בחודש יולי אשתקד, הודיעה העירייה כי בתוך זמן תיפתח מחדש התחנה לבריאות המשפחה (טיפת חלב) ברחוב החמישה בשעריה לאחר שיפוץ נרחב שבוצע במקום.
אלא שמאז המקום נמסר באופן זמני לקופת החולים כללית לצורך חיסוני ובדיקות קורונה, ותאריך לפתיחת טיפת החלב עדיין לא נראה באופק. היום אומרים בעירייה כי הם פועלים מול משרד הבריאות לפתיחת התחנה בהקדם.
1 צפייה בגלריה
טיפת החלב ברחוב החמישה
טיפת החלב ברחוב החמישה
טיפת החלב ברחוב החמישה
(צילום: עיריית פתח תקוה)
כזכור, לאחר שנים רבות בהן פעלה התחנה הותיקה לבריאות המשפחה ברחוב החמישה, הוחלט בעירייה לפני כשנתיים על שיפוץ מן היסוד של המקום. במהלך העבודות שבוצעו בחודשים שלאחר מכן אשר עלותן נאמדת בכ-10 מיליון שקלים, הוקם מבנה חדש וצבעוני המתפרס על שטח גדול יותר וכולל בין היתר: חדרי רופאים, חדרי אחיות, חדר הנקה, אולם רב תכליתי ועוד.
בחודש יולי 2021, לאחר סיום העבודות המשמעותיות, הודיעה העירייה כי בתוך זמן קצר תיפתח התחנה. אלא שאז, למרות ציפייה רבה מצד תושבי האזור, הוחלט כי המבנה ישמש כמתחם לבדיקות וחיסונים לקורונה של שירותי בריאות כללית. כתוצאה מכך, נאלצו תושבי השכונות הותיקות שעריה ואחדות, שחלקם ללא רכב, לעשות את הדרך הארוכה אל טיפת החלב שבשכונת נווה עוז או אל התחנות שבשכונות אחרות.
אלא שלמרות שמזה תקופה שירותי בריאות כללית כבר לא פועלים במקום, עדיין לא ברור מתי תיפתח התחנה לרווחת ההורים באזור. "הקורונה איתנו כבר מעל שנתיים, ותישאר איתנו כנראה גם בשנים הקרובות לפחות, זה לא הגיוני שדווקא באזור עם ריכוז של אוכלוסייה חלשה יחסית, לא תהיה נגישות לתחנת טיפת חלב", אומרת בכעס תושבת האזור.
"יש אימהות רבות שאין להן את הפריבילגיה לנסוע ברכב ונאלצות להתנייד עם עגלות תינוק באוטובוסים. יש מבנה שמוכן כבר זמן רב ולא ברור למה המעבר לא יוצא לפועל".
בעירייה הסבירו:"לאחר שלא היה במקום מענה בתחום זה, ראש העיר קידם את הפרויקט אשר בעזרתו תושבי המקום יקבלו מענה ראוי ולא יצטרכו להגיע לשכונות אחרות. לצד ההשקעה הנרחבת בהקמת טיפת החלב, בחודשים האחרונים העירייה גייסה אחיות העוברות בימים אלו תהליך הכשרה. מדובר בתהליך המסכם בכ-3 חודשים בסה"כ. במקביל, גם משרד הבריאות ימלא את חלקו ויציב במקום גורמי מקצוע מטעמו. גורמי הרשות פועלים ככל שניתן מול משרד הבריאות כדי שיהיה ניתן להפעיל את המקום בהקדם".