חברת נת"ע נגד עיריית פתח תקוה: החברה שאמונה על הקמת הרכבת הקלה והקו האדום בעיר, תובעת קרוב ל-21 מיליון שקלים מהעירייה בטענה כי גבתה ממנה סכומי כסף שלא כדין כהיטלי פיתוח עירוניים כחלק מהקמת הדיפו. בעוד בנת"ע טוענים כי שילמו למרות מחאותיהם על מנת שלא לעכב את הליך הקמת הקו האדום, בעירייה טוענים כי הגבייה בוצעה על פי כל דין.
1 צפייה בגלריה
הרכבת הקלה בפתח תקוה
הרכבת הקלה בפתח תקוה
הרכבת הקלה בפתח תקוה
(צילום ארכיון: ניצן ינקו)
בכתב התביעה שהוגש בשבוע שעבר לבית המשפט המחוזי מרכז, נטען כי כתנאי לקבלת היתרי בנייה לדיפו, נאלצה נת"ע לשלם לעירייה היטלי פיתוח עירוניים. בנת"ע טענו כי אינם חייבים בתשלום אך מאחר ובעירייה עמדו על כך, החליטו בנת"ע לשלם על ההיטלים על מנת שלא לעכב את הקמת מערכת הרכבת הקלה.
אז על אלו סכומים מדובר? בכתב התביעה, שהוגש על ידי עורך הדין שלום זינגר ממשרד זינגר דנה ושות', מצוין כי בשנת 2015 שילמה נת"ע 19.7 מיליון שקלים כתנאי להוצאת היתר בנייה חיוני ודחוף להקמת הדיפו. בהמשך, בין השנים 2019-2020 הנפיקה העירייה חמש דרישות תשלום נוספות בגין תוספות בנייה שונות שבוצעו במתחם הדיפו בסך של 850 אלף שקלים.
בנת"ע טוענים בין היתר כי "הדרישה התעלמה מכך שברוב שטחו של הדיפו יש מסילות ברזל, ומכך שלפי הדין, מסילות ברזל, לרבות מסילות במתחמים סגורים דוגמת הדיפו, אינן חייבות בהיטלי פיתוח". כמו כן נטען כי תנאי לגבייתו של היטל תיעול הוא הכרזה על "איזור איסוף" אך לא הייתה כזו מצד העירייה.
קראו גם:
עוד נטען על ידי עורך הדין זינגר בשם החברה כי נת"ע שילמה מכספה 35 מיליון שקלים על עבודות תשתית בסביבת הדיפו שכוללות מוביל ניקוז, תחנת שאיבה וסלילת כביש גישה לדיפו אך העירייה "לא הפחיתה את סכום המימון מההיטלים".
כעת כאמור תובעת נת"ע את הסכומים ששילמה על ההיטלים בסך 20.6 מיליון שקלים בתוספת הפרשי ריבית והצמדה.
מדוברות העירייה נמסר כי "הנושא הובא לפתחנו לפני ימים אחדים ובכוונתנו לשלול את הטענות במסגרת ההליך שיתקיים. על כל פנים, גביית היטלי הפיתוח מהחברה בוצע על פי כל דין".
כל העדכונים - חדשות פתח תקוה