החשד להתעללות במעון אמונה בכפר גנים: הסייעת החשודה בתקיפת קטינים במעון, שוחררה היום (חמישי) ממעצר בית. יחד עם זאת עדיין יחולו עליה הגבלות. בינתיים, עבר ההליך המשפטי בעניינה להמשך טיפול בפרקליטות.
כזכור, בסוף חודש מרץ שוחררה הסייעת החשודה בתקיפת קטינים חסרי ישע למעצר בית וזאת בהסכמת המשטרה ועורך דינה. מאז הוארך מעצר הבית מעת לעת, ובדיון שנערך ביום שני ביקש נציג המשטרה להאריך את מעצרה בעשרה ימים נוספים, כאשר הוא מציין כי בוצעו 11 פעולות חקירה מתוך 40, וכן כי הם "בישורת האחרונה".
1 צפייה בגלריה
שופט בית משפט
שופט בית משפט
שוחררה ממעצר בית אך כפופה להגבלות
(אילוסטרציה: shutterstock)
קראו גם:
בתגובה, ביקרה שופטת בית המשפט דורית סבן-נוי את התנהלות המשטרה ואמרה "חקירת תיק זה נמשכת יתר על המידה ומתנהלת בעצלתיים בלשון המעטה וזאת חרף טיב החשדות ועילות המעצר אליהן מפנה היחידה החוקרת בכל בקשה מעת לעת". לאחר מכן החליטה כי מעצרה יוארך עד היום ודרשה כי בינתיים ימוצו כל פעולות החקירה.
בדיון שנערך היום (חמישי), טען נציג המשטרה כי התיק שכולל 31 אירועים הועבר לפרקליטות. בינתיים, בהסכמת הצדדים היא שוחררה ממעצר בית, אך עדיין יחולו עליה הגבלות כגון איסור העסקה עם ילדים או חסרי ישע ל 60 יום, הרחקה ממעון אמונה ברדיוס של 200 מטר למשך 60 יום ועיכוב יציאה מהארץ למשך זמן דומה.
עורך דינה של הסייעת, אורי דרשן הכהן ציין לאחר הדיון כי "היום התבהר ביתר שאת, שכל מה שיוחס למרשתי מלכתחילה והתחיל בקול תרועה, הולך ומתפוגג בקול ענות חלושה. ניכר, לאחר הצגת הסרטונים, שאין התנהגותה של מרשתי משום עבירה פלילית, ובוודאי לא התעללות בחסר ישע, או תקיפת חסר ישע.
"כאמור, מרשתי לא הרביצה לאף ילד, לא התעללה באף ילד, לא הטיחה אף ילד ולא צעקה על אף ילד. כל מה שיוחס למרשתי בחקירותיה- נסובה בעניין אופן השכבת הילדים על המזרן לשנת צהריים, ולא יותר מזה. כפי שגרסתי בתחילת הפרשה, מעצרה של מרשתי היה מעצר ראווה, מעצר מיותר ויכול היה להסתיים בחקירה ושחרור. עמדתי התחזקה שספק רב אם התיק לגבי מרשתי יבשיל לכדי כתב אישום. לטעמי, בימים הקרובים הפרקליטות תשכיל ותסגור נגד מרשתי את התיק".
בעקבות ההחלטה אמר אמיר ראובן, אב מהגן: "היה צפוי שהיא תשתחרר בשלב כלשהו ולא תישאר במעצר עד תום ההליכים. אנחנו מקווים שהפרקליטות תעשה את עבודתה באופן מהיר כדי שיוגש בסופו של דבר כתב אישום חמור נגדה, כמו גם נגד יתר המעורבות, ביניהן מנהלת המעון.
"הסייעת, בעיקר, הפכה את החיים שלנו לגיהנום. מפרוץ המקרה בערב פורים עד היום, אנחנו לא מצליחים לישון, לא מצליחים לעכל, איבדנו אמון באנשים ובכל דבר. אין לנו אמון ב'אמונה' ואין לנו מסגרות לילדים כרגע".
איך המצב משפיע עליכם?
"יוצא לי ולאשתי להיעדר המון מהעבודה וכבר לא רואים זאת בעין יפה שם. אנחנו רוצים להיות בדיונים, אנחנו הרבה עם הילדים ולקחנו כבר המון ימי חופש. אם נמשיך במצב הנוכחי, לא יודע איך נצליח להתקיים. אנחנו מחפשים פתרונות ובאמצע שנת הלימודים זו בעיה גדולה, לכן אנחנו אובדי עצות כרגע. אני רוצה לציין את ראש העירייה והגורמים הרלבנטיים בעירייה שנותנים לנו מעטפת ועושה בשבילנו בימים אלו. ואנחנו מבקשים מהעירייה ומקווים שתיקח את הגן תחת חסותה".
כל העדכונים - חדשות פתח תקוה