אבל כבד: יועץ השר לביטחון פנים לענייני כבאות ותושב שכונת אם המושבות בפתח תקוה, טפסר משנה אליק אלבז, התמוטט אתמול (ראשון) במהלך יום גיבוש בשביל ישראל והלך לעולמו כשהוא בן 48 בלבד.
אלבז שירת במערך הכבאות 28 שנים כלוחם אש וכמפקד. הוא צמח בזרוע המבצעית של מערך הכבאות ומילא שורה של תפקידים פיקודיים במחוז דן ובהם סגן ומ"מ מפקד תחנת בני ברק וכן ראש ענף חקירות וחירום. בשנה האחרונה שירת כנציג בכיר של מערך הכבאות במשרד לביטחון הפנים.
3 צפייה בגלריה
טפסר משנה אליק אלבז ז"ל
טפסר משנה אליק אלבז ז"ל
טפסר משנה אליק אלבז ז"ל
(צילום: דוברות כבאות והצלה)
אתמול השתתף אלבז ביום גיבוש של אנשי המזכירות הביטחונית בלשכת השר, שהתקיים באחד המקטעים של שביל ישראל. במהלך ההליכה הוא התמוטט כתוצאה מדום לב ונפטר.
קראו גם:
אמש נערכה הלווייתו בבית העלמין סגולה בפתח תקוה ובה השתתפו מאות בני משפחה, חברים מפקדים, לוחמים, עובדי ועובדות מערך הכבאות והמשרד לביטחון פנים שחלקו לו כבוד אחרון.
במהלך הטקס הממלכתי, על פי נהלי מערך כבאות והצלה לישראל, נישא ארונו לבית העלמין על גבי מנוף כיבוי עליו הונחו זרים רבים כשהוא מלווה בשישה אופנועי כבוד מהיחידה לתגובה מהירה של מחוז דן.
3 צפייה בגלריה
יום עצוב למערך הכבאות. טפסר אליק אלבז ז"ל
יום עצוב למערך הכבאות. טפסר אליק אלבז ז"ל
יום עצוב למערך הכבאות. טפסר אליק אלבז ז"ל
(צילום: באדיבות המשפחה)
השר לביטחון פנים עמר בר-לב, ספד לאלבז ואמר: "בעוד יומיים הייתי אמור להעניק לך את דרגת טפסר משנה. כמה התרגשת לקראת הרגע הזה. כמה כולנו שמחנו בשבילך, כי לא היה ראוי ממך להמשיך ולהתקדם במערך. היית מהטובים ביותר שיש לנו. לדאבון הלב, את הדרגה הנכספת אתה מקבל אחרי מותך הפתאומי, ואת דמעות ההתרגשות מחליפות דמעות של צער, כאב וגעגוע".
נציב כבאות והצלה רב טפסר אייל כספי: "היית והנך דוגמא ומופת לכל לוחם אש ואדם. לוחם אש בנשמתו עם מגע של קסם בעיני כל מכריו. מפקד יסודי, מעמיק, ערכי ומקצועי שהוביל תהליכים ארגוניים. הלב נקרע מעוצמת הכאב. מערך הכבאות מחבק ומאמץ את משפחתך אל ליבו. מצדיע לך!".
מפקד מחוז דן, טפסר רונן מכטייב, חברו של אלבז, ספד גם הוא למי שהיה לדבריו קצין מצטיין וערכי שבלט במקצועיותו והיה הראשון לחדש, ליזום ולהוביל שינויים ארגוניים משמעותיים במחוז.
3 צפייה בגלריה
מסע הלוויה
מסע הלוויה
מסע הלוויה
(צילום: איחוד הצלה פתח תקוה)
גם ראש העירייה, רמי גרינברג, ספד לאלבז וכתב בעמוד הפייסבוק שלו: "קיבלתי בצער רב את הבשורה הקשה על פטירתו הפתאומית של תושב העיר, טפסר משנה, אליק אלבז. אני מבקש להשתתף בצערם של בני המשפחה ושל כל מערך הכבאות וההצלה על האובדן הכבד".
גם באיחוד הצלה, סניף פתח תקוה, ביכו את פטירתו של אלבז וציינו: "מתנדבי איחוד הצלה סניף פתח תקוה המומים וכואבים על לכתו בטרם עת של איש יקר ואהוב. אחוות הלוחמים מצילי החיים אשר בעשרות אירועים נפגשנו ועבדנו כתף אל כתף כדי להציל חיים".
אליק הותיר אחריו אישה ושלושה ילדים.
יהי זכרו ברוך.
כל העדכונים - חדשות פתח תקוה