עצוב: אמנון בעדני, עובד עיריית פתח תקוה לשעבר במשך למעלה מ-40 שנה, רובם בתפקידים בכירים, ומי שהיה ידוע בהתנדבותו הרבה בעיר הלך לעולמו כשהוא בן 72.
1 צפייה בגלריה
אמנון בעדני ז"ל ואלמנתו מזל
אמנון בעדני ז"ל ואלמנתו מזל
אמנון בעדני ז"ל ואלמנתו מזל
(צילום: פרטי)
קראו גם:
בעדני, בן למשפחה בת 12 נפשות, גדל בשכונת מחנה יהודה בעיר וכבר בגיל צעיר עזר בפרנסת המשפחה באמצעות עבודת קטיף בפרדסי פתח תקוה. כשנתיים לאחר שחרורו מצה"ל, התחיל את דרכו בעירית פתח תקווה במחלקת פיקוח בתור מנהל מדור תחת ראש העירייה דאז, ישראל פיינברג ז"ל.
בהמשך שימש כסגן מנהל אגף שפ"ע, מנהל מחלקת רישוי עסקים וסגן מנהל אגף הפיקוח העירוני עד שפרש ב-2015.
מלבד תרומתו הגדולה כעובד עירייה, עסק בעדני בפעילות התנדבותית רבה ברחבי העיר. בין היתר ביקר חולים בבתי החולים בערבי שבת וחגים, התנדב במשך למעלה מעשור בבית האבות 'נאות השרון' בעיר וסייע רבות לקשישים ונזקקים.
"אין בעלים כמוהו", אומרת בכאב מזל, אישתו במשך 46 שנים. "לא נתקלתי מעולם באהבה ודאגה כמו שהיו לו. העניק לי אושר בלי סוף, היה מחמיא לי ומפרגן לי המון ותמיד אמר לי 'רק תהני ותעשי מה שאת אוהבת'. הוא היה בעל מושלם, אבא מושלם וסבא מושלם, שתמיד ידע גם להפתיע אותנו עם מתנות".
"הוא היה בן אדם יקר מאוד, לא רק בגלל שהיה בעלי, אלא כבן אדם. תמיד עזר לאנשים. רק היה שומע שמישהו זקוק למשהו והיה נרתם כדי לסייע לו. אפילו הילדים שלנו לא ידעו כמה הוא עזר לאנשים. לא האמנתי שימות כל כך מהר". בנם רפי הוסיף בכאב "הוא היה אבא מדהים, עם נתינה אינסופית. אדם מסור, חרוץ וסבא נהדר".

"מנהל מהסוג של פעם"

"עצוב מאוד. כולנו קיבלנו את הידיעה בתדהמה", אמר אחד מעובדי העירייה הוותיקים. "הוא היה אדם עם נוכחות והייתה לו הילה מיוחדת. הוא היה אבא לכולם, לדעתי זה מגדיר אותו בצורה הטובה ביותר. עזר לאנשים הרבה מעבר לשעות העבודה".
חבר מועצת העיר, ישראל פרידמן סיפר: "הכרתי את אמנון שנים ארוכות בתפקידיו השונים בעירייה. הוא היה יהודי עם לב חם ותמיד עזר לכל פונה באופן אישי ומסור. בעבודתי הציבורית נחשפתי לפן לא ידוע באישיותו- בכל יום שישי היה מתנדב בארגון "אור השבת" שחילק נרות שבת קודש בשוק ובמדרחוב, והיה מסיע את המתנדבות ברכבו גם כשנחלש. כשהיינו מארגנים נסיעות למירון מטעם העירייה בערב ראש חודש הוא היה משתתף בהתלהבות ומרגש היה לראותו מתפלל בעד משפחתו וידידיו".
הפעיל החברתי, ירון קדושים סיפר: "קיבלתי בצער רב כמו רבים אחרים את הידיעה הכואבת על פטירתו של אמנון ז"ל. אמנון היה אדם מדהים. עשה את עבודתו באגף הפיקוח והרישוי בצורה הכי נאמנה והכי מקצועית, אבל עם רגישות, חמלה ואנושיות. מנהל אגף מיתולוגי מהסוג שהיו רק פעם, אבא ואמא של העסקים והסדר בעיר.
"בתקופת המאבק על הנת"צ ברחוב מנחם בגין בעיר, הוא היה עימי בקשר וחרד לגורל השכונה והציע את עזרתו. תמיד הייתי רואה אותו מגיע הביתה ביום שישי מעבודתו כמנהל אגף הפיקוח, לא לפני שדאג שהכל יהיה 'פיקס' לקראת שבת".
אמנון הותיר אחריו אישה, בן ובת, וארבעה נכדים. יהי זכרו ברוך.