האם אנחנו בפתחה של פרשה חדשה בגן ילדים בפתח תקוה? השבוע הגישו הורים בגן פרטי בעיר תלונה נגד הצוות בטענה להתנהגות לא הולמת מצידן כלפי הפעוטות שכוללת בין היתר לכאורה צעקות, השפלות ודיבור תקיף.
2 צפייה בגלריה
ארוחת צהריים ארוחה צהרון גן ילדים - תמונת פייסבוק
ארוחת צהריים ארוחה צהרון גן ילדים - תמונת פייסבוק
תלונה במשטרה בטענה לצעקות, השפלות ודיבור תקיף
(צילום המחשה: shutterstock)

"אחת מנשות הצוות אמרה לפעוטה: 'אני אתן לך צלחת בראש'", טוענים ההורים. המשטרה החלה בבחינת האירוע.
לטענת ההורים, הנורות האדומות החלו להידלק מבחינתם כבר לאורך השנה. "זה התחיל בכך שבעלת הגן אמרה לנו שהיא לא אוהבת קבוצות הורים", סיפרה אמא לפעוט כבן שנה. "בהמשך לא יכולנו להכנס לגן עצמו, רק לחצר. בכל פעם שהורה מגיע לקחת את הבן או הבת שלו הוא דופק בדלת והצוות מוציא אותם. עם הזמן צפו גם טענות מצד הורים על שינוי בהתנהלות של הילדים, כמו אמא שסיפרה שהבת שלה לא רוצה ללכת לגן ולפעמים חזרה עם סימנים כחולים. הבן שלי הגיע עם שפה פתוחה מספר פעמים".
מה גרם לכם לפעול?
"אחת האימהות הכניסה מכשיר הקלטה לגן והיא שלחה לנו הקלטות מחרידות. שומעים את הבן שלי מבקש אוכל, ואז אחת מהן צועקת 'אין הם הם, לך מפה!' לילדה אחרת אמרו 'אני אדפוק לך צלחת בראש', ובכלל שומעים הרבה דיבור תקיף וצעקות.
"נאמר לי לאורך השנה שלבן שלי קשה להירדם ברעש ועכשיו הבנתי למה. קשה לו להרדם עם צרחות אימים של עוד ילדים בכיתה. הן אומרות שהוא ישן כל יום מ-12 עד 2 אבל הוא חוזר עייף מאוד. הוא בכלל מתקשה לישון בחודש האחרון וגם אם הוא נרדם הוא מתעורר בצעקות. משיחות עם הורים נוספים, מסתבר שיש עוד ילדים במצב הזה וכאלו שהפכו לאלימים ומרביצים לעצמם בראש".
אם אחרת מספרת: "משהו בחודש האחרון באווירה בגן הרגיש לי לא תקין. לא פעם כשהבאתי את הבת שלי שמעתי צעקות. באחת הפעמים שהגעתי לגן לדוגמא, דפקתי בדלת, ואז שמעתי ילדים צועקים ואת אחת מנשות הצוות אומרת בתקיפות 'מה הוא בוכה בכלל?'.
"הבת שלי חוזרת נורא עייפה, רעבה ועצבנית, לא ישנה בלילות, צורחת בכל פעם שמשכיבים אותה במיטה כדי לישון, ומכה את עצמה בראש. מה שעוד מעורר אצלי חשד זה שתמיד הצוות אומר לנו שהיא אכלה טוב וישנה טוב. הן גם מספרות שהיא נרדמת ומתעוררת בשעות קבועות וכל יום אוכלת חומוס למרות שהיא לא אוהבת בכלל. לפני תחילת השנה הגננת אמרה שבכל פעם שנרצה לפתוח את המצלמות היא תפתח לנו ועכשיו היא סרבה".

2 צפייה בגלריה
ארוחת צהריים ארוחה צהרון גן ילדים - תמונת פייסבוק
ארוחת צהריים ארוחה צהרון גן ילדים - תמונת פייסבוק
מה קרה בגן הפרטי?
(צילום המחשה: shutterstock)

קראו גם:

"אני מרגישה ששיקרו לנו, שרימו אותנו ושפגעו בנו במאוד", מוסיפה האם. "אנחנו מתוסכלים ולא יודעים מה קורה ואיך הילדה תתמודד. אני בעצמי לא מפסיקה לבכות, מתקשה לישון ובקושי אוכלת".
בתחילת השבוע החליטו כל הורי הפעוטות מאותה שכבת גיל לא לשלוח את ילדיהם לגן, כשבנוסף תלונה הוגשה במשטרה נגד הצוות. במקביל, שאר הכיתות במבנה ממשיכות לפעול כרגיל בשלב זה.
ממשטרת ישראל נמסר בתגובה כי: "ככלל, כל תלונה המתקבלת בנושא מסוג זה נבחנת, לרבות חו"ד גורמי מקצוע מטעם הרווחה ואישור משפטי המתייחס לתיעוד מטעם בימ"ש, וככל שעולה חשד לפלילים נפתחת חקירה בהתאם".
הדס חכימי, הפעילה החברתית ומקימת המיזם "שומרת הטף", סייעה להורים במקרה ומסרה: "ההקלטות היו בעיניי מזעזעות/ יום שלם צורחים על תינוקות גם כאשר מבקשים לאכול אמ אמ המטפלת צורחת בטון אלים ואגרסיבי ושולחת אותם לשבת כאן/ אומרת לתינוק אחר בן שנה שמבקש אוכל שילך הביתה. וכמעט אחרי כל צרחה יש בכי מתפרץ קורע לב של תינוקות חסרי אונים.
החוק במדינה חייב להשתנות. הגיע הזמן שיוגשו כתבי אישום על התעללות נפשית כי לא רק אלימות פיזית גורמת לנזקים, דווקא התעללות נפשית מתמשכת גורמת לנזקים הרבה יותר חמורה. יש מחקרים פסיכולגים על זה. 80 אחוז מהגנים והמשפחתונים שמוקלטים בארץ יוצאים לא תקינים אבל ברובם לא ניתן להוכיח רף פלילי בגלל שהמצלמות לא עובדות או נמחקות או מראש לא מתקינים מצלמות. וגם כשכבר יש מצלמות זה לא מגיע לרף הפלילי, בגלל שזה לא מכות מספיק חזקות זה רק משיכות ביד הטחות בכיסאות וזריקה על מזרנים. תחום הגיל הרך במדינה מופקר ואנחנו נאלצים לגדל כאן דור פגוע והורים מרוסקים".