העישון מזיק לבריאות - וגם לכיס: בקשה לתביעה ייצוגית הוגשה לאחרונה לבית המשפט המחוזי מרכז נגד העירייה על סך כ-2.5 מיליון שקלים, בטענה כי לא פעלה לאכיפת העישון בפארק הגדול בזמן חגיגות יום העצמאות, כשבמקום נכחו רבבות אנשים.
1 צפייה בגלריה
יום העצמאות הפארק הגדול - תמונת פייסבוק
יום העצמאות הפארק הגדול - תמונת פייסבוק
חגיגות יום העצמאות בפארק הגדול. למצולמים אין קשר לכתבה
(צילום: שירות מיינט)
התובע, עורך דין ופעיל בנושא מניעת העישון, טוען כי במהלך ההופעות שארגנה העירייה בפארק על שם יצחק אוחיון, היא הפרה את החוק למניעת עישון במקומות ציבוריים והחשיפה לעישון, לפיו "לא יעשן אדם בשטח תחום, שאינו במבנה, שבו מתקיים אירוע הכולל התקהלות מאורגנת של למעלה מחמישים בני אדם".
לדבריו, ריח עשן הסיגריות הורגש היטב, וכמוהו, גם הורים רבים וילדים נחשפו לעישון המזיק "אשר היה בכל מקום".
התובע הוסיף כי "הנתבעת דאגה לאבטחה, סדרנים, שוטרים בשכר, פקחים אולם לא דאגה כלל למניעת העישון המזיק בשטח המתחם. העישון התבצע בכל המתחם, בזמן ההופעות, בחלקים של אזור המזון, במדשאות והכל גם ליד ילדים ואף תינוקות שהיו במתחם , והחמור מכל, בחסות הנתבעת אשר אמונה על אכיפת החוק.
קראו גם:
עוד צוין בכתב התביעה כי התובע שוחח עם גורמי הפיקוח באזור מרכז השליטה של המתחם, ונאמר לו על ידי פקחים כי אין אכיפה של העישון במתחם. "זאת ועוד, במקום לא היו שלטים המורים על איסור העישון וכן לא נאמר לקהל כי אסור לעשן במתחם".
לטענת התובע, הוא פנה בנושא ב-29 במאי אל לשכת ראש העירייה, מנהלת הלשכה ואל היועצת המשפטית אך הפניה לא זכתה למענה. כעת, כחלק מאלפי אנשים שאינם מעשנים ונכחו במקום, הוא תובע פיצוי מהעירייה בגין "נזק בלתי ממוני מובהק" לאור מטרד ריח העישון וגרימת הסיכון הבריאותי שבעישון פאסיבי.
מדוברות העירייה נמסר בתגובה: "העירייה מקיימת אכיפה שוטפת בכל הנושאים שבסמכותה, גם באירועי ענק שבהם משתתפים עשרות אלפי בני אדם. המשובים שאנו מקבלים מהתושבים על אירועי העצמאות ושאר האירועים שהעירייה מקדמת לרווחתם, מעידים על רמת שביעות רצון גבוהה. בכל מקרה העירייה תעביר את תגובתה לבית המשפט, ככל שהיא אכן תידרש לכך".