חוששים לחייו: כשלושה חודשים אחרי שנכלא ליאור בן יוסף בטייוואן, ממשיכים בני משפחתו לפעול לשחרורו, וטוענים כי מצבו הבריאותי מתדרדר. בינתיים נודע להם כי ב-9 בפברואר יתקיים דיון בעניינו בתקווה כי ישוחרר למעצר בית. בשיחה היחידה שניהל עם משפחתו עד כה נשמע ליאור אומר: "אני בצינוק 20 יום, הם מרעיבים אותי".
כזכור, ליאור, בן למשפחה פתח תקואית, נכלא בטייוואן כשלדברי משפחתו הותקף בעקבות עבירת תנועה והגיב מתוך הגנה עצמית. מאז פועלים בני משפחתו מול משרד החוץ וגורמים נוספים במטרה לשחררו מהכלא, כשלדבריהם מצבו הפיזי והנפשי הולך ומתדרדר.
1 צפייה בגלריה
ליאור בן יוסף. מחכים לשיחת הטלפון הבאה
ליאור בן יוסף. מחכים לשיחת הטלפון הבאה
ליאור בן יוסף. מחכים לשיחת הטלפון הבאה
(צילום: באדיבות המשפחה)
קראו גם:
עד כה, למעשה, ניתנה לליאור האפשרות לקיים שיחת טלפון אחת עם בני המשפחה, במהלכה נשמע אומר להם: "הם לא אוהבים אותי פה", כשמיד לאחר מכן פרץ בבכי. עוד הוסיף ליאור: "אני בצינוק 20 יום, הם מרעיבים אותי. אני במאורת נחשים, אני בקן צרעות".
"זו הייתה שיחה קשה מאוד", אומרת אחותו מיכל. "היא הגיעה אחרי חודשיים שהיה במעצר ולא שמענו ממנו כלום. יותר בכינו, וניסינו לחזק אותו ולומר לו שיהיה טוב. מאז אותה שיחה אנחנו מקבלים בדלי אינפורמציה מהקונסול, מעורך דינו ומחברתו, אבל אין לי יותר מדי סימני חיים ממנו".
מה אתם יודעים על מצבו כרגע?
"אנחנו לא יודעים באמת מה קורה שם. נותנים לו לדבר איתנו אחת לחודש, אז אני מחכה ונאחזת בשיחה הזו כדי לדעת מה קורה. אחותי ואמא שלי צריכות לטוס אליו ממש בקרוב. מהמידע שכן יש לנו, הוא פשוט סובל ומה שהוא עובר שם זה נורא. מרעיבים אותו, מרביצים לו, ממש תנאים של שבי.
"אני מעריכה שהוא עדיין חולה, והוא לא מקבל את הטיפול הרפואי לו הוא זקוק. זה פשוט נורא שאנחנו לא יודעים מה קורה איתו".
איך מתמודדים עם סיטואציה כזו?
"זה מתסכל, וזה חוסר אונים מורט עצבים. אנחנו מקווים לטוב, מאמינים בהשם, באנשים טובים שרוצים לסייע ובמשרד החוץ שיתרום את חלקו. אנחנו מקווים שהמשרד יפעל כדי לשלוף אותו משם ואין לי ספק שזה אפשרי".
יש לכם חשש שהוא יישאר כלוא זמן רב או שמצבו ידרדר עוד יותר חלילה?
"אנחנו מאוד חוששים לגורלו. החשש קיים, ואנחנו מנסים לפעול כל הזמן כדי למצוא פתרונות ולשחרר אותו משם. כל הגורמים שמעורים בנושא אומרים לנו שהם על זה אבל לא משתפים אותנו בצעדים עצמם. כרגע הכל באוויר לצערי ומפה נובע החוסר אונים.
"בשביל לקדם צעדים נוספים אנחנו זקוקים לעזרת הציבור ולצערי הגיוס המונים לא צולח כל כך. כואב לי לחשוב שבגלל שאין לי אמצעים כלכליים ליאור עדיין שם. אנחנו גם מבקשים מכולם להתפלל לשחרורו של ליאור יוסף בן תקוה".
כל העדכונים - חדשות פתח תקוה