תושב שכונת כפר אברהם בפתח תקוה, בעל למעלה מ-100 אחוזי נכות, טוען כי העירייה מסרבת להסדיר חניית נכים בסמוך לבית הכנסת בו הוא מתפלל, והוא נאלץ לחנות הרחק מהמקום. "אני מרגיש שמנסים לנפנף אותי", הוא אומר.
2 צפייה בגלריה
השטח שבו מבקשים להקים חניית נכים
השטח שבו מבקשים להקים חניית נכים
השטח שבו מבקשים להקים חניית נכים
(צילום: פרטי)

התושב שמתגורר ברחוב הרב עוזיאל, נוהג לנסוע מדי יום שישי לבית הכנסת "יד דניאל" הקרוב ביותר לביתו, ושם הוא משאיר את רכבו עד צאת השבת, כשלתפילות השונות הוא מתנייד בכסא גלגלים.
אלא שכאמור, לדבריו בסמוך לבית הכנסת אין חניית נכים, דבר שמקשה מאוד על הגעתו למקום. יש לציין כי על פי החוק, במקום ציבורי בו הוסדרו 4-10 חניות, יש להקצות חנייה אחת לנכים.
"בעבר הלא רחוק דאגתי שיבנו מעלית בבית הכנסת, ולאחר מכן פניתי לרשות החנייה בעירייה כדי שיסדירו חניית נכים אך הם ענו שהם לא עושים זאת בסמוך לבית כנסת", אומר התושב.
"בגלל המצב הנוכחי, במהלך ימי החול אני נוסע לבית כנסת מרוחק יותר שיותר קל לי להיכנס אליו אבל בימי שישי אני נאלץ לצאת חצי שעה לפני כניסת שבת כי אני יודע שייקח לי רבע שעה-עשרים דקות למצוא חניה. זה גורם לעוגמת נפש רבה.

2 צפייה בגלריה
חניית נכים
חניית נכים
למה אין חניית נכים ליד בית הכנסת?
(צילום המחשה: shutterstock)

קראו גם:

"אני לא מבקש להסדיר את החנייה במקום רק בשבילי, אלא בשביל כל אדם עם נכות שרוצה להגיע למקום. ברור לי שהתשובה של העירייה היא לא נגדי, אבל אני מרגיש שבתשובה השרירותית שלהם הם מנפנפים אותי".
מדוברות העירייה נמסר בתגובה: "נבחן את הנושא בהתאם לפרמטרים המקובלים".