טענות להתנהלות לקויה מצד נהגי הסעות כלפי תלמידים מקרית מטלון הלומדים בבית הספר הדר, שכוללת צעקות, קללות וחוסר סבלנות. השיא לדברי ההורים הגיע ביום חמישי האחרון כשאחד הנהגים שכבר הושעה בעברו, השליך את תיקיהם של הילדים מהאוטובוס אל המדרכה. ילקוטה של אחת מתלמידות כיתה א' אף נקרע כתוצאה מכך.
לטענת ההורים, מזה תקופה ארוכה שהנהגים עצבניים, חסרי סבלנות ולא פעם מוציאים את תסכולם על הילדים בין אם בצעקות ובין אם בקללות.
1 צפייה בגלריה
הילדים הנסערים התקשרו להורים בבכי
הילדים הנסערים התקשרו להורים בבכי
הילדים הנסערים התקשרו להורים בבכי
(צילום אילוסטרציה: שאול גולן)
קראו גם:
עיקר הטענות של ההורים מופנה כלפי נהג ספציפי שלדבריהם כבר הושעה לפני כחודש. "באותו יום הבת שלי שלומדת בכיתה א' אמרה לי 'אמא, אני לא רוצה לעלות על ההסעה. הנהג שם צועק ומקלל'. היא לא ידעה לומר לי בדיוק מה הוא אמר ויום למחרת הבנו שהוא כבר לא יסיע אותם. במקביל הבת שלי החלה לפחד לנסוע בהסעה, אלא אם כן המלווה הקבוע היה נוכח".
למרות ההבטחות, טוענים ההורים כי אותו נהג שספק הושעה ספק פוטר, חזר להסיע את הילדים ביום חמישי שעבר. לדבריהם, מלבד העובדה כי איחר לבית הספר ב- 25 דקות, הוא הגיע עם אוטובוס ובו 40 מקומות, בזמן שאמורים לעלות עליו 50 ילדים. כתוצאה מכך יצא המלווה אל בית הספר כדי לקרוא למי מהנהלת המוסד שיגיע למקום במטרה למצוא פתרון. כשהגיע מלווה בסגנית המנהלת ובמזכירת בית הספר, הבחינו השלושה באוטובוס שהתקדם בינתיים כ-100 מטרים מאחר וחסם את משתמשי הדרך, וכן בתיקי הילדים שהושלכו על המדרכה כשהתלמידים לצידם בוכים ונסערים.
"החונכת של הבת שלי התקשרה ואני שומעת צעקות ובכי", מספרת אם לתלמידה בכיתה א'. "שאלתי מה קרה והיא סיפרה שהנהג צעק, קילל וגם איחר לבית הספר. מסתבר שהוא כנראה לא רצה להתעכב במקום ובשלב כלשהו התעצבן, גרר את התיקים וקרע את התיק של הבת שלי שהיה ביניהם".
איך הגבת כששמעת אותה בוכה? מה עבר לך בראש?
"שמעתי בכי של הרבה ילדים, הייתי בעבודה ולא ידעתי מה לעשות. היה שם כאוס והרגשתי חוסר אונים מוחלט. התחושה באותו רגע הייתה כאילו כובלים לי את הידיים ופוגעים לי בילדה. אחד הילדים שלח לי תמונה שלה והיא הייתה חיוורת מאוד. בינתיים המלווה המתין עם הילדים והגיעה הסעה אחרת שלקחה אותם.
"הבת שלי מדברת על המקרה הזה כל יום ואם המלווה הקבוע שהילדים נורא אוהבים אותו לא נמצא, היא לא רוצה לעלות על ההסעה. הילדה שלי לא אמורה בכיתה א' לפחד בצורה כזו. אני מבינה שנהגים יכולים להיות חסרי סבלנות, עצבניים, או שעובר עליהם משהו בבית, אבל הם צריכים להבין שיש פה ילדים קטנים. שזו אמורה להיות הדרך הבטוחה שלהם להגיע לבית ספר או הביתה".
אם אחרת מספרת: "הבת שלי התקשרה אליי בשיחת וידאו כשהיא בוכה ואני שומעת בכי היסטרי תוך שהיא אומרת 'אמא בואי קחי אותי'. לא הצלחתי להבין מה קרה. התקשרתי למלווה שלא היה זמין ואז התחלנו את השיח בווטסאפ והבנו שיש בעיה עם ההסעה. בגלל שהייתי בבידוד לא יכולתי להגיע. למזלי גם אחיינים שלי על אותה הסעה אז הם הרגיעו אותה. לאחר מכן, כשהגיע הנהג השני, הבת שלי אמרה 'אמא הגיע נהג טוב, לא נהג לא בסדר'. ילדה בת 6 לא צריכה להגיע למצב שהיא אומרת את זה.
"התחושות הן קשות. כמו שגננות לא צריכות לטפל בילדים אם הן מתעללות בהם, אתה לא צריך להסיע ילדים אם אתה מוציא את העצבים שלך עליהם. אנחנו עושים, דורשים ומנהלים שיחות מתחילת השנה. יש כאן אנדרלמוסיה בשכונה בכל הנושא הזה. אנחנו כרגע עם היד על הדופק כדי שלא יביאו את אותו נהג".
מדוברות העירייה נמסר: "לאור התלונות שנתקבלו בנושא, גורמי הרשות טיפלו באופן מיידי מול חברת ההסעות המדוברת ובהתאם לכך - הנהג הוחלף ונשלחו היסעים חלופיים. העירייה מפקחת באופן הדוק אחר מערך ההסעות וככל שעולות בעיות נקודתיות – הן מטופלות בהתאם".
כל העדכונים - חדשות פתח תקוה