טענות למצוקת חניה מצד משתמשי הרכבת בקרית אריה: נוסעים מלינים על כך שבנוסף לחניות באיזור האצטדיון שהוקצו לטובת מתחם בדיקות הקורונה, לאחרונה נגרעו חניות נוספות לטובת אוטובוסים. ולמי לא נשאר?
2 צפייה בגלריה
מתחם הבדיקות בסמוך לאצטדיון
מתחם הבדיקות בסמוך לאצטדיון
מתחם הבדיקות בסמוך לאצטדיון. מקומות חניה רבים נותרים ללא שימוש
(צילום פרטי)
כידוע, מזה זמן רב שבחניון האצטדיון פועל מתחם לבדיקות קורונה, כשבמהלך הגל הרביעי פקדו אותו מדי יום עשרות אלפי תושבים מפתח תקוה ואף מחוצה לה. הקמת המתחם הביאה לצמצום החניות באיזור באופן משמעותי (מאות מקומות) ולאחרונה כאמור הם צומצמו אף יותר לאחר שעשרות מהם גודרו לטובת חניית אוטובוסים.
קראו גם >>
מי שנפגע מכך, כאמור, הם משתמשי הרכבת שמדווחים על מצוקת חניה. "שנים הייתי נוסע ברכבת ולא הייתה בעיה", אומר נוסע תושב פתח תקוה. "עכשיו אני מגיע בבוקר והחניון מלא לחלוטין, לא נותרו מקומות חניה עבור כלי הרכב שלנו. למרות שהחניון שמיועד לאוטובוסים כמעט ריק וגם אזור גדול מהחניון של האיצטדיון נותר שומם, אין אין היכן להחנות".
2 צפייה בגלריה
האוטובוסים בקצה החניון
האוטובוסים בקצה החניון
האוטובוסים בקצה החניון
(צילום פרטי)
כיצד אתה מתמודד עם הסיטואציה שנוצרה?
"במקום לנסוע ברכבת 10 דקות עד לתל אביב אני נאלץ לנסוע עם הרכב ולזחול בפקקים הכבדים. תמיד מנסים לעודד אנשים לנסוע ברכבות אבל העירייה צריכה לשחרר חניות במקום. גם האוטובוסים לתחנה מגיעים בתדירות נמוכה יחסית ועושים בדרך סיבובים ברחבי השכונות. אנחנו נמצאים גם אחרי הגל הרביעי, כך שכמות המגיעים להיבדק לא כזו גדולה. זה שטח ענק וחבל".
מדוברות העירייה נמסר: "מדובר באזור בו עתיד לקום אחד ממסופי התחבורה הציבורית הגדולים בישראל. לצד הפעילות של הרכבת הכבדה והאוטובוסים במקום, מתוכננים להגיע למסוף המדובר גם קווים של הרכבת הקלה והמטרו.
"כמו כן, העירייה ומשרד התחבורה מקדמים באזור חניון תת קרקעי למאות זוגות אופניים וכן את גשר גרניט שיאפשר מעבר להולכי רגל מעל דרך אם המושבות – מצפון לדרום. במסגרת כלל פעולות הרשות לטובת עידוד הנסיעה בתחבורת המונים קיימת חשיבות בתפקוד מתחם האוטובוסים המדובר אשר אכן נמצא בשימוש. ככל שיהיה צורך בקידום פרויקטים נוספים באזור לטובת עידוד השימוש בתחבורת המונים, הם יבחנו ויקודמו במידת הצורך והאפשר".
לכל העדכונים - חדשות פתח תקוה