אחרי עשרות שנים של עליה: עיריית פתח תקוה תקים מרכז מורשת לקהילה האתיופית וזאת במסגרת קידום התרבות בעיר על כל גווניה ורבדיה.
2 צפייה בגלריה
מרכז מורשת
מרכז מורשת
מרכז מורשת
(צילום: עיריית פתח תקוה)
השבוע הונחה אבן הפינה להקמת המרכז במעמד ראש העיר רמי גרינברג, קייס מלאקו פקדו, הרב משה מנדפרו, פעילים, חברי קהילה, מנהלי אגפים, מנהל החווה החקלאית ונציגי הרשות.
המרכז יוקם בחווה החקלאית בפתח תקוה, בה מתקיימת התכנית "חזרה לשורשים" במסגרתה חברי הקהילה, גברים ונשים בני 50+, נותנים ביטוי לשמירת התרבות והמסורת העשירה של יהדות אתיופיה תוך שימוש במקורות העוצמה הפנימיים של חבריה. התכנית אינה עוד תכנית של חקלאות קהילתית אלא חזרה לכוחות, לידע, לסמכות, למבנה המשפחה, לחשיבות הקהילתית, לתרבות, והיא מהווה מודל לקליטה מטיבה.
מרכז המורשת יוקם בסמוך לגוג'ו שהוקם בחווה, לכוורת הדבורים המסורתית ולגידולים החקלאיים המסורתיים אותם מגדלים חברי הקהילה בחווה החקלאית לאורך כל השנה.
מרכז המורשת יתאר את חיי הקהילה באתיופיה, מנהגים וסיפורי עלייה, וכן יתפרש גם על השטח הפתוח סביב - שם יוצגו כלי עבודה מסורתיים, כלי בישול וכלים למלאכת יד. לאורך השנה יבקרו במקום כיתות לימוד וקבוצות של בני נוער ומבוגרים אשר ייהנו מסיור מודרך ומביקור חוויתי.

2 צפייה בגלריה
מרכז מורשת
מרכז מורשת
מרכז מורשת
(צילום: עיריית פתח תקוה)

ראש העיר רמי גרינברג: "פתח תקוה היא עיר קולטת עליה, ואנו עושים כל שניתן כדי לאפשר לכל קהילה לשמור על התרבות והמסורת שלה. מרכז המורשת ליהדות אתיופיה שיוקם בחווה החקלאית מצטרף לעשייה רחבה נוספת שאנו מקדמים לטובת הקהילה ושמירת המסורת הייחודית.
קראו גם:
בין היתר הוקם מוזאון לעליית יהודי אתיופיה באגף הקליטה ברחוב חובבי ציון, אנו ממשיכים בתכנית "חזרה לשורשים", מקיימים טיולים לבני הקהילה, קורס מנהיגות לתושבים מקרב הקהילה, סדנאות ועוד. מרכז המורשת הינו אבן דרך משמעותי לחיזוק הקהילה, שמירה על מנהגיה, קידום תרבות רב דורית ועשייה מסורתית ייחודית. אני מחזק את ידי הצוות וכלל הפעילים ומברך את כל העושים במלאכה".
את מרכז המורשת מובילה המחלקה לעבודה סוציאלית קהילתית באגף לשירותים חברתיים וצוות החווה החקלאית, בשיתוף אגף הקליטה.