מפחיד: אלמוג ליפסקי, תלמיד כיתה ד' בבית הספר עין גנים, עלה אתמול כמדי יום על ההסעה בביתו שבכפר גנים. אלא שלמוסד החינוך הוא לא הגיע ואיכון שביצעה אימו למכשיר הנייד העלה כי הוא נמצא בטייבה.
רק לאחר כחצי שעה מורטת עצבים התברר כי הנהג לא שם לב שלא הוריד את אלמוג. לדרישת העירייה הנהג הושעה לאלתר מהסעת תלמידים.
1 צפייה בגלריה
אלמוג, תלמיד כיתה ד' מפתח תקוה
אלמוג, תלמיד כיתה ד' מפתח תקוה
אלמוג, תלמיד כיתה ד' מפתח תקוה
(צילום: באדיבות ההורים)
"אלמוג עלה להסעה ובשעה 8:10 קיבלתי עדכון מהמערכת האוטומטית של בית הספר שהוא לא נמצא בשיעור", משחזרת איילת אימו את רגעי החרדה.
"ניסיתי להתקשר אליו, במחשבה שאולי איחר או נשאר מסיבה כלשהי מחוץ לכיתה, אלא שהטלפון שלו לא היה זמין. ביצעתי איכון לנייד באמצעות אפליקציה שברשותי והופיע שהוא נמצא בטייבה".
מה עובר בראש באותו רגע?
"חשבתי שאולי זו טעות כי לפעמים פותחים אפליקציה כלשהי והיא מראה מיקום שגוי אז חשבתי שזה המקרה, אבל גם כשנכנסתי אליה שוב ראיתי את אותו מיקום. כאן נבהלתי מאוד. התקשרתי לבן הזוג שלי שהיה בבית וביקשתי שיצור קשר עם בית הספר כדי לוודא שהילד שם ושם עדכנו אותו שהוא לא הגיע".
קראו גם:
איך מעכלים בשורה כזו?
"כאן מתחיל הסטרס האמיתי, כי אתה מבין שהילד באמת בטייבה. אז התחושות הן החל מתסכול אטומי שאין לך ממש מה לעשות ועד חשש מאוד גדול לחייו. גם האיכון פסק והטלפון נמצא תמיד באותה נקודה".
איך פעלתם?
"יצרנו קשר עם המשטרה שתפקדו בצורה מצוינת. גם בית הספר ניסה לעזור אבל בסוף אתה חסר אונים ומבין שאין לך מה לעשות. רק כעבור כחצי שעה הצלחנו ליצור קשר עם הנהג, שהסביר כי לא ביצע סריקה כמו שצריך כנראה ולא היה מודע לכך שנשאר ילד. זו פשוט רשלנות. אני לא יכולה להאשים את אלמוג כי הוא ילד. גם ההסעה שלא כהרגלה הייתה כמעט ריקה והוא התיישב מאחור אחרי שקבע עם חבר שלא הגיע בסוף כי נכנס לבידוד.
"כל הסיטואציה הייתה מפחידה מאוד ואיבדתי כמה שנים מחיי. במשך כחצי שעה הבן שלי לא היה בבית הספר ולא ידעתי איפה הוא. חשוב שההורים יהיו מודעים למה שקורה עם הילדים כי אתה בטוח שאתה שולח את הילד לבית הספר והכל בסדר אבל בסוף זה מה שקרה. אני מאוד מקווה שהמקרה הזה לא יחזור על עצמו".
מדוברות העירייה נמסר: "מדובר באירוע חמור אשר במסגרתו נהג ההסעה לא ביצע סריקה ברכב בהתאם לנהלים. לאור כך, הנהג לא הבחין כי התלמיד אינו ירד מההסעה עם שאר חבריו. עם קבלת הדיווח, כלל גורמי הרשות הרלוונטיים יחד עם צוות בית הספר פעלו אל מול חברת ההיסעים והנהג המדובר לבירור הנושא.
"בתוך כך, התלמיד, הלומד בכיתה ד' בבית הספר המדובר, שב למסגרת כאשר הוא חש בטוב לאחר כ-50 דק' מרגע החל הטיפול בנושא. בהתאם לדרישת העירייה, הנהג המדובר הושעה לאלתר מהסעת תלמידים, חברת ההיסעים נקנסה וכלל הגורמים הרלוונטיים הביעו את התנצלותם על המקרה בפני הורי התלמיד. בנוסף, העירייה חידדה את הנהלים מול חברות ההיסעים".
כל העדכונים - חדשות פתח תקוה