שמונה חודשים עברו מאז שילדה בת 9 ניצלה מידיו של פדופיל ברחוב מוהליבר במרכז פתח תקוה. מאז הוא שוחרר, השבוע הוגש נגדו כתב האישום, והמשפט יחל רק בעוד 3 חודשים.
2 צפייה בגלריה
עבריין מין פדופיל - תמונת פייסבוק. למצולמים אין קשר לכתבה
עבריין מין פדופיל - תמונת פייסבוק. למצולמים אין קשר לכתבה
עבריין המין מסתובב חופשי בפתח תקוה
(צילום המחשה: shutterstock. למצולמים אין קשר לכתבה)
זה סיפור על אזרח עירני, שהצליח להציל ילדה קטנה בעיר מידיו של עבריין מין שצד ילדות ברחוב. המקרה הזה יכול לשקף עד כמה הביטחון האישי של אזרחי המדינה מופקר ע"י רשויות המדינה.
מפרטי תיק חקירה שהגיע לידי מיינט פתח תקוה, עולה כי בפתח תקוה מתגורר עבריין מין בן 55, נשוי ואב לשני ילדים.
לפני כשמונה חודשים, בתחילת חודש נובמבר 2022, הוא הבחין בילדה בת 9 אשר ישבה והמתינה על ספסל ציבורי בסמוך לחנות אליה נכנסה בת משפחתה של הילדה ברחוב מוהליבר בעיר. מדובר ברחוב של עסקים במרכז העיר, שמצטלב עם מדרחוב ההגנה.
ילדה מבודדת שיושבת כך לבד, היא טרף מושלם בעבור הפדופיל שניסה "לנעוץ בה את ציפורניו". "האיש הבחין בילדה ובספרים המונחים לידה, עצר וניגש אל הילדה. הוא שאל אותה למי שייכים הספרים, והילדה השיבה שהיא לא יודעת", סיפרו במשטרה את שארע.
עפ"י הידוע, עבריין המין פתח בשיחה עם הילדה ונתן לה להרגיש שהוא חולק איתה ידע שאולי עשוי לסקרן אותה. "האיש הרים ספר שעל כריכתו מתנוססת תמונה של רגלי נשים חשופות ואמר לילדה 'אני אוהב את הספרים האלה. זה בשביל מבוגרים... זה על נשים יפות וערומות ואהבה ועל נשיקות", זאת תוך שהוא מראה לילדה את תמונת הכריכה. כך עולה מעדותה של הילדה, ועדותו של אזרח עירני שבזכותו ניצלה הילדה מאסון.
בשלב זה של השיחה, התקרב אל השניים אזרח אשר שמע את שיחתו של הפדופיל עם הילדה. לדבריו במשטרה, הוא ניגש אליהם נוכח אופי השיחה אשר לה היה עד מהצד, וגילה הצעיר של הילדה. האיש שאל את הפדופיל לפשר מעשיו, והורה לילדה להיכנס לחנות סמוכה. "הילדה עשתה כדבריו של האיש, ולאחר דין ודברים בינו לבין הפדופיל, עזב האחרון את המקום", סיפרו במשטרה.

2 צפייה בגלריה
רחוב ההגנה פתח תקוה
רחוב ההגנה פתח תקוה
רחוב ההגנה בפתח תקוה, הסמוך לרחוב מוהליבר
(צילום להמחשה בלבד. למצולמים אין קשר לכתבה)

קראו גם:

לאחר איתורו, התברר למשטרה שמדובר בעבריין מין שפועל בשיטה דומה לעברייני מין רבים בעצם מעבר למגורים בעיר בה לא מכירים אותו.
החקירה חשפה כי מדובר באדם אשר הגיע לעיר לאחר שהתגורר ברמת גן, וגם אליה עבר מהעיר הצפונית מעלות, ממנה הורחק לאחר שעפ"י מסמכי המשטרה, הוא אנס שם ילדה בת 10.5 ואף ביצע בה מעשים מגונים במשך תקופה ארוכה.
מדובר במי שמוכר כעבריין מין מזה 12 שנים והוא תחת צו פיקוח של עברייני מין, שמאז 2017 הפעם האחרונה שהוטל עליו הצו למשך 3 שנים, הוא הוארך שוב ב-2021 למשך שנתיים נוספות.
אך גם הפעם, במקום לכלוא את הפדופיל המסוכן שלא באמת ידוע אם בזמן שהוא מסתובב חופשי הוא פוגע בילדות תמימות, הוא עדיין חופשי. ואכן, ילדה קטנה ניצלה מכוונותיו הזדוניות. רק השבוע הוגש נגדו כתב אישום באיחור של 8 חודשים, למשפט שיחל רק בעוד שלושה חודשים, וגם זה על עבירת הפרת צו פיקוח בלבד שבמסגרתו הוא הפר את התחייבותו ליצירת קשר עם קטינות.