לקראת חג השבועות יצאו מספר גנים ממלכתיים במרכז פתח תקוה לפעילות בבית כנסת סמוך שהועברה על ידי נציגי חב"ד.
2 צפייה בגלריה
גן ילדים - תמונת פייסבוק
גן ילדים - תמונת פייסבוק
הילדים הגיעו לבית הכנסת וקיבלו קמעות
(צילום המחשה: shutterstock)
במהלך הפעילות הוריהם של הילדים הופתעו לגלות כי חולקו קמעות כסגולה לשינה טובה. לדברי ההורים ההמומים, חלק מהילדים סירבו ללכת לישון ללא הקמע.
"הכל החל מהודעה תמימה ששלחה הגננת על יציאה לבית כנסת בהקשר לחג השבועות, אך לא הוזכר כלל שמדובר בפעילות חב"ד", אומרת הפעילה החברתית ואשת החינוך בת חן סולמי.
"במסגרת הפעילות מתברר, כי בין היתר הרב שהעביר אותה חילק קמעות ואמר שהן סגולה לשינה טובה וחלומות נעימים בלילה. לפי מה שאני מבינה, ההורים רוצים להגן על הגננת אבל יחד עם זאת אשת חינוך צריכה גם שיקול דעת.
"לא ידעת במה מדובר? אם את רוצה להיות מנומסת , תגידי לרב 'אני אחלק בגן' ואז תזרקי לפח, יחד עם זאת את יכולה לומר: 'מדובר בילדים רכים, גן חובה, זה לא מה שסוכם, זה לא מה שנאמר לי, נא לעצור'. אני לא מבינה איך הילדים שלנו שבויים להקשיב לדברים האלה בלי שאף אחד יודע ובלי שום פיקוח".
הפעילות המדוברת עוררה גם סערה בקבוצות הווטסאפ של הורי הגנים שחלק מהם הביעו את כעסם.

2 צפייה בגלריה
הפעילות בבית הכנסת
הפעילות בבית הכנסת
הפעילות בבית הכנסת
(צילום: פרטי)

"רק לי מפריע שזאת פעילות של חב"ד? שנתנו להם תמונות של הרבי מלובביץ' ומדבקות של חב"ד? חשבתי שזו פעילות עירונית", כתב אחד ההורים, ואחר הוסיף כי ביתו הראתה לו את "הכרטיס" ו-"איך שלקחתי אותה, היא אמרה שצריך לישון איתו כדי שיהיו חלומות טובים. היא אמרה גם שהרב התפלל והם היו צריכים לחזור אחריו".
הורה נוסף ציין: "כשהילד חוזר מהפעילות ולפני השינה מבקש בסטרס את הכרטיס של הרבי מלובביץ' ואומר שהוא צריך להחזיק אותו ליד המיטה ולבקש ממנו שיהיו לו חלומות טובים זה הרבה מעבר לפעילות יהודית חינוכית מעשירה וזה באמת עובר את הגבול".

קראו גם:

מדוברות העירייה נמסר: "הפעילות לא תואמה עם גורמי הרשות והנושא ייבדק מול הפיקוח של משרד החינוך האמון על שתי הגננות המדוברות. ככל שהפעילות אכן לא נעשתה על פי חוזר מנכ"ל משרד החינוך הנושא יטופל בהתאם".
ממשרד החינוך נמסר: "הגננת קיבלה אישור לביקור בבית הכנסת לקראת חג השבועות. צוות של חב"ד הפעיל את הילדים ולבסוף, ללא תיאום עם הגננת, חילקו לילדים דף עם תפילת הדרך. הערנו לגננת על כך ובכוונתנו לחדד את הנהלים בנושא".