אם מגן פרטי בעיר זיהתה בתמונות שהועברו להורים על ידי צוות הגן, כי אחת הסייעות אוחזת בחוזקה לכאורה בפניו של בנה הפעוט (בן 1.9). לטענתה, קיבלה הסברים סותרים ממנהלת הגן שסירבה לאפשר לה לצפות במצלמות. תלונה הוגשה במשטרה על ידי ההורים.
1 צפייה בגלריה
פעוטון
פעוטון
תלונה הוגשה במשטרה
(צילום המחשה: shutterstock)
קראו גם:
החשש של האם התעורר ביום חמישי שעבר, לאחר שצוות הגן שלח בקבוצת הווטסאפ תמונות מפעילות שנערכה במקום לקראת חג החנוכה. "חיפשתי תמונות של הבן שלי וראיתי באחת התמונות שהוא נעמד על כסא בצורה מסוכנת, ותמונה אחריה אני רואה את הסייעת מפנה כלפיו אצבע מאיימת כשהוא מסתכל מפוחד עם הראש למעלה", היא מספרת. "תמונה לאחר מכן הסייעת נראית תופסת לו את הפנים בחוזקה. זה היה נראה שיש שם משהו מעבר ולא כחלק מיחס שהוא אמור לקבל".
מה עובר בראש שאת רואה את התמונות?
"בעיקר תהיות מה קורה פה ולמה מתנהגים אליו ככה".
כיצד פעלת?
"פניתי ביום שישי לגן וביקשתי לראות את הסיטואציה במצלמות. מנהלת הגן ישר הבינה במה מדובר ושאלה 'בגלל התמונה?'. היא אמרה שזו פרוצדורה אבל תעבוד על זה ותעדכן אותי ביום ראשון. בנוסף היא אמרה שלאחר בירור עם הסייעת, התברר לה שהיא ניקתה לו לכלוך מהפנים. ביום ראשון נכנסתי אליה שוב, והיא סיפרה שדיברה עם כל אחת באופן אישי וניסתה לחקור לעומק ומה שקרה זה שהבן שלי עמד על הכסא בצורה מסוכנת ואחרי שהיא העירה לו, הוא סובב את הראש לכיוון אחר והיא פשוט הפנתה את ראשו בחזרה אליה. על הלכלוך היא בכלל לא דיברה. כששאלתי אותה לגבי זה היא אמרה 'אה כן, על הדרך היא גם ניקתה לו לכלוך'.
"גם לגבי הסרטון פעם אחת היא אמרה שאין לה אותו כי לא שמור, פעם אחרת שאין לה גישה ופעם נוספת שזה פרוצדורה והיא צריכה להתייעץ. בכל פעם היא סתרה את עצמה".
איך את מסבירה את ההתנהלות?
"זה נראה שהיא חוששת להראות את הסרטון".
כשהבינה האם שלא תקבל את תיעוד המצלמות ממנהלת הגן, פנתה למשטרה והגישה תלונה בעניין כשבינתיים החליטה גם להשאיר את בנה בבית. "הוא בוכה לסירוגין מתוך שינה וזה ילד שהיה ישן כמו שצריך", אומרת האם.
כיצד השתלשלות האירועים השפיעה עלייך ועל בעלך?
"כל יום של חוסר ודאות זה מאוד קשה. אני לא מתפקדת, ואתמול הייתי על סף התמוטטות נפשית. אנחנו לא ישנים, בעלי מרוסק, ואנחנו מנסים לעטוף את הילדים שלנו כמה שיותר".
מה אמרו לכם במשטרה?
"כרגע הם רק לקחו את המצלמות, אבל אין התקדמות משמעותית. אנחנו רוצים לדעת מה עבר על הילד שלנו".
מה את מצפה שיקרה כרגע?
"קודם כל שיראו לי את הסיטואציה במצלמות. שיעברו עליהן ויראו איך הסייעת מתנהגת לילדים ומה בכלל קורה בגן. אם קורה משהו לא תקין צריך לטפל בזה".
יוסי חברה, מנהל מטה המאבק נגד התעללות בגיל הרך התייחס למקרה וציין: "מסיום החגים אנחנו חווים הצפה של פניות מדי יום. בכל המקרים הוגשו תלונות למשטרה, ובכולן אנחנו חווים סחבת בלתי פוסקת עקב מחסור חמור בכוח אדם.
"מצלמות לא נתפסות בזמן, חקירות נמרחות חודשים, הורים לא מעודכנים בדבר, ומגפת ההתעללות משתוללת כמו אש בשדה קוצים. רק לאחר התערבותנו מול התחנה ומול דרגים בכירים, המשטרה לקחה את מכשיר ה DVR. אנחנו קוראים לממשלה לתקן מיידית את חוק המצלמות, ולהקים יחידה ייעודית במשטרה לטיפול בתלונות רגישות ובהולות אלו".
ממנהלת הגן נמסר: "הגן פועל זאת השנה ה- 11, כאשר טובתם ורווחתם של כל ילדי הגן הם בראש סדר העדיפויות של צוות הגן. כרגע יש אירוע נקודתי שנבדק ואנחנו משתפים פעולה עם הבדיקה באופן מלא. מובהר כי הגן יפעל באפס סובלנות כלפי איש צוות, אם יתברר שלא פעל בהתאם לעקרונות האיכותיים והברורים של הנהלת הגן.
ממשטרת ישראל נמסר: "בעקבות תלונה שהוגשה במשטרה בתאריך 22.11.21, המשטרה פתחה בחקירה".
כל העדכונים - חדשות פתח תקוה