לקראת צום תשעה באב שיחל במוצאי השבת הקרובה פרסם רבה הראשי של העיר פתח תקוה, הרב מיכה הלוי, מספר הנחיות הנוגעות ליום המציין את תאריך חורבן בית המקדש.
בין היתר אוסר הרב הלוי על פתיחת מסעדות במוצאי שבת וכן ממליץ לבעלי המסעדות לא למכור אוכל ליושבים במקום ביום ראשון, אלא רק באיסוף או משלוח.
1 צפייה בגלריה
(הרב מיכה הלוי. צילום: גיל לרנר)
כאמור, השנה יחלו צום תשעה באב במוצאי שבת ויסתיים ביום ראשון בערב. לקראת יום התענית שעומד בשיאם של ימי בין המצרים, פרסם הרב מיכה הלוי הנחיות הנוגעות למסעדות ובתי קפה ברחבי העיר.
ראשית ציין הרב הלוי כי "חל איסור לפתוח את העסק במוצאי שבת", ולאחר מכן כתב כי "ביום ראשון יש להמליץ למסעדות לא לתת אוכל במקום אלא במכירה שלא לאכול במקום. עסקים העומדים תחת כשרות מהדרין לא יפתחו את העסק לפני 16:00, ומשעה זו ניתן לפתוח למכירה בלבד ולא לאכילה במקום".
קראו גם:
מדוברות העירייה נמסר: "העיר פתח תקוה הינה עיר הטרוגנית שבה דרים בכפיפה אחת דתיים וחילונים כאחד. כזכור, מלבד המנהגים הדתיים שמתקיימים בתשעה באב, יום זה מסמל את השייכות של כל יהודי באשר הוא לעיר ירושלים וכמובן את המסר החשוב להרבות בלכידות ובאחדות. מכאן שחילונים ודתיים כאחד מציינים את היום הזה כל אחד בדרך הייחודית לו".
פורסם לראשונה: 09:28, 13.07.21