חרדים לגורלו: בני משפחתו של ליאור בן יוסף, שנכלא לפני כשנה בטייוואן וממתין למשפט בעניינו שיתקיים לקראת סוף החודש, טוענים כי בשל מצבו הנפשי הרעוע ניסה לשים קץ לחייו ביום שבת האחרון.
4 צפייה בגלריה
ליאור בן יוסף בבית החולים
ליאור בן יוסף בבית החולים
ליאור בן יוסף בבית החולים
(צילום: באדיבות המשפחה)
באורח נס, מצבו הפיזי השתפר אך הוא חושש מפני מאסר ממושך, ובמקביל למאמצים לשחררו מול משרד החוץ, מגייסת משפחתו כספים לטובת הגנה משפטית והטסת אימו כדי שתשהה לצידו.
כזכור, ליאור, בן למשפחה פתח תקואית, נכלא בטייוואן בחודש אוקטובר 21 למשך כחמישה חודשים, לאחר שלדברי משפחתו חווה פיגוע דריסה ונדקר על ידי נהג מקומי מוסלמי בשל מוצאו, ולאחר מכן ניסה להגיב מתוך הגנה עצמית.

ליאור בן יוסף בבקשת עזרה

מצבו הפיזי והנפשי של ליאור התדרדרו, ובמהלך שיחה שקיים עם משפחתו בינואר 2022 הוא נשמע אומר להם: "הם לא אוהבים אותי פה", כשמייד לאחר מכן פרץ בבכי. עוד הוסיף ליאור: "אני בצינוק 20 יום, הם מרעיבים אותי. אני במאורת נחשים, אני בקן צרעות".
בחודש מרץ אשתקד, שוחרר ליאור בתנאים מגבילים, כשבין היתר נאסר עליו לצאת מגבולות טייוואן ולטענת משפחתו, החל מחודש אוקטובר האחרון אף נאסר עליו לעבוד.
ב-24 לחודש אמור להתקיים המשפט בעניינו, ובעקבות החשש הכבד ממאסר ממושך, מצבו הנפשי הרעוע ודאגה שלא יזכה למשפט צדק, ניסה לדברי המשפחה, לשים קץ לחייו במהלך סוף השבוע האחרון.
"המצב מזעזע ביותר, מזה חששנו", אומרת בכאב מיכל בן יוסף-שרון, אחותו של ליאור, שרק לפני שבועות ספורים צילם סרטון ובו אמר: "עם ישראל, בבקשה, תחזירו אותי הביתה. קשה לי, אני לא יכול יותר, אני לא רוצה לחיות יותר. הסיבה היחידה שאני לא מתאבד זה רק בגלל אמא שלי".
מה קרה לפי הידוע לכם?
"לנוכח המצב ליאור מפחד פחד מוות לחזור לכלא הטייוואני. יש לו חברה מקומית שהוא שלח לה הודעת טקסט, ולפי מה שהוא כתב היא הבינה שמשהו לא בסדר. היא הגיע אליו וראתה אותו אחרי שבלע כדורים. מיד היא הזעיקה אמבולנס שפינה את ליאור לבית חולים, וברוך השם היה לו נס גדול והוא ניצל".

4 צפייה בגלריה
ליאור בן יוסף
ליאור בן יוסף
ליאור בן יוסף
(צילום: באדיבות המשפחה)

מה מצבו כרגע?
"הוא כרגע מתאושש מבחינה פיזית אבל הוא במצב רגיש מאוד מבחינה נפשית. אוטוטו הוא גם יהפוך להומלס, כי אין לו כבר כסף וגם אנחנו כבר התרוששנו. אנחנו הופכים עולמות כדי שמישהו מהמשפחה יטוס אליו והוא לא יהיה לבד. אנחנו רוצים לטוס אליו, לחזק אותו ולהגן עליו".
עד כמה אתם חוששים לגורלו?
"אנחנו חוששים מאוד. בגלל זה הלחץ שלנו להטיס את אמא שלנו בהקדם. הבעיה שאנחנו לא מצליחים לארגן כסף לטיסה ולשהות שם, כי הוא גר בדירת חדר ואין מקום לשהות בה. במקביל אנחנו מנסים לשכור עורך דין טוב ומקצועי שידע לבוא ולהציג את ההוכחות שאספנו עבורו לחפותו.
"המצב לא פשוט בכלל כי מבחינה כלכלית אין לנו את היכולת לארגן כסף לכך, מרוב שהתרוששנו מכל התקופה הזו. לכן החלטנו לצאת בקמפיין גיוס המונים ולפנות לציבור הרחב שיסייע לממן קודם כל את הטיסה של אמא וקרוב משפחה נוסף, ובהמשך גם את ההגנה המשפטית לה ליאור זקוק".

קראו גם:

עד כמה המצב משפיע עליכם? איך אתם מתמודדים עם הסיטואציה הזו?
"זה פשוט סיוט מתמשך. אנחנו מודאגים מאוד, מפורקים, שבר כלי. אני הגעתי ל-37 קילו. אני לא ישנה וזה משפיע על כולנו. אנחנו במצב קשה ומתפללים כל הזמן בתקווה שיהיה פה נס גלוי והכל יסתדר".
אתם בקשר מול הרשויות?
"אנחנו בקשר מול משרד החוץ. אני מאמינה שהם עושים כל שביכולתם כדי לעזור. הם אומרים לנו שהם מטפלים בנושא והם בקשר עם הטייוואנים. הם מנסים לסייע ברמה המדינית אבל אמרו שבמקביל אנחנו חייבים גם הגנה משפטית.

4 צפייה בגלריה
אמו של ליאור בן יוסף, תקוה כהן
אמו של ליאור בן יוסף, תקוה כהן
אמו של ליאור בן יוסף, תקוה כהן
(צילום: באדיבות המשפחה)

"יש חשש גדול מפני מאסר ממושך, שלפי מה שהבנתי יכול לנוע בין 5 שנים למאסר עולם, על כלום ושום דבר. ליאור עבר פיגוע דריסה וניסה להגן על עצמו אבל הדם שלנו כנראה הפקר בחו"ל, במיוחד במדינה זרה שלא אוהבת זרים. ראו שליאור הותקף ובכל זאת זרקו אותו במשך חמישה חודשים לכלא בתנאים קשים. זה מקומם ולא נתפס. יש כאן מחדל משטרתי, נגרמה לליאור עוגמת נפש אדירה וזה נמשך. חשוב להבין שזו סיטואציה שכל ישראלי בעולם יכול להגיע אליה".

4 צפייה בגלריה
ליאור בן יוסף בבית החולים
ליאור בן יוסף בבית החולים
ליאור בן יוסף בבית החולים
(צילום: באדיבות המשפחה)

ממשרד החוץ נמסר: "הנושא מוכר ומטופל ע״י נציגי המחלקה לישראלים בחו"ל באגף הקונסולרי במשרד החוץ וע״י קונסול ישראל בטייפה. מיום מעצרו של ליאור בן יוסף אנו עומדים בקשר שוטף איתו ועם בני המשפחה בארץ, ומסייעים בעניינו".
ניתן לתרום עבור ליאור בן יוסף בקישור הבא:
לתרומה בביט:
מיכל בן יוסף-שרון (אחות) 052-5760064
או בהעברה בנקאית:
שם החשבון-מיכל בן יוסף, בנק דיסקונט סניף 041 סלור 801887