אחד הנושאים שהכי מטרידים תושבים בפתח תקוה בימים אלה, הוא מה יקרה אם תתפוס אותם אזעקה כשהם לא נמצאים בבית. הדאגה התגברה השבוע בגלל שבתי הספר והגנים בעיר חזרו לפעול, חלקם באופן מלא וחלקם באופן חלקי בהתאם למיגון שיש בהם.
2 צפייה בגלריה
דלת בניין - תמונת פייסבוק
דלת בניין - תמונת פייסבוק
תשאירו דלתות בניינים פתוחות
(צילום המחשה: shutterstock)
הורים רבים שואלים מה יעשו אם חלילה תהיה אזעקה כאשר יהיו בדרך למוסדות החינוך או בחזרה. דאגה דומה מטרידה כמובן גם תושבים רבים שפשוט הולכים ברחוב לסידורים, ספורט או לכל עניין אחר ורוצים לדעת שאם תהיה אזעקה הם יהיו מוגנים.
תושבים מתלוננים על כך שדלתות בנייני מגורים רבים בעיר סגורות ונעולות, וכדי לפתוח אותן צריך לדעת את הקוד. בשל כך, לא מעט מצאו עצמם בזמן האזעקות שהיו בעיר ללא מרחב מוגן.
"הייתי בדיוק עם הילדה שלי ברחוב ובזמן האזעקה ניסיתי להיכנס לאחד מבניינים המגורים ולא יכולתי לפתוח את הדלת", אומר תושב נווה גן. "נאלצנו להשתטח על המדרכה עם ידיים על הראש במקום להיות בחדר מדרגות שזה מקום יותר מוגן. זה ממש חשוב שכולם ישאירו דלתות של בניינים פתוחות, כי זה מציל חיים".

2 צפייה בגלריה
דלת בניין - תמונת פייסבוק
דלת בניין - תמונת פייסבוק
הקוד מונע מאנשים להיכנס בעת אזעקה
(צילום המחשה: shutterstock)

קראו גם:

תושבת שכונת אחרת בעיר אמרה: "אנשים נועלים את דלתות הבניינים כי חוששים ממחבלים, אבל ברור שבבעיטה אחת הם יפתחו אות. הדלתות האלה גם ככה מזכוכית. זה לא נעים להישאר בחוץ בזמן האזעקה, בטח כשיש ילדים שהולכים לבית הספר. בבקשה תשאירו אותן פתוחות בימים האלה".
גם רמי גרינברג כתב על הנושא פוסט בפייסבוק: "אנו שבים ומזכירים כי על פי הנחיות פיקוד העורף יש להשאיר בעת חירום את דלתות הבניין פתוחות, כדי שבמקרה ותשמע אזעקה עוברי אורח יוכלו להיכנס למרחב המוגן בחדר המדרגות. הדבר נכון והכרחי במיוחד בשעות הבוקר – במהלכן התלמידים יוצאים למוסדות החינוך, ובשעות הצהריים כאשר הם חוזרים לביתם. הנחיה זו יכולה להציל חיים".