בעקבות תלונה שהוגשה לאחרונה על התעללות בגן פרטי בפתח תקוה: המשטרה, שעדיין חוקרת את האירוע, הרחיקה את הסייעת מהגן למשך 15 יום.
כזכור, לפני כשבוע דיווחנו על תלונה שהוגשה במשטרה נגד סייעת בגן פרטי בעיר על ידי אחת האימהות, לאחר שבאחת התמונות שקיבלו ההורים מפעילות שנערכה במקום הבחינה בה אוחזת לכאורה בחוזקה בפניו של בנה (1.9).
1 צפייה בגלריה
ילדה בוכה
ילדה בוכה
ההורים מודאגים ומבקשים תשובות
(צילום המחשה: shutterstock)
בתמונה אחרת טוענת האם כי הסייעת הפנתה כלפיו אצבע מאיימת כשהוא מסתכל מפוחד עם הראש כלפי מעלה. עוד הוסיפה האם כי קיבלה הסברים סותרים ממנהלת הגן שסירבה לאפשר לה לצפות במצלמות ולכן פנתה למשטרה.
כעת, לאחר שנפתחה חקירה בנושא, הורחקה הסייעת מהגן למשך 15 יום, כשהחקירה עודנה מתנהלת.
"אין דרך להסביר את גודל האכזבה וחוסר האונים", אומרת כעת האם.
קראו גם:
"האכזבה היא מבעלת הגן שאמרה בפה מלא שהילד לא עבר שום דבר ושהיא מכירה את הסייעת במשך 10 שנים. עובדה שעכשיו היא הורחקה מהגן. יש סיטואציה שהבן שלי עבר, היא לא הראתה לי את הסרטונים, וגם המשטרה עדיין לא הראתה לי ואנחנו עדיין בחוסר אונים ולא ישנים בלילות. אנחנו רוצים לדעת מה הילד עבר ואיזה טיפול הוא צריך. אנחנו לא מקבלים תשובות, לא יודעים מה קרה שם, ובאופן כללי מה ההתנהלות בגן. אני מקווה שהצדק ייצא לאור".
ממשטרת ישראל נמסר כי התיק עדיין בחקירה ואישרו את דבר הרחקת הסייעת.
כזכור, זהו איננו התיק היחיד שמתנהל כרגע במשטרה בחשד לפגיעה בפעוטות. לפני מספר ימים נעצרה סייעת מגן אחר בחשד לפגיעה בילדים לאחר קבלת תלונה מהורים של מספר פעוטות, בחשד להתנהגות אלימה מצידה כלפי ילדיהם. בינתיים במקרה זה הסייעת שוחררה למעצר בית.
יוסי חברה, מנהל מטה המאבק-נגד התעללות בגיל הרך, אשר מלווה את הפרשה מסר: "צר לנו שפעם אחר פעם אנחנו מוצאים את עצמנו במאבק מול רשויות החוק בדרישה שבסך הכל יעשו את עבודתם.
"במקרה הנ"ל, הוסבר עוד באותו ערב הגשת התלונה לקצין התורן, הרגישות והחשיבות בתפיסה מהירה של המצלמות במקרה הזה, אך הוא ציין שיש סדר עדיפויות אחר.
רק לאחר פנייה של המטה ללשכת השר לביטחון פנים בר לב, יצאו מהתחנה יום למחרת לתפוס את המצלמות. ועתה התבשרנו שהסייעת הורחקה מהגן. אנחנו קוראים למשטרת ישראל לשים את הילדים ראשונים בסדר העדיפויות, ולהפעיל את כל האמצעים העומדים לרשותם כדי להגן עליהם.
"חוק המצלמות קובע שרק המשטרה רשאית לצפות במצלמות הגן, כך שאתם הכתובת היחידה נכון לרגע זה".