גם אתם סובלים מרעש אופנועים מאז שהתחילה המלחמה? מתברר שאתם לא לבד. תושבים משכונות שונות בפתח תקוה מתלוננים כי בלילות האחרונים הם וילדיהם מתעוררים בבהלה מרעש אגזוזי אופנועים הדומה לאזעקות וכן מפיצוצים נלווים.
1 צפייה בגלריה
אופנוע שהרעיש בפתח תקוה
אופנוע שהרעיש בפתח תקוה
אופנוע שהרעיש בפתח תקוה
(צילום: צחי גלילה)
"אנחנו מבצעים אכיפה בשיתוף הגורמים הרלבנטיים ונמשיך לבצע ככל הניתן", כתב ראש העירייה.
התושבים מלינים על כך שמטרד הרעש מהאופנועים היה קיים גם בעבר אך מאז פרוץ המלחמה הוא גבר בצורה משמעותית. "זה כבר שיא השיאים, פשוט בלתי נסבל", אומרת בכעס מורן אטיאס-הראל תושבת שכונת אם המושבות. "הרעש הזה חוזר על עצמו מדי לילה. זה נשמע כאילו האופנועים נוסעים הלוך ושוב ללא שום תכלית.
"בשכונה מתגוררות המון משפחות עם ילדים ותינוקות והשעות האלו קריטיות מאוד עבורם. יש לי תינוקת בת שנה שמאז שנולדה חיה עם המטרד הזה. כדי לנסות ולהקל עליה אני סוגרת את כל החלונות בבית ומפעילה את המזגן גם בימים שבכלל לא צריך. זה פשוט לא נורמלי. באחד הלילות האחרונים היא התעוררה בסביבות 2:00-3:00 בבכי ובבהלה כי הרעש היה נשמע כמו אזעקה ואז נשמעו גם בומים מהאגזוז. זה מטריד, מפריע מאוד והופך את הלילות שלנו ללבנים מעבר לחשש מאזעקות שקיים".
"זה רעש מטורף", אומר צחי גלילה, תושב האזור גם כן. בלילה שבין חמישי לשישי למשל התעוררתי בשתיים בלילה מאגזוז של אופנוע. אמרתי שאולי מדובר בכאלו שעוברים מכאן במקרה, אבל זה כבר נשמע כאילו עושים את זה בכוונה, זה מבהיל מאוד".

אופנוע מרעיש בפתח תקוה
(צילום: צחי גלילה)

קראו גם:

הבוקר (ראשון) התייחס ראש העירייה רמי גרינברג לנושא בדף הפייסבוק שלו וכתב: "בהמשך לפניות בנוגע לרעש מאופנועים, אנחנו מבצעים אכיפה בשיתוף הגורמים הרלבנטיים ונמשיך לבצע ככל הניתן. בנוסף יכול לסייע רבות מי שיש לו צילום של מספר רישוי של אופנוע שמרעיש או מידע נוסף שיסייע לנו לאתר את אותם גורמים שפוגעים בציבור וגורם לבהלה בעת הזו".
יצויין כי שוטרי המחוז הצפוני ואגף התנועה רשמו במהלך סוף השבוע האחרון 37 דו"חות כנגד אופנועים מהם בוקעים רעשים הדומים לירי ואזעקות וגורמים לבהלה ופחד בקרב תושבים. "שוטרי משטרת ישראל ימשיכו את אכיפתם הנחושה בנושא, במיוחד בימים אלו בהם רעשים אלו מטילים פחד ומשפיעים על ביטחון הציבור", ציינו במשטרה.
תגובות מרחב שרון במשטרה והמשרד להגנת הסביבה יובאו כשיתקבלו.