לא התחשבו בנכים: בעקבות מכתב התראה לפני תביעה, ששלחה נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות במשרד המשפטים, נחתם הסכם פשרה במסגרתו התחייבה עיריית פתח תקוה לבצע עבודות ל"הנגשת יתר" של מתחמים עירוניים חשובים בעיר.

2 צפייה בגלריה
הפארק הגדול פתח תקוה - תמונת פייסבוק
הפארק הגדול פתח תקוה - תמונת פייסבוק
הפארק הגדול פתח תקוה
(צילום ארכיון להמחשה)

הכל החל לאחר שהנציבות מצאה, כי קיימים ליקויי נגישות רבים במבנה הציבורי החדש שברחוב לוחמי הגטו 38 בעיר, המשמש כבית ספר חן לשגרירים צעירים.
הנציבות טענה כי הבניין הוקם והופעל בלי שתהיה בו מעלית כנדרש, המובילה לקומה העליונה, שם ניתנים ומופעלים על ידי העירייה שירותים לציבור.
לאחר שהנציבות הגישה לעירייה מכתב התראה לפני תביעה, העירייה, מתוך שאיפה לסיים את המחלוקת מחוץ לכותלי בית המשפט ולמנוע תביעה ייצוגית - חתמה עם הנציבות על הסכם פשרה.
בהתאם להסכם העירייה התחייבה לבצע בבניין את כל התאמות הנגישות הנדרשות עד ליום 31.8.2024. כפיצוי לציבור, העירייה התחייבה לבצע עבודות "הנגשת יתר" בארבעה מתחמים עירוניים המפורטים בהסכם.

העירייה התחייבה לבצע דרכי גישה נגישות במתחמים הבאים בעיר:


1. שצ"פ ברחוב יבניאלי בשעריה: העירייה מתחייבת להקים במתחם זה מתקני משחק וכושר ייעודיים לאנשים עם מוגבלות בעלות של כמיליון שקלים.
2. הפארק הגדול ע"ש יצחק אוחיון: העירייה מתחייבת להקים במתחם זה תוספת למתקן המשולב והמרכזי שתכלול רמפה עם מגלשה לילדים המתניידים בכסא גלגלים.
3. גן המאירי: העיריה מתחייבת להוסיף במתחם זה מתקני משחק ייעודיים לאנשים וילדים עם מוגבלות, בין היתר קרוסלה נגישה.
4. גן ישראל יבין: העיריה מתחייבת להוסיף במתחם זה מתקני משחק ייעודיים לאנשים וילדים עם מוגבלות, בין היתר קרוסלה נגישה.

2 צפייה בגלריה
המבנה ברחוב לוחמי הגטו פתח תקוה
המבנה ברחוב לוחמי הגטו פתח תקוה
המבנה ברחוב לוחמי הגטו פתח תקוה
(צילום: פרטי)

קראו גם:

תגובת עיריית פתח תקוה: עיריית פתח תקוה פועלת למען אנשים עם מוגבלויות בכלל התחומים לאורך כל השנה ובאופן שוטף, לרבות ביצוע הנגשות במוסדות חינוך ובמוסדות ציבור שונים, ביצוע פעילויות ייחודיות ואירועים, הנגשת גינות, סימוני מעקות, סימוני מדרכה לכבדי ראייה ועוד.
המבנה המדובר משמש את ביה"ס לשגרירים ושגרירות צעירים ע"ש חן עברי אפטר, לא היה מונגש כחוק ולא הייתה בו מעלית המובילה לקומה העליונה. עיריית פ"ת המבצעת הנגשות בכל רחבי העיר, התחייבה להנגיש את הבניין, לרבות הוספת מעלית במקום, ובנוסף התחייבה להנגיש ארבע גינות ציבוריות, בהם יותקנו מתקני משחק ייעודים לאנשים וילדים עם מוגבלות (כגון קרוסלה נגישה, מתקן משולב עם רמפה ועוד), להתקין דרכי גישה ומתחמי חניה לאותן גינות.
עיריית פתח תקוה תמשיך לפעול לטובת הציבור על כל רבדיו, ותמשיך לספק את השירות האיכותי ביותר לכלל תושביה.