עונת החורף אוטוטו כבר כאן ובשכונת דדו (קריית דוד אלעזר) בפתח תקוה זועמים על העירייה. הסיבה לטענתם היא יצירת תעלת ניקוז חשופה מבטון ברחוב פאול גרוניגר הסמוך לנחל מזור שנעשתה ללא שיתופם. "זה נראה כמו במדינת עולם שלישי", אומר אחד הדיירים.
(צילום: יחיאל דורי)
כזכור, בחורף שלפני כשנתיים רחובות רבים ברחבי הארץ והן בפתח תקוה עלו על גדותיהם בעקבות הגשמים העזים, כשגם תושבים בשכונת דדו הוותיקה סבלו מכך.
בחודשים שלאחר מכן פעלה העירייה לטיפול בתעלות הניקוז השונות ברחבי העיר ואכן לא נרשמו אירועים חריגים אשתקד.
למרות זאת, ומתוך דאגה לשכונתם פנו לפני מספר חודשים תושבים מקריית דוד אלעזר לראש העירייה כדי לטפל בתעלות הניקוז ובעיקר בזו הקיימת ברחוב פאול גרוניגר הסמוך לנחל מזור.
1 צפייה בגלריה
תעלת הניקוז בשכונת דדו
תעלת הניקוז בשכונת דדו
תעלת הניקוז בשכונת דדו
(צילום: יחיאל דורי)
רצינו לטפל בנושא בצורה יסודית ולא באמצעות 'פלסטר' ועזרה ראשונה וביקשתי מרמי גרינברג להיות שותף ברגע שיהיה סיור בנושא כדי שאביע את דעתי", אומר פעיל הציבור יחיאל דורי.
אלא שלהפתעתו של דורי הוא הבחין לפני מספר ימים במספר טרקטורים שפועלים בשטח. כשבירר לפשר העניין הוסבר לו כי החלו עבודות ליצירת תעלת ניקוז חשופה מבטון.
"ראש העירייה הגיב לי ואמר 'כן עשינו סיור במקום וזה מה שהחלטנו'. איך ייתכן שעורכים סיור ליד הבית שלי בעניין שנוגע לי הכי הרבה בעולם וכנציג ציבור לא יקראו לי לסיור משותף?
"משנות ה-70-80 הקמנו את יוספטל ודדו בידיים שלנו, והכל בהסכמה ושיתוף פעולה עם העיריות הקודמות. זה עבד יפה אז למה לא מתאים לך שיתוף פעולה עם התושבים? תשמע אותנו. לא יהיה טוב? תגיד. אבל להתעלם ולא לעשות איתנו סיור? התושבים בחרו אותך, אתה צריך להתייחס אליהם".
קראו גם:
מדוע אתם כל כך זועמים על ההחלטה שהתקבלה?
"קודם כל זה מפגע תברואתי כי זו תעלה פתוחה אליה מתנקז כל הלכלוך של הפארק הסמוך והאזור. דבר נוסף, יש ילדים שמבלים בסביבה וזו עלולה להיות סכנה בטיחותית. זה נראה פשוט כמו עולם שלישי".
מה העירייה הייתה צריכה לעשות במקום?
"היו צריכים להציב צינור תת קרקעי שיתחבר לצנרת הקיימת כבר. כך יכלו גם לשתול צמחים או דשא מעל ולהפוך את המקום לפינת חמד".
כיצד הגבת כשהבנת שזו ההחלטה שהתקבלה?
"בהתחלה אמרתי 'לא יקום ולא יהיה' ובאותו יום שהיה אמור להגיע מערבל הבטון ישבתי במקום מ 09:00 עד 13:00 כדי למנוע מהם לעבוד. בהמשך איימו להזמין לי משטרה אבל אמרתי שאין לי בעיה שיעצרו אותי. אחר כך אמרו שאתן להם לעבוד ובמידת הצורך יעשו שינויים בהמשך. אני עד עכשיו לא יודע מדוע השתכנעתי. לא יתכן שהעירייה תעשה מה שהיא רוצה. התושבים משתמשים בשטח הזה, העירייה משרתת את הציבור ולא הפוך".
מעיריית פתח תקוה נמסר בתגובה: "העבודות להתקנת תעלת הניקוז נעשו ע"י אנשי מקצוע ובהתאם לצרכים המקצועיים שעלו. הצינור המדובר הינו תת קרקעי ומטרתו איסוף מים במקרי קיצון בהם יש גשם משמעותי שעלול לגרום להצפה. על אף הטענות התעלה אינה מהווה סכנה בשום צורה ודרך. גם השיפועים במקום הם מדורגים ונעשו באופן המתאים לתנאי השטח והסביבה. התעלה תנוקה ע"י אגף תשתיות באופן קבוע ועניין הגידור יבחן בהתאם לצורך.
חשוב לציין שעיריית פ"ת השקיעה מיליוני שקלים בשיפור תשתיות הביוב והניקוז בעיר ואכן בשנה האחרונה לא נגרמו הצפות כפי שקרה בעבר. עיריית פ"ת תמשיך להשקיע בתשתיות העיר למען רווחת תושביה".
כל העדכונים - חדשות פתח תקוה