הבחירה שלכם: בשבוע שעבר פנינו אליכם ושאלנו מהו הרחוב שאתם הכי שונאים בפתח תקוה.
בתגובה, קיבלנו בדף הפייסבוק של מיינט פתח תקוה תגובות רבות עם שמות רחובות שונים.
6 צפייה בגלריה
רחוב הברון הירש פתח תקוה
רחוב הברון הירש פתח תקוה
רחוב הברון הירש פתח תקוה
(צילום: ניצן ינקו)
רוב התגובות שקיבלנו עסקו ברחובות מרכז העיר. הרחובות שהוזכרו הם: חובבי ציון, מוהליבר, ההגנה, חיים עוזר, הברון הירש, סלור, אזור השוק, ההסתדרות, בר כוכבא, רוטשילד, הרצל.
על רחוב חיים עוזר כתב הגולש אבינתן: "לצערי נאלץ לעבור בחיים עוזר והמצב שם בלתי נסבל. מדרכות מלוכלכות ודביקות. צריך כל יום לשטוף שם עם קיטור".
על המצב התברואתי באזור השוק העירוני כתב לנו אביהו: "הכל מסריח ומלוכלך, הכל צפוף, המדרכות שבורות, הכל אחד על השני וכולם מתבוססים בזוהמה הזאת".
6 צפייה בגלריה
(רחוב בר כוכבא. צילום: יונתן אוחיון)
על בעיות התחבורה במרכז העיר כתב לנו רפי פוירשטיין: "מרכז העיר זה עונש. העונש מתחיל מזה שאין חניה ציבורית...הייתי ממליץ להפוך את הכיכר הגדולה לחניון ענק ...4-5 קומות מתחת לאדמה".
ומה עם רחוב בר כוכבא? חווה כתבה: "בר כוכבא מוזנח ביותר, כאילו השתלטו עליו ולא ניתן ללכת על המדרכות".
גם רולית מיואשת מהמצב במרכז העיר: "הברון הירש על הפנים, בר כוכבא ואורלוב.. כמעט בכל המרכז חייבים להשקיע בנראות. חיים עוזר מזעזע 60 שנה אותו דבר".
טלי גנגינה הוסיפה: "צריך לשפר את הנראות של רחוב סלור ומונטיפיורי. כל אזור השוק, אף פעם לא התייחסו לרחובות האלו".
קבוצה נוספת של רחובות שהוזכרו נמצאת באזור התחנה המרכזית: אורלוב, קרול ושטמפפר.
על רחוב אורלוב כתבה לנו אחת הגולשות: "מזמן העירייה הרימה ידיים. רועש, מלוכלך, מפחיד להסתובב, מטרדי ריח ורעש מרובים".
6 צפייה בגלריה
רחוב גוטמן פתח תקוה השוק העירוני. למצולמים אין קשר לכתבה
רחוב גוטמן פתח תקוה השוק העירוני. למצולמים אין קשר לכתבה
רחוב גוטמן פתח תקוה, השוק העירוני
(צילום: ניצן ינקו)
"אין ספק שמהתגובות של הגולשים עולה שהמצב במרכז העיר מטריד מאוד את התושבים, הן בהיבט התחבורתי והן בהיבט הנראות ולכן חשוב מאוד שהעירייה תפעל מיידית כדי לשפר את המצב", אמר גורם עירוני.
6 צפייה בגלריה
השוק העירוני פתח תקוה
השוק העירוני פתח תקוה
השוק העירוני פתח תקוה
(צילום: ניצן ינקו)

מעיריית פתח תקוה נמסר בתגובה:

"מרכז העיר פתח תקוה, כמו מרכזי ערים אחרים, עובר תהליך טבעי שבמסגרתו הצעירים שגדלו בו עוברים לשכונות החדשות והמבוגרים נשארים לגור במרכז. כדי לתת מענה בנושא זה, ראש העיר עם כניסתו לתפקיד הקים את המנהלת להתחדשות עירונית אשר מקדמת פרויקטים של התחדשות בשכונות הוותיקות ובמרכז העיר.
"הפרוייקטים נמצאים בהליכי תכנון שונים וצפויים למשוך עם הקמתם אוכלוסיות צעירות למרכז העיר. זאת בנוסף למהפכת התחבורה הציבורית שהעירייה ומשרד התחבורה מקדמים בכל המרחב הוותיק של העיר, לרבות התחנה המרכזית החדשה בעלות של מאות מיליוני שקלים, קידום הרכבת הקלה, המטרו ונתיבי תחבורה ציבורית ועוד.
"בשלוש השנים האחרונות עיקר הפעילות העירונית מופנת לשכונות הוותיקות ולמרכז העיר. הדבר בא לידי ביטוי בתיכנון כולל של מרכז העיר אשר יאפשר לועדה המחוזית לאשר פרוייקטים של התחדשות ותעסוקה, הוקמה מנהלת מרכז העיר אשר עוסקת רק בהיבטים הקשורים למרכז העיר, הושקעו מיליוני שקלים מידי שנה בנראות – לרבות הטמנת קווי חשמל, שדרוג המרחב הציבורי, שדרוג גינות לטובת זוגות צעירים ועוד.
6 צפייה בגלריה
רחוב חובבי ציון פתח תקוה
רחוב חובבי ציון פתח תקוה
רחוב חובבי ציון פתח תקוה
(צילום: מתן דויטש)
"כמו כן, הוקמו סיירות ביטחון שנותנות מענה פרטני למרכז העיר וכפי שנתוני הפשיעה מלמדים – היקף הפשיעה בשלוש השנים האחרונות ירד באופן דרמטי, הוקמה המנהלת לעסקים קטנים אשר פועלת בעיקר מול העסקים במרכז העיר ונותנת מענים שונים על פי הצורך, העירייה מקדמת את שדרוג המדרחוב בעלות של מיליונים בשיתוף משרד השיכון, בשנים האחרונות שודרג השוק העירוני והפך למזמין יותר וכן הוקם מגרש חניה עם מערכת חניה חדשנית, הוקם מתנ"ס לב המושבה שמאפשר חיים קהילתיים לתושבי מרכז העיר, שודרג רחוב שטמפפר וחובבי ציון בתאורה ייחודית – מה שתורם רבות לנראות.
"כאמור, מה שיעשה את השינוי בפועל זה כניסת אוכלוסיות צעירות ולשם כך העירייה מקדמת פרוייקטים של התחדשות אשר הוכיחו את עצמם, כמו באזור השוק, רוטשילד - מונטיפיורי, בפינסקר ובמקומות נוספים.
בין שלל הפרוייקטים המשמעותיים, לאחרונה, גיבשה העירייה מסמך מדיניות תכנוני למתחם הגובל ברח' אורלוב- מכבים- גיסין- פינסקר ומבצע קדש - בו קיימים מבנים נמוכי קומה ופועלים בו כיום בין היתר בתי מלאכה ישנים, מוסכים וכו'.
"החזון של המתחם כולל את החייאת האיזור הנמצא בשולי מרכז העיר באמצעות הגדלת שטחי מגורים, יצירת מקומות בילוי ופינוי ע"י שטחים לטובת מרחבי פנאי. המתחם עתיד להפוך מסביבה מנותקת לחוליה משמעותית ומקשרת בין מרכז העיר לשכונות הצפוניות, כך שבין היתר יכלול מתחמים מעורבים לשימושים שונים המזמנים אוכלוסיות מגוונות. התכנון כולל עירוב שימושים של מגורים, מסחר, תעסוקה, מוסדות ציבור וחינוך ושטחים ירוקים פתוחים. כל אלו יוצרים שכונה בעלת ייחודיות מעורבת שימושים. בנוסף, מתוכננים מוקדי משיכה במרחב אשר יתפקדו כמקומות מושכי קהל.
"כמו כן, העירייה מקדמת פרוייקט ההתחדשות במתחם רוטשילד – רינגלבלום – בצ'אייב. התכנון קובע הריסה של 6 מבנים קיימים ובנייה של כ- 220 יח"ד ב-3 מבנים בבינוי מרקמי ויצירת מבנה ייחודי מעורב שימושים: מגורים מסחר ומבנה ציבור בעל 25 קומות. התכנון מציע מעבר להולכי רגל מרחוב רוטשילד בין הבניינים הנפגש בשטח ציבורי פתוח על רחוב בצ'אייב. את השצ"פ עוטפים מבני המגורים עם קומת מסד מסחרית וגן ילדים.
"הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מרכז החליטה להפקיד את התכנית לפינוי בינוי במתחם הרחובות הרמן פוגל, בן ימיני, פינסקר ומבצע קדש.
התוכנית משתרעת על פני שטח של כ-24 דונם, וכוללת 692 יחידות דיור, שיוקמו ב 7 מגדלים, לצד שטחי מסחר, בית ספר, גינה ציבורית וצירי תנועה.
"בהמשך לחזון הפיתוח של מרכז העיר אותו החל לקדם ראש העיר רמי גרינברג עם כניסתו לתפקיד, ועדת המשנה לתכנון ובנייה דנה לאחרונה בתכנית פרה רולינג שהוגשה לאחרונה ע"י אגף ההנדסה בעירייה. התכנית הינה מסמך מדיניות תכנוני לרחובות בר כוכבא, פנסקר, שטמפפר ועוד.
"היוזמה להכנת מסמך מדיניות להתחדשות עירונית לב המושבה, נותר כחלק מהמאמץ לעודד ולחזק מגמות להתחדשות עירונית במרכז העיר פ"ת. המסמך כולל את השטח שבין הרחובות בר כוכבא, שטמפפר, פינסקר ופרומקין וכן כולל בתוכו הסתכלות רחבה על הסביבה, לרבות כיכר המייסדים והמשך הרחובות הראשיים. עוד יצויין כי מסמך המדיניות מותאם לצירי הרק"ל, תכנית המתאר, מגמות השימור, החזון למרכז העיר ומגמות השוק והיזמות.
6 צפייה בגלריה
רחוב חיים עוזר פתח תקוה - תמונה מותאמת פייסבוק
רחוב חיים עוזר פתח תקוה - תמונה מותאמת פייסבוק
רחוב חיים עוזר פתח תקוה
(צילום: ניצן ינקו)
"מרכז העיר פתח תקוה, כמו מרכזי ערים אחרים, עובר תהליך טבעי שבמסגרתו הצעירים שגדלו בו עוברים לשכונות החדשות והמבוגרים נשארים לגור במרכז. כדי לתת מענה בנושא זה, ראש העיר עם כניסתו לתפקיד הקים את המנהלת להתחדשות עירונית אשר מקדמת פרויקטים של התחדשות בשכונות הוותיקות ובמרכז העיר. משולב עם מבנים לשימור.
"מסמך המדיניות מייעד בין היתר את רח' בר כוכבא להיות ציר עירוני ראשי בנפחים גבוהים, הכולל עד 4 קומות מסד של מסחר ותעסוקה הכוללת שטחי ציבור ומגדלי מגורים בתמהיל מרובה דירות קטנות לאוכלוסייה צעירה. כמו כן, המסמך מייעד את רח' שטמפפר כרחוב ראשי במרכז העיר ובקרבתו תתוכנן קומת מסחר ו-2 קומות תעסוקה שעל גביהן בניין מגורים בתמהיל מרובה דירות קטנות. המסמך מיעד את רח' פינסקר כרחוב משני ברמת השכונה, השומר על אופי בנייה מרקמית עם חזית קומת קרקע מסחרית בתמהיל דירות בינוניות. רח' פרומקין הוא רחוב מקומי המשרת בעיקר את תושבי השכונה, מאופיין בבנייני מגורים בני 3 עד 8 קומות. מסמך המדניות מייעד את רח' פרומקין לשמור על אופיו כרחוב פנים שכונתי, המאפשר מעבר לרחובות הפנימיים ושומר על אופי הבניה המרקמי הקיים ובשימוש מגורים בלבד".
כל העדכונים - חדשות פתח תקוה
פורסם לראשונה: 15:16, 07.11.21