תופעת הטרמיטים, נמלים מעופפות, הפכה כבר למפגע בפתח תקוה ותושבים רבים נותרים חסרי אונים אל מול המצב שחוזר על עצמו מדי ערב בימים האחרונים.
1 צפייה בגלריה
טרמיטים בפתח תקוה
טרמיטים בפתח תקוה
טרמיטים בפתח תקוה
(צילום: באדיבות תושבים)

בעירייה אמנם דיווחו השבוע על התמעטות הטרמיטים, אבל כאמור תושבים רבים בעיר ממשיכים לדווח על מעופפים לא רצויים שחודרים למרחב מחייתם.
תושבים רבים ברחבי העיר מדווחים על הגעת המעופפים לבתיהם בשעות הערב. בין היתר מדובר על השכונות במזרח העיר, ביניהן הדר גנים ועמישב, וכן רמת ורבר, שיפר ועוד. יש לציין כי הטרמיטים אינם מסוכנים לבני האדם, אם כי הם עלולים לנזק למוצרי עץ.
"מאות אם לא אלפי טרמיטים תקפו את הבניין שלנו", אומר אחד התושבים. "חלקם הצליחו לחדור למרות שסגרנו את החלונות. זה מרגיש כמו סרט אימה. דווקא כשיש מזג אוויר טוב, אי אפשר לשבת במרפסת כי היא מלאה טרמיטים. אנחנו סוגרים את הרשת וגם את החלון".

טרמיטים בפתח תקוה
(צילום: באדיבות תושבים)

פעיל הציבור ותושב הדר גנים, ירון קדושים, שפועל בנושא מזה מספר שנים ציין: "העירייה הודיעה שהתופעה מצטמצמת אבל זה ממש לא מרגיש ככה ונראה שהיא אף מתעצמת וגורמת לעוגמת נפש רבה. המעוף של הטרמיטים נמשך כחודשיים אבל בשאר השנה הם אוכלים את המוצרים שבתוך הבתים. אני פועל במטרה להעלות את המודעות ולמגר את התופעה, גם בזכות מערך דיווחי תושבים שהקמתי ומאפשר למידה רבה מהנעשה בשטח. איתרתי עד כה 25 קינים וקיני משנה ויש עוד רבים. העירייה חייבת להקים צוות יעודי, מקצועי לאיתור הקינים".
מדוברות העירייה נמסר: "הפעילות של העירייה בנושא נעשית לאורך כל השנה ובכפוף לפרמטרים מקצועיים שמבוססים על נתונים רוחביים ונתוני מוקד ובעיקר עבודה בשטח. כידוע, מדובר בתופעה שקיימת שנים רבות בישראל ובערים נוספות, כאשר בפתח תקווה גורמי המקצוע עברו הכשרות בנושא ולומדים אותו כל העת בהכוונת גורמי המקצוע במשרד להגנת הסביבה ובתיאום איתם. חשוב להבין כי מדובר בתופעה שאינה מסוכנת לבריאות בשום צורה ועל פי נסיון העבר ניתן לראות שהפגיעה היא במוצרי עץ ביחס יחסית זניח. בשנים האחרונות העירייה התקינה מאות מלכודות הדברה ברחבי העיר ולשמחתנו, על פי הנתונים, ניתן לראות שהתופעה התמעטה במהלך השנים.

טרמיטים בפתח תקוה
(צילום: באדיבות תושבים)

קראו גם:

במקביל, גורמי הרשות עובדים בשיתוף פעולה עם המשרד להגנת הסביבה ובשנה האחרונה הותקנו גלאים מיוחדים לאיתור קנים ובוצעו פעולות מנע רבות, לרבות עריכת סקר עצים שבחלקו מיועד לאיתור עצים נגועים, נעשה מיפוי אזורים, נלקחו דגימות לזיהוי במעבדה, ניתנו הדרכות פרטניות לתושבים וחולקו עלוני הסברה ברחבי העיר ובערוצים השונים וכן פורסמו הנחיות מעודכנות לקבלנים ולגננים פרטיים. בהתאם לפניות שמתקבלות העירייה ממשיכה את הטיפול בשטח הציבורי. הפעילות בנושא נעשית כל העת ויש לפעול על פי הנחיות הרשות והמשרד להגנת הסביבה בלבד".