עם הישמע האזעקות אתמול (ראשון) בעקבות מטח הרקטות לעבר פתח תקוה והשרון, תושבים רבים נעו במהירות אל המקלטים הציבוריים. אבל, חלק מהתושבים בשכונה הזאת הופתעו לגלות שהמקלטים נעולים ונאלצו לחפש מחסה ברחוב.
2 צפייה בגלריה
אזעקה סירנה צופר צופרים - תמונת פייסבוק
אזעקה סירנה צופר צופרים - תמונת פייסבוק
צופרי אזעקה
(צילום המחשה: שירות מיינט)

מדובר על שכונת יוספטל הוותיקה בפתח תקוה. "אנחנו מדברים פה על חיי אדם ויש כאלו ששוכחים שאנחנו עדיין במלחמה", אומר תושב השכונה אהרון קאשי.
"הגורמים בעירייה לא מפנימים שבאזורים האלו אין לכל אחד ממ"ד והם חייבים להשאיר את המרחבים המוגנים הציבורים פתוחים כל עוד המלחמה לא הסתיימה. פנינו מספר פעמים לעירייה בתקופה האחרונה אבל הם סירבו לתת לנו את המפתחות למקלטים".
תושבת אחרת ציינה: "ראיתי מבוגרים וילדים רצים למרחבים המוגנים, צובאים על הפתחים אבל הדלתות היו נעולות. רק אחרי האזעקות הגיעו לפתוח. למה לא להשאיר את המקלטים פתוחים בזמן המלחמה?".
יש לציין כי זו לא הפעם הראשונה שתושבים בשכונה מלינים על סגירת המקלטים, והם פנו בנושא לעירייה גם במהלך החודשים האחרונים. לפני מספר שבועות הסבירו בעירייה כי "מהלך החודשים כאשר היה צורך נפתחו כל המקלטים לרבות המקלטים במוסדות החינוך, וכאשר מדיניות ההתגוננות מאפשרת זאת, אנו סוגרים חלק מן המקלטים, בדגש על מקלטים בהם יש ציוד יקר, בתי כנסת, מועדוניות נוער וכדומה. פתיחת המקלטים בעת הצורך מתאפשרת תוך זמן קצר ומתבצעת בהתאם להחלטות פיקוד העורף ואגף הביטחון".

2 צפייה בגלריה
מקלט בפתח תקוה שכונת יוספטל
מקלט בפתח תקוה שכונת יוספטל
מקלט בפתח תקוה שכונת יוספטל
(צילום ארכיון: אייל עצמון)

קראו גם:

מדוברות העירייה נמסר בתגובה: "עיריית פתח תקווה, בדומה לכל הרשויות בישראל, פועלת בהתאם להנחיות פיקוד העורף ובכפוף להערכות מצב שנעשות כמעט מידי יום. כפי שקורה בכל הרשויות בישראל, המקלטים נסגרים בזמני הפוגה לצורך שמירה על כשירותם וכדי לוודא שאכן ישמשו את הציבור באופן בטיחותי. בהתאם, העירייה ערוכה לפתיחת המקלטים בטווח זמן קצר. גם היום, חלק ניכר מהמקלטים נותרו פתוחים ואלה שלא - נפתחו באופן מידי".