כל הורה רוצה שהילד שלו יילך לגן ילדים בטוח ומוגן, עם ניקיון בסיסי ובלי שיצטרך להיתקל מדי פעם בחולדות ובעכברים שעלולים להעביר מחלות. אבל לטענת ההורים בגן הילדים הזה בפתח תקוה, זה לא המצב במקרה שלפנינו.
2 צפייה בגלריה
מלכודת העכברים והעובש בקירות הגן
מלכודת העכברים והעובש בקירות הגן
מלכודת העכברים והעובש בקירות הגן
(צילום: באדיבות ההורים)

בימים אלה קיים כעס ותסכול בקרב הורים לילדים בגני יונה בשכונת שעריה בפתח תקוה, השייכים לרשת מעיין החינוך התורני. למרות בקשות חוזרות ונשנות מאז תחילת המלחמה ואף הבטחות מצד הנהלת הרשת, טרם הובא מרחב מוגן למקום, ואם לא די בכך, לטענת ההורים התנאים במקום ירודים מאוד וכוללים עובש בקירות, חולדות, עכברים ואסלות ללא מושב.
מתחם הגנים המדובר ממוקם ברחוב יונה בשכונת שעריה הוותיקה, שייך לרשת פרטית ונמצא על שטח פרטי שבעליו משכיר אותו עבורה. בשל כך אין העירייה אחראית על הנעשה במקום וההורים חשים כי הנהלת הרשת ששוכרת את המתחם לא עושה מספיק עבור הילדים, כשעיקר הדאגה הוא מהעדר מרחב מוגן.
עם תחילת המלחמה הועברו הילדים לכיתות בבית ספר בשכונה, שם שהו חודשים אחדים עד שהוחזרו למבנה המקורי. מאז, דורשים ההורים כי יוצב מרחב מוגן במקום, אך למרות הבטחות לכך מצד הרשת, צעד זה טרם בוצע. כך למשל, בחודש ינואר, נאמר להורים כי בתוך מספר ימים יועמד מרחב מוגן מוסדי בשטח הגנים, מה שלא קרה. גם באפריל קיבלו ההורים הבטחה כי בתוך חודש יקבלו מרחב מוגן אך מאז חלפו כמעט חודשיים ובמקום טרם נראה אחד כזה.
"אי אפשר להמשיך ככה", אומרת אחת האימהות בכעס. "בכל פעם מורחים אותנו. עוד שבועיים, עוד שבועיים, ושום דבר לא קורה. אם יש אזעקה הילדים צריכים להיצמד לקיר פנימי. אני לא רוצה לחשוב מה יקרה אם יפול טיל חס וחלילה".

"חולדות ועכברים על ימין ועל שמאל"


אך לא רק החשש מפגיעת רקטות מטריד את ההורים, שכן הם טוענים לתחזוקה ברמה ירודה במקום. "יש בגן חולדות ועכברים על ימין ועל שמאל, עובש בקירות, אין מושבים על האסלות בשירותים, מצב זוועה", מספרת אם אחרת. "כל יום ההורים במלחמות עם ההנהלה. האחראית מגיעה, אומרת 'אנחנו נטפל' אבל בפועל לא מטפלים. ההנהלה צריכה לדאוג למקום ראוי לילדים ואין כזה".
איך אתם מתמודדים עם הסיטואציה הזו כרגע?
"אנחנו לא יודעים מה לעשות, אנחנו מתוסכלים מאוד. בימים האחרונים חצי מהגן לא הגיע, והורים מפסידים ימי עבודה כדי להישאר עם הילדים. תחשוב על ילדים בני חמש מה הם עוברים".

2 צפייה בגלריה
העובש בקירות בגן
העובש בקירות בגן
העובש בקירות הגן
(צילום: באדיבות ההורים)

קראו גם:

תגובת רשת גני מעיין החינוך התורני פתח תקוה: "כרשת גנים וותיקה ומובילה בעיר, אשר בראש מעיינה אך ורק טובת ורווחת הילדים ויעידו על כך עשרות אלפי הורים וילדים, גם במקרה הנ"ל אנו עושים את מלוא המאמצים על מנת לאפשר חזרה בטוחה לגן האם. כפי שידוע, המלחמה שנכפתה עלינו הביאה למצוקת מבנים עם חדרי ממ"ד תקינים ובכל זאת מהרגע שהיה הדבר נצרך ולמרות שזו חובת העירייה לדאוג לכך, התחלנו במאמצים אדירים להשיג חדרי ממ"ד לגנים בכל דרך ואמצעי.
"לצערנו בכל פעם ספק זה או אחר ביטלו או עיכבו את האספקה. בעז"ה הודיעו לנו חברת המנופים האחראית על ההובלה כי האספקה תיערך לכל המאוחר עד לתאריך 25.6, חשוב לציין שבמקביל הילדים לומדים בחדרי הגימבוריין של רשת מעיין החינוך התורני ונהנים מאוד משהות במקום.
לגבי עניין התברואה, מדובר בעסק להכנת מזון הצמוד למבנה הגן, גם בנושא הזה, הוזמן קבלן מומחה שיטפל בצורה מיידית בכל הפגעים כולל שיפוץ נרחב, רשת מעיין החינוך התורני פ"ת מקצה לצורך העניין כל תקציב שיידרש. אנו מאמינים בכך שהגנים שלנו, הילדים והמשפחות ראויים להרבה מעבר לסטנדרט החינוך המקובל בארץ ולכן משקיעים ונותנים הרבה יותר בכל קטגוריה חינוכית".
מדוברות העירייה נמסר: "מעיין החינוך התורני הינה רשת חינוך פרטית לחלוטין ואף השטח שבו ממוקמים הגנים המדוברים - הינו שטח שהרשת שוכרת מגורם פרטי. לאור העובדה כי הרשת היא פרטית וגם השטח פרטי, העירייה לא יכולה להתערב בנושא הזה".