדשות פתח תקוה