בדיון שנערך השבוע בהתנגדויות למתווה כביש 40 החדש, הופתעו נציגי חברת נתיבי ישראל לגלות כי העירייה מתנגדת כעת לחלופה שאותה לטענת תושבים היא בעצמה הציעה בעקבות סגירת צומת חזן. מדובר על חלופה בדמות גשר מרחוב השופר שאף אושרה בסופו של דבר.
כזכור, בתחילת חודש מאי האחרון הופקדה על ידי המועצה הארצית לתכנון ובניה, התכנית להקמת כביש 40 החדש שהינו חלק מתכנית הבניה הצפויה בשטח מחנה סירקין.
על פי התכנית, יבוטלו רוב הכניסות והיציאות מרחוב הושע שבשכונת שעריה, וכן יבוטלו הצמתים שלמה וחזן כשהאחרון מהווה שליש מכמות הכניסות והיציאות לשכונות הדר גנים ועמישב שמונות יחד אלפי תושבים. ביטול צמתים אלו, על פי מטה המאבק, צפוי לפגוע אף בכל שכונות האזור האחרות ביניהן שעריה, צמרת גנים, דדו, יוספטל כפר אברהם ומחנה יהודה.
פעיל הציבור ותושב שכונת ירון קדושים הוא הראשון שחשף את התוכנית לפני התושבים עוד בשנת 2019. כשפרסם לראשונה על סגירת צומת חזן בעקבות מידע שהגיע לידיו ראש העירייה רמי גרינברג הכחיש זאת.
אלא שעם הזמן גם בעירייה כבר לא הכחישו שהצומת אכן עתיד להיסגר וטענו כי מדובר בתכניות שהמדינה מקדמת.
קראו גם:
אלא שבמהלך הדיון הראשון בהתנגדויות לתכנית המוצעת התגלו פרטים מפתיעים, לפחות בכל הקשור לצומת חזן. בפתיחת הדיון הדגיש ראש העירייה את החשיבות ביצירת קישוריות לכביש 40 דרך רחוב חזן וכן בשמירה על קישוריות בין מזרח ומערב העיר. גרינברג ציין כי החלופה שהוצעה לפיה יוקם גשר שיחבר בין רחוב השופר לצומת סירקין יפגע בשטחים ציבורים, באנדרטת אסון המסוקים ובאיכות חיי התושבים באזור ולכן יש לבטלו.
אלא שהחלופה לה מתנגדים כעת בעירייה, מסתבר כי לטענת תושבים הוצעה על ידי לא אחרת מאשר עיריית פתח תקוה בעצמה ואף אושרה בסופו של דבר. הדבר מעורר תמיהה גדולה אף יותר לנוכח העובדה כי באותו אזור נבנה כרגע סניף לתנועת הנוער עזרא. גורמי מקצוע בחברת נתיבי ישראל אישרו את הדברים וציינו כי "עדכנו את התכנון בהתאם להמלצת עיריית פתח תקוה ולאחר הפקדת התכנית היא שינתה את עמדתה".
ירון קדושים, מוביל מטה המאבק נגד סגירת הצמתים שנכח גם כן בדיון, טוען כי תכנון הכביש כולו הובא ללשכת ראש העירייה ואושר על ידו של גרינברג.
לאחר הדיון טען קדושים: "עברנו 3 שנים קשות של לשון הרע והשמצות נגדי ונגד חבריי למאבק, וגם הכחשות נמרצות של ראש העירייה. זה לא עזר כי הוצאנו את התוכניות לציבור מסמך אחרי מסמך. היום, המדינה מציגה את האמת הכואבת והעצובה. המדינה קובעת כי תכנון כל הכביש לא רק שנעשה בשיתוף ובהסכמת העירייה אלא היא בעצמה זו שהציעה ותכננה חלקים מהותיים בתוכנית שהמדינה קיבלה ואישרה להפקדה. בנוסף, המתכנן הראשי אודי שריג, מציין בפירוש כי התוכנית הוצגה בפני ראש העירייה גרינברג בלשכתו, ורק לאחר אישורו והסכמתו התוכנית הופקדה. האמת שלנו יצאה לאור לצערנו. רמי גרינברג אישר ומסכים לסגירת 3 הצמתים החשובים מאוד ולפגיעה הקשה ביותר בעשרות אלפי תושבים ותושבות תמימים לאחר שהתוכנית הוצגה בלשכתו ביולי 2020".
מלשכת ראש העירייה נמסר בתגובה כי מדובר במניפולציות זולות ונטען כי: "אנחנו שבים ומזכירים - העירייה מלכתחילה לא הייתה בעד הבנייה בסירקין וכביש עוקף 40 והביעה את התנגדותה בנושא בפני ועדות התיכנון. בתוך כך, התקיימו דיונים רבים בנוגע להשארת צומת חזן על כנו וגורמי התיכנון אשר הסכימו לכך בהתחלה - חזרו בהם בהמשך וביקשו להעביר את הצומת בסמוך לרחוב השופר.
"העירייה וראש העירייה לא הסכימו למהלך בשום שלב ועובדתית גם העירייה קידמה לאורך הדרך מספר חלופות אשר נשללו ע"י גורמי התכנון. בהמשך לכך, הוצגה היום החלופה אשר מבקשת להשאיר את פעילות הצמתים ככל שניתן וגם רעשי הרקע - לא יטשטשו עובדה פשוטה זו. העירייה לא חתמה בשום מקום שהיא מסכימה לסגירת הצמתים אלא קידמה תכנית שמטרתה למנוע זאת ככל הניתן.
כאמור, מדובר בדרך פעולה אשר אופיינית להתנהלות האדם והבעיה הקשה באמת היא שהמקומון מצטרף לשקרים הללו. בכל מקרה, גורמי המקצוע וראש העירייה הציגו בדיון, במשך כ-3 שעות במצטבר, את כלל החלופות כנגד התיכנון המוצע. כמו כן, נציין כי ניתן לקדם את הצעת העירייה מבלי לפגוע בפרויקט של עזרא כאשר לחילופין ניתן גם להעתיק את הפרויקט. בנוסף, בדיון היום נאמר באופן חד משמעי שלא לסגור את הושע ושלמה והכל מופיע בסרטון שהופץ. בתוך כך, רק מניפולטורים ושקרנים יכולים לטעון שהעירייה לא מתנגדת אחרי כל העבודה המקצועית והמאומצת שצוינה לעיל".
כל העדכונים - חדשות פתח תקוה