כמיטב המסורת, גם השנה הודלקו ברחבי פתח תקוה מדורות רבות בערב ל"ג בעומר שחל אמש, אלא שחלקם הודלקו עוד בטרם יצאה השבת, מה שעורר ביקורת בקרב תושבים דתיים ומסורתיים.
2 צפייה בגלריה
מדורה בפתח תקוה - תמונת פייסבוק
מדורה בפתח תקוה - תמונת פייסבוק
מדורה בפתח תקוה
(צילום המחשה: שירות מיינט)

במוסדות חינוך רבים ציינו את ל"ג בעומר לקראת סוף השבוע החולף עם הדלקת מדורות משותפות, אך תושבים רבים תכננו להדליק אותן במועד המקורי שחל השנה במוצאי שבת.
בשל הסמיכות לשבת, יצאו לפני מספר ימים הרבנים הראשיים לישראל, הרב יצחק יוסף והרב דוד לאו בקריאה "להיזהר ולהזהיר גדולים על הקטנים שלא יבואו חלילה לידי חילול שבת". שני הרבנים ציינו כי עדיף להעביר את הדלקת המדורות ליום ראשון (היום) בשעות אחר הצהריים והערב, ואלו שבכל זאת ידליקו במוצאי שבת, שלא יתחילו את ההכנות וההדלקה לפני השעה 21:00.
אלא שכאמור, במספר מוקדים ברחבי העיר ובשכונות שונות תושבים החלו במלאכת הדלקת המדורות עוד בטרם יציאת השבת, מה שהוביל לביקורות מצד תושבים דתיים. כך למשל תושבת נוה גן ציינה ברשת החברתית "היום (שבת) מהשעה 16:00 ילדים התחילו להתארגן למדורות ל"ג בעומר והשיא היה שהתחילו בהדלקת המדורות כבר מהשעה 18:00! בשכונה הזאת יש לא מעט ציבור דתי, שלא לדבר שזה בסביבת בתי כנסת. להדליק לנו אש בשבת שזה אחד האיסורים הקשים שיש, זה זלזול ופגיעה ברגשות של הציבור הדתי".
גם בשכונת שיפר, עלה הנושא לדיון כאחת התושבות ציינה "להורים ולילדים שבחרו להדליק מדורות מול פינטו בשעה 15:00 ביום שבת קודש, תתביישו לכם".

2 צפייה בגלריה
מדורה מדורות ל"ג בעומר פתח תקוה 2023 - תמונת פייסבוק
מדורה מדורות ל"ג בעומר פתח תקוה 2023 - תמונת פייסבוק
מדורה
(צילום המחשה: שירות מיינט)

קראו גם:

יש לציין שאותם קולות שביקרו את הדלקת המדורות, ספגו ביקורות קשות בעצמם מצד תושבים רבים שטענו כי על כל צד להתחשב האחד בשני ולכבד את האחר, בין אם מדובר בדתיים ובין אם בחילונים.
מדוברות העירייה נמסר: "העירייה פרסמה הנחיות לציבור וציינה את המקומות שבהם ניתן להדליק מדורות בל"ג בעומר, ובמקביל מבצעת ככל שניתן פיקוח ובקרה, כדי לשמור על איכות חיי התושבים ברחבי העיר".