"פתח־תקוה מתפתחת ומושכת אליה אוכלוסייה צעירה וטובה. לדעתי יש פה חינוך מהטובים שיש, מקומות בילוי איכותיים, מסעדות ופאבים. בגדול כיף לגור בפתח־תקוה, אנחנו תמיד בכותרות".
1 צפייה בגלריה
מורן זקס. "יש פה רוח של פלורליזם"
מורן זקס. "יש פה רוח של פלורליזם"
מורן זקס. "יש פה רוח של פלורליזם"
(ריאן)
כך אומרת השבוע מורן זקס, 32, עובדת בבית ספר לילדים עם הפרעות נפשיות בעיר.
עם מי היית רוצה לשבת לקפה?
"עם מרים פרץ, אישה חזקה ועוצמתית, מנהיגה אמיתית, מחנכת, מובילת דעת קהל. מרים דבקה בטוב כדרך חיים, היא סמל למסירות והקרבה. אחד הדברים המרשימים בה הוא ההתמודדות שלה עם השכול והיכולת לעמוד על הרגליים, להסתכל קדימה, להמשיך בנחישות ולפעול למען המדינה והעם".
מהי הפינה האהובה עלייך בעיר ומדוע?
"בחרתי בגן התשעה. מדובר בגינה חמימה וביתית ומקום מאוד מוכר בשכונה הדרומית של העיר. גדלתי בה, וכעת אני מגדלת בה את בניי. ניתן לראות במקום את העשייה של ראש העירייה שמשדרג אותה לטובת התושבים באזור וכל פעם מוסיף עוד מתקן מעניין או דשא סינטטי" .
מה היית רוצה לשנות או לשפר בפתח־תקוה?
"לצערי מרכז העיר מוזנח בשנים האחרונות. עסקים נסגרו, הרחובות מלוכלכים והאווירה הסביבתית מאוד מיושנת.
קראו עוד>>
"אזור זה הוא חלון הראווה של פתח־תקוה ועם קצת השקעה וחזון ניתן לשלב את אתרי השימור ההיסטוריים עם מרכז מודרני וחדשני, ניתן להחיותו ולהחזיר אותו להיות שוקק חיים ואזור בילויים הומה".
דבר לא שגרתי שעשית בעיר?
"הקורונה יצרה חשש ובלבול בקרב רבים באוכלוסייה, ביניהם הורים רבים. הייתי חלק מאנשים שפתחו קבוצת ווטסאפ להורים בפתח־תקוה, בה כל אחד יכול לשתף את תחושותיו ולקבל מענה או חיזוק מחברי הקבוצה".
מהי הרוח של פתח־תקוה?
"רוח של פלורליזם, סובלנות, ריבוי דעות וכולם חיים יחד ובשלום - דתיים וחילוניים, עולים חדשים וותיקים, וכולם נכונים לעזור אחד לשני".
כיצד הקורונה השפיעה על עיסוקך?
"אחד הדברים החשובים בעבודה עם אוכלוסייה שמתמודדת עם בעיות נפשיות זה לייצר שגרה בריאה וקבועה.
"כשיש שינויים ואירועים חריגים, יש תנודות משמעותיות בהתנהגות המלווה בחוסר שקט ובחרדה. בעבודתי ניסיתי לסייע ככל הניתן בשמירה על השפיות והשגרה, הכלת הקושי של הילדים ומתן אוזן קשבת לחרדות שנוצרו עקב כך".
לעדכונים: חדשות פתח תקוה