לאחר חצי שנה של פעילות, מפרסמת נת"ע את נתוני הקו האדום של הרכבת הקלה: על אף התקלות מאז החל לפעול, 93 אחוזים מהנוסעים מרוצים מאד מהשירות, ומספר המשתמשים בשירות עולה באופן עקבי.
על פי הנתונים, מאז השקתו של הקו האדום בחודש אוגוסט שעבר, נסעו בדנקל כ-9 מיליון נוסעים בששת החודשים הראשונים לפעילותו. הנתון אמנם רחוק מהצפי המקורי, אך בנת"ע מביעים שביעות רצון מהעלייה העקבית במספר הנוסעים מאז השבעה באוקטובר, שהביא לנפילה דרמטית בביקושים עקב המלחמה.
יש לציין שכמעט מחצית מהנוסעים עולים לתחנות הממוקמות בתל אביב, כאשר רובם משתמשים בתחנות התת-קרקעיות לנסיעותיהם. מבין שלל התחנות לאורך הקו, אלנבי, יהודית ובן גוריון מתגלות כשלוש התחנות העמוסות ביותר, עם קרוב ל-800 אלף נוסעים שעלו וירדו בכל אחת מהן בתקופה המדוברת.
מהן התחנות העמוסות ביותר בפתח תקוה? בבילינסון עברו 307 אלף נוסעים, בתחנה המרכזית קרוב ל 239 אלף, ובשחם 179 אלף.
כמו כן, ניתוח נתוני הנוסעים מגלה זמני שיא ברורים בנסיעות, כאשר נפח הנסיעות הגבוה ביותר מתרחש בשעות העומס של הבוקר בין השעות 06:30-09:00 ושיא נוסף אחר הצהריים בין השעות 14:30-19:00.
קראו גם:
בתגובה לביקוש הגובר, הטמיעו נת"ע ותבל שיפורי שירות אסטרטגיים שמטרתם לייעל את הנוחות והנגישות של הנוסעים. בשעות השיא, זמני ההמתנה הופחתו באופן משמעותי לכל 4 וחצי דקות בתחנות תת קרקעיות וכל 6 דקות בתחנות עיליות. בנוסף, במטרה לתת מענה לצרכי הנסיעה בלילה, שעות השירות הורחבו, ומקיימות כעת פעילות גם בין השעות 00:00 ל-01:00. בתקופה הקרובה, יתווספו רכבות נוספות בקו R2 והתדירות תוסיף לעלות, לצד פעולות נוספות לשיפור השירות.
אם בשירות עסקינן, לפי סקר שימושים שערכה חברת דיירקט פלוס עבור תבל בקרב מדגם מייצג של 2,000 משיבים, עולה כי 93% הביעו שביעות רצון גבוהה מחוויית הנסיעה שלהם ו- 95% ציינו את נכונותם להמליץ לחבריהם להשתמש ברכבת הקלה. בנוסף, עולה מהסקר כי הסיבות העיקריות לשימוש בקו האדום הן מהירות והימנעות מעומסי תנועה, נתונים המחזקים את מיצובה של הרכבת הקלה כפתרון תחבורה מהיר ויעיל. בתגובותיהם ציינו לטובה הנוסעים את רמת התחזוקה, הניקיון, ואת הנוחות. זאת על אף כאמור, התקלות שמתרחשות בקו מעת לעת ומשביתות את השירות לפרק זמן מסוים.