דווקא בעת הזו: פעילות שבועית לשורדי שואה במתנ"ס תקומה צפויה להיפסק בסוף השנה הנוכחית "בשל חוסר תקציב", כשבמקומה תתקיים פעילות לקבוצה אחרת. "אין בזה הגיון, סבתא מרגישה שמזניחים אותם", אומר נכדה של שורדת שואה שמשתתפת בפעילות במקום מזה מספר שנים.
2 צפייה בגלריה
בני הזוג מסרבים לקבל עזרה
בני הזוג מסרבים לקבל עזרה
בני הזוג מסרבים לקבל עזרה
(צילום המחשה: שאטרסטוק)

מדובר בפעילות של עיריית פתח תקוה בשיתוף עמותת על"ה זהב שמתקיימת אחת לשבוע, בימי שישי במתנ"ס תקומה, שם נהנים שורדי השואה ממפגשים חברתיים ומסגרת תרבותית.
כבר בחודש ספטמבר הודיעה העירייה למשתתפים כי "לצערנו בשל חוסר תקציב לא נוכל לאפשר את המשך השתתפותכם במועדון בשנת 2024 מאחר שישנם ניצולים רבים שמעוניינים להגיע למועדון ונמצאים כעת ברשימת המתנה ואנו רוצים לאפשר גם להם להנות מפעילות זו. בשל כך תוכלו להמשיך להגיע למועדון עד 31.12.23 והחל מחודש ינואר 2024 תחל קבוצה חדשה של ניצולים להגיע למועדון".
מאז ניסו קרובים של שורדי השואה המשתתפים כעת בפעילות, לפנות לגורמים שונים בעירייה, כמו גם לראש העירייה עצמו כדי לשנות את ההחלטה אך בינתיים הם טרם קיבלו עדכון אחר.
מי שמנסה לפעול עבורם הוא חבר המועצה אורי אהד שפנה עוד טרם המלחמה לרמי גרינברג וליו"ר חברת מקפת העירונית, אליהו גינת בדרישה להורות בדחיפות "על ביטול ההחלטה החמורה של העירייה ורשת המתנ"סים העירונית מקפ"ת לסגירת מועדון סוף השבוע לשורדי השואה שפועל במתנ"ס תקומה".
משלא שונתה ההחלטה מאז, פנה שוב אהד לראש העירייה בעניין לאחרונה וכתב כי "דווקא עכשיו, דווקא באחת התקופות הקשות והחשוכות מאז קמה מדינת ישראל, כאשר הרצון להיות חלק מחברה וקהילה ולא להישאר לבד, בייחוד המבוגרים שבינינו ועל אחת כמה וכמה שורדי השואה אשר לגביהם מעורר האסון שאירע בשביעי באוקטובר טראומות עבר, קיימת חשיבות עליונה להשאיר את המועדון פתוח ואולי אף להרחיב פעילותו...נדמה כי ההחלטה על סגירת המועדון מהווה שיא חדש וקר במיוחד של אטימות וניתוק".
"אין בהחלטה הזו שום הגיון כי מדובר בפעילות בעלות נמוכה יחסית", אומר בתסכול נכדה של שורדת שואה. "המועדון משמעותי מאוד מאחר ועבורם הפעילות מהווה מפגש חברתי יחיד במהלך השבוע.

2 צפייה בגלריה
קשיש יושב
קשיש יושב
שורדי השואה עלולים להישאר ללא פעילות
(צילום המחשה: shutterstock)

קראו גם:

"פנינו לראש העירייה בעצמו, כמו גם לגורמים נוספים בעירייה אבל אף אחד לא עדכן אותם עד עכשיו מה קורה עם זה, מי זו הקבוצה שאמורה להכנס במקומם, ובכלל, יש תחושה של חוסר שקיפות".
איך סבתא שלך הגיבה ששמעה על ההחלטה?
"היא קיבלה את זה קשה מאוד, כמו אחרים. הם דיברו על זה המון בינם לבין עצמם והתחושה שלהם היא שמזניחים אותם. פשוט סוגרים מועדון של שורדי שואה, רובם מעל גיל 80, שנפגשים כבר במשך שנים בלי שתהיה להם מסגרת חלופית".
מדוברות העירייה נמסר: "מדובר בפעילות המתוקצבת ע"י משרד הרווחה. הנושא הובא לידיעת ראש העיר ובהתאם הוא הנחה להחזיר את הפעילות ב-2024, גם עבור הקבוצה שהשתתפה בפעילות בשנת 2023".