עובדי רשות החניה העירונית בפתח תקוה כועסים מאוד על העירייה. הסיבה: העברת הרשות מניהולה של החברה לפיתוח פתח תקוה (חלפ"ת) העירונית לאגף הביטחון בעירייה עצמה, כשכחלק מהתהליך יפוטרו עובדי הרשות, חלקם עם ותק של עשרות שנים, ואלו שירצו להישאר בתפקיד ייאלצו להגיש מועמדות למכרז.
1 צפייה בגלריה
בניין עיריית פתח תקוה
בניין עיריית פתח תקוה
עיריית פתח תקוה. תנהל את רשות החנייה
(צילום: ריאן פרויס)
רשות החניה כאמור עובדת עד עתה תחת החברה לפיתוח פתח תקוה העירונית ובה מועסקים כ-10 עובדים, חלקם הגדול עם ותק של עשרות שנים.
כחלק משינוי מבנה אירגוני שמבצעת העירייה, תועבר הרשות לניהולה הישיר של העירייה תחת אגף הביטחון.
"היו דיבורים לאורך השנים על מעבר לניהול העירייה אבל ציפינו שכל העובדים יעברו והמעבר יהיה חלק, בכל זאת אנחנו תחת סוג של חברת בת של העירייה", אומרת אחת מעובדי הרשות. "אבל אף אחד לא העלה בדעתו מעבר שכזה".
למה את מתכוונת?
"בתאריך ה-14.6 זימנו אותנו ואת מנהל רשות החניה, מר מישל אוקנין, לפגישה עם יריב סנדלון מנהל אגף הביטחון והוא הודיע לנו שעד ה-15.7 אנחנו אמורים לקבל מכתב פיטורים".
קראו גם:
איך הוא הסביר את הצעד הזה?
"שאנחנו עוברים לניהולה הישיר של העירייה ומסיימים את העבודה בחברה לפיתוח, ומי שמעוניין להישאר צריך להגיש מועמדות למכרז שייצא, אחרת אנחנו מסיימים את תפקידנו. עכשיו שתבין, גם אם נגיש לא בטוח שניבחר. יש כאן נשים שעובדות מעל 20 שנה ופתאום מבקשים מהן לעמוד בכל מיני קריטריונים שלא ביקשו בזמנו. מעולם לא תיארנו לעצמנו שיורו לנו על סיום עבודה ונצטרך להתחיל את הכל מאפס. ממש לא. ואת זה אמרנו גם לראש העירייה".
וכיצד הוא הגיב?
"שאין לו ברירה וחייבים לסיים את ההתקשרות. ראש העירייה הוא גם יו"ר הדירקטוריון והוא חייב לפחות לשלוח מישהו מטעמו שיישב איתנו ויסביר לנו מה קורה אבל זה לא נעשה, ויש שתיקה רועמת".
תארי את התחושות כרגע.
"כולנו מאוכזבים מאוד. התחושה היא כמו מקק שדורכים עליו. תחושה שלא שמים עלינו ואפשר לזלזל בנו, פשוט כך. ציפינו לפחות שמנכ"ל החברה, לירון גולדנברג יבוא ויספר על ההליך ולא נשמע את הדברים מהמנהל החדש, סנדלון. בינתיים אפילו עוד לא קיבלנו את מכתב הפיטורים ובקרוב אנחנו צריכים להתמודד על התפקיד שעוד לא פוטרנו ממנו.
"במידה ונקבל את התפקיד תחת העירייה אף אחד לא מסביר אלו תנאים נקבל אבל לפי מה שהבנו, המשכורת לא תהיה אותה משכורת שגם ככה נמוכה. אני גם לא יודעת אם הוותק שלנו ישמר, וכנראה הצבירה של ימי החופשה שלנו תתחיל מחדש".
מדוברות העירייה נמסר: "במסגרת כלל הפעולות שהעירייה מקדמת לטובת איגום המשאבים העירוניים והנגשה מיטבית ויעילה של השירותים העירוניים לתושבי העיר, הוחלט להעביר את רשות החניה מאחריות החברה לפיתוח לאחריות אגף הביטחון בעירייה.
"יצויין כי אגף הביטחון אמון, בין היתר, גם על אכיפת חניה ולכן טבעי שגם רשות החניה תהיה תחתיו ובכך יהיה סנכרון טוב יותר בין הגופים. מדובר במהלך שמטרתו להיטיב וליעל את השירות לתושב בנושא זה. במסגרת קידום המהלך עודכנו כנדרש כלל הגורמים המעורבים וככל שעובדי רשות החניה יעברו לעירייה הם יצטרכו לעמוד בנהלים שבהם עומדים כלל עובדי העירייה".
כל העדכונים - חדשות פתח תקוה