שגיא גלנץ, תושב שכונת אם המושבות בפתח תקוה, יצא ביום שני בערב לטיול שגרתי עם הכלב שלו. בשלב מסויים הוכש על ידי נחש צפע, ואז החלה דרמה גדולה.
3 צפייה בגלריה
שגיא גלנץ
שגיא גלנץ
שגיא גלנץ
(צילום: פרטי)
בזכות תושייתו הוא התפנה במהירות לבית החולים כשהוא סובל מכאבים עזים ונפיחות ברגלו, שם ייצבו את מצבו באמצעות טיפול תרופתי. "זה היה עלול להסתיים הרבה יותר גרוע. חשוב לגלות עירנות", הוא אומר מבית החולים.
גלנץ, שמתגורר ברחוב חדרה, יצא עם כלבו באזור השעה 21:00 לכיוון הטיילת הסמוכה לרחוב ראשון לציון.
"התחלתי לצעוד עם הכלב על הדשא, ואחרי כמה עשרות מטרים הרגשתי סוג של צביטה לא שגרתית ברגל", הוא משחזר.

3 צפייה בגלריה
סימני ההכשה על שגיא גלנץ
סימני ההכשה על שגיא גלנץ
סימני ההכשה על שגיא גלנץ
(צילום: פרטי)

"ישר הבנתי שזה לא קוץ אלא משהו רציני. נבהלתי מאוד, אפילו לא רציתי להסתכל על הרצפה. צעדתי לשביל שנמצא כמה מטרים ממנו ואז ראיתי בצד כף הרגל שתי נקודות של דם עם רווח ביניהם. הבנתי מיד שזה עקרב או נחש".
"התקשיתי לעכל שזה קורה לי. ניסיתי להדחיק אבל הבנתי שזה אמיתי. הלכתי מהר הביתה, ובמקביל עדכנתי את אשתי וביקשתי ממנה שתקרא לאחי כדי שיפנה אותי למיון.
"כשהגענו לבית החולים כבר לא יכולתי לדרוך על הרגל. היא התנפחה וסבלתי מכאבי תופת. בחיים לא הרגשתי כאלו כאבים. הביאו לי מורפיום ואז אנטי-ונום (נסיוב נגד ארס). הבדיקות שעשיתי אימתו את ההשערה שמדובר בהכשת נחש צפע".

3 צפייה בגלריה
שגיא גלנץ בבית החולים
שגיא גלנץ בבית החולים
שגיא גלנץ בבית החולים
(צילום: פרטי)

קראו גם:

עבר לך תסריט בראש מה היה קורה אם לא היית מתפנה תוך זמן קצר?
"חד משמעית, זה היה יכול להיגמר רע מאוד, למרות שמצד שני גם אני לא פעלתי באופן הכי חכם. הייתי צריך באותו רגע לא לזוז ולהתקשר מייד למד"א במקום ללכת הביתה".
בינתיים, היה אמור גלנץ להשתחרר אתמול (רביעי) אבל הצוות הרפואי בחר להשאירו בבית החולים ולהמשיך את הטיפול התרופתי שהוא מקבל.
"אני ממליץ לכולם ללכת עם נעליים סגורות באזורים פתוחים יחסית, ובכלל במהלך העונה הזו יש להיות יותר ערניים וזהירים", הוא מסכם.