על פי נתוני חברת Meta, דף הפייסבוק של ראש עיריית פתח תקוה רמי גרינברג, הממומן על ידי העירייה, נמצא במקום הראשון בארץ מבין הפוליטיקאים המקומיים בדירוג דפי הפייסבוק המתוקצבים ביותר בשלושת החודשים האחרונים. סכום הכסף ששולם על הפרסום בו עולה על 137 אלף שקלים, ובכך הוא מדורג עשירי מבין כל הדפים בארץ.
2 צפייה בגלריה
רמי גרינברג - תמונת פייסבוק
רמי גרינברג - תמונת פייסבוק
רמי גרינברג
(צילום: שירות מיינט)

לפי הנתונים, שמתייחסים לפרסומים החל מהתאריך 11 בנובמבר 2023 ועד 8 בפברואר, עולה כי במהלך התקופה הזו, פורסמו בדף של גרינברג 374 פוסטים - ממוצע של מעל 4 פוסטים ביום.
גם דף הפייסבוק של עיריית פתח תקוה נמצא גבוה ברשימה ומדורג במקום ה-13 עם הוצאות בסכום של 106 אלף שקלים ופרסום 313 פוסטים. הפוליטיקאי המקומי הבא ברשימה אחרי גרינברג הוא שי קינן, חבר מועצת העיר חולון והמועמד לראשות העיר שהוציא קרוב ל 104 אלף שקלים על פרסום 56 פוסטים.
וכמה שילמו יתר המועמדים לראשות עיריית פתח תקוה? גנאדי בורשבסקי הוציא כ-80 אלף שקלים והעלה 24 פוסטים, ואילו ענת זנזורי שילמה 749 שקלים בלבד ופרסמה 7 פוסטים.
מי הם דפי הפייסבוק המובילים בכספים שהוציאו? במקום הראשון מגזין "אפוק" (758 אלף שקלים), במקום השני "לוחמי כיפור 73 במסע להגנה על הדמוקרטיה – בתמונות" (658 אלף שקלים) ובמקום השלישי "מחדל 23" 345 אלף שקלים.

2 צפייה בגלריה
פרסום של רמי גרינברג בפייסבוק
פרסום של רמי גרינברג בפייסבוק
דוגמה לפרסום של רמי גרינברג בפייסבוק
(צילום: מתוך פייסבוק)

קראו גם:

מדוברות העירייה נמסר בתגובה: "עיריית פתח תקוה מנגישה מידע שימושי לציבור על השירותים העירוניים השונים, האירועים העירוניים וזאת בכלל האמצעים הדיגיטליים המנוהלים על ידי צוות לשכת דובר העירייה, ובכלל זה העמוד הציבורי של ראש העיר - בדומה לנעשה בכל הרשויות האחרות. התקציב שצויין אינו מיועד לקידום העמוד או לקידומו של ראש הרשות, אלא לקידום פרסומים ייעודיים במגוון תחומים לציבור תושבי העיר: פיתוח תשתיות, חידוש מבנים וגינות, מידע על מגוון רחב של אירועים, על החלטות במגוון של תחומים ועוד.
"בנוסף, בשונה מאישי ציבור אחרים, העירייה אינה רוכשת כתבות תדמית וכן אינה משתמשת במניפולציות שיאפשרו להציג עלות פרסום שגויה ואף אינה מסתייעת בגורמי חוץ להפקת התכנים וניהול העמודים כפי שעושים מרבית הרשויות ובעלויות גבוהות מאד. חשוב לציין כי ראש העיר אינו מעורב באופן בו מקודמים או לא מקודמים פרסומים, כמה כסף מוקצה ואם בכלל. מי שאמון על ההחלטות האלו הינו דובר העירייה וצוות המחלקה לשירותים דיגטליים. הכל נעשה על פי עבודת פילוח ונתונים ולפי אופי הקמפיין ואוכלוסיית היעד וכן ייעדי החשיפה הנדרשים על מנת להשיג את היעדים".