"רמי זכאי. יש כאן משחק במעצר כדי ללכלך את שמו", כך אומרת היום (ה') דינה גרינברג, אחותו של ראש העירייה העצור, בעקבות הפרשה שמטלטלת את העיר ביומיים האחרונים. הפרשה הנחקרת נחשפה לראשונה בשורה של דיווחים וחשיפות ב"mynet פתח תקוה" ו"ידיעות פתח תקוה".
כזכור, מעצרם של ראש העירייה, מנכ"ל העירייה יניב בניטה ושני אנשי עסקים נוספים בעיר הוארך אתמול (רביעי) בשישה ימים כשהם חשודים בעבירות של שוחד, מרמה והפרת אמונים, רישום כוזב במסמכי תאגיד, הלבנת הון ועבירות על פי פקודת מס הכנסה וחוק מס ערך מוסף.
3 צפייה בגלריה
רמי גרינברג (במרכז) ודינה גרינברג (משמאל) בתמונה משותפת עם האחים, האב ז"ל והאם
רמי גרינברג (במרכז) ודינה גרינברג (משמאל) בתמונה משותפת עם האחים, האב ז"ל והאם
רמי גרינברג (במרכז) ודינה גרינברג (משמאל) בתמונה משותפת עם האחים, האב ז"ל והאם
(צילום: באדיבות המשפחה)
בריאיון מיוחד ל-"mynet פתח תקוה" סיפרה היום דינה גרינברג, אחותו הצעירה של ראש העירייה שמוכרת גם כחברת הנהלת נשות הכותל, על תחושותיה סביב התקופה שעובר אחיה. "כולם מכירים את רמי. אח שלי איש ישר כמו סרגל, אדם מנהיג שאכפת לו והחוק והצדק אצלו הם בראש ובראשונה", היא אומרת בנחרצות.
"אני מאמינה שהוא לא אשם ושנעשה לו עוול. אני חושבת שלקחת אותו למעצר עם כאלו כותרות זה לא היה במקום. יש הרבה ראשי ערים וחברי כנסת שמעלו ולא עצרו אותם באופן כזה. יש כאן חוסר איזון".
אז לדברייך אחיך נעצר לחינם?
"אין שום דבר אצל רמי, הוא זכאי. הוא לא עשה דבר. יש כאן משחק במעצר כדי ללכלך את שמו סתם בגלל תקופה פוליטית או אינטרס אחר. אז בסדר, הרעש נעשה אבל הצדק ייצא בטוח. אני בטוחה שהוא בסדר גמור ושכל העניין הזה בגלל אינטרס פוליטי".

3 צפייה בגלריה
רמי גרינברג
רמי גרינברג
רמי גרינברג
(צילום: ריאן)

איך הגבת שעצרו אותו?
"קודם כל רצתי לאמא שלי שלא תשמע את זה. היא מעריצה את רמי. כיבינו לה את הטלויזיה, כי אם היא תשמע על המעצר, זה לא טוב. היא עדיין לא יודעת מזה. בכל יום אני מגיעה אליה הביתה, נמצאת איתה ורואה איתה סדרות, כדי שלא תדע.
"באופן אישי כששמעתי על זה חייכתי ואמרתי - 'הנה, המשחקים הפוליטיים מתחילים'. כואב לי על אח שלי שהוא אדם טוב, בעל נתינה אמיתית, ישר שלא פועל מתוך אינטרסים והולך לפי הצדק. חשבתי עליו, איך יגיב ברגע שישמע שאומרים עליו כזה דבר. זה וואו בשבילו. אבל הוא יהיה בסדר".

קראו גם:

יצא לכם לדבר לפני? הוא העלה אפשרות שייעצר, הביע חשש כלשהו?
"לא, לחלוטין לא. הוא מגיע לאמא שלי כל סוף שבוע, אנחנו יושבים ומדברים וזה כלל לא עלה בשום שלב. הכל היה בסדר גמור".
מה יהיה בהמשך?
"כולנו מאחוריו, ואני בטוחה במאה אחוז בחפותו. מבגין ועד רמי לא היה מנהיג כזה. איש אידיאליסט, טוב, צנוע ופשוט. אני מקווה שהצדק ייצא וסומכת על הבורא. הכל בידי שמים והכל לטובה, בעזרת השם".

"קיים חשד סביר"

מעצרם של ראש העירייה גרינברג, מנכ"ל העירייה יניב בניטה ושני אנשי עסקים נוספים בעיר הוארך אתמול בשישה ימים כשהם חשודים בעבירות של שוחד, מרמה והפרת אמונים, רישום כוזב במסמכי תאגיד, הלבנת הון ועבירות על פי פקודת מס הכנסה וחוק מס ערך מוסף.
בדיון בעניינו של גרינברג, ציין שופט בית משפט השלום בראשון לציון, גיל גבאי, כי "מן החומר שהוצג, עולה כי קיים חשד סביר לביצוע העבירות המיוחסות לחשוד, אם כי בשלב זה מדובר במספר רב של עבירות המיוחסות לחשוד ומצאתי לנכון להתייחס בהחלטתי לעבירות העיקריות ובהן העבירות של קבלת שוחד, קשירת קשר לביצוע פשע, מרמה והפרת אמונים והלבנת הון".

כל העדכונים - חדשות פתח תקוה