צוות של מרכז שניידר לרפואת ילדים מקבוצת כללית יצא הבוקר (רביעי) למבצע חילוץ מיוחד בגבול רומניה-אוקראינה, על מנת להטיס ארצה 10 ילדים החולים במחלות מורכבות, שהגיעו עם הוריהם מבית החולים בקייב ונזקקים לטיפול רפואי דחוף ומציל חיים.
2 צפייה בגלריה
מבצע החילוץ של שניידר
מבצע החילוץ של שניידר
מבצע החילוץ של שניידר
(צילום: דוברות מרכז שניידר)
הצוות הרפואי שיצא למבצע כלל שני רופאים ושתי אחיות דוברי השפה: פרופ' עירית קראוזה, מנהלת מחלקת ילדים ג', ד"ר אביחי וייסבך, רופא בכיר ביחידה לטיפול נמרץ, יוליה ניקיטין, אחות במחלקת ילדים ג' ונטליה סירוטה, אחות טיפול נמרץ. הצוות הגיע לגבול עם רומניה שם נפגש עם הילדים ובני המשפחה המלווים, שהגיעו אחרי 40 שעות בדרכים מאזורי הקרבות. הצוות ביצע להם הערכה קלינית ראשונית במקום, והעלה אותם עם הציוד הרפואי הנדרש על הטיסה לישראל.
בין הילדים שעושים דרכם למרכז שניידר - חולים הזקוקים לטיפולי דיאליזה וחולי סרטן. הילדים יגיעו למחלקה לרפואה דחופה (מיון) של מרכז שניידר, משם ישתבצו למחלקות השונות, בהתאם למצבם הרפואי.
(צילום: דוברות שניידר)
קראו גם:
המבצע, בשיתוף משרדי הממשלה, בהם משרד החוץ ומשרד התחבורה, התאפשר הודות לעשרות אנשים פרטיים וחברות שנרתמו על מנת להוציאו לפועל. את ההיערכות הלוגיסטית המורכבת וההוצאה לפועל של המבצע אירגן איש העסקים עופר קרזנר, קונסול כבוד של אוקראינה בירושלים והבעלים של סיטי קפיטל גרופ, יחד עם רפאל יוחא, מנכ"ל סיטי קפיטל גרופ בקייב. הטיסה המיוחדת להבאת הילדים והוריהם לטיפול במרכז שניידר אורגנה ומומנה על ידי אנשי העסקים עמי לוסטיג ורועי בן ימי מקבוצת LR.
2 צפייה בגלריה
מבצע החילוץ של שניידר
מבצע החילוץ של שניידר
בדרך חזרה לישראל
(צילום: דוברות מרכז שניידר)
לדברי ד"ר אפרת ברון הרלב, מנהלת מרכז שניידר לרפואת ילדים: "אנו נרגשים וגאים לקלוט ילדים מאוקריאנה הנזקקים לטיפול רפואי, ורוצים להודות לכל האנשים הטובים שאפשרו לזה לקרות. באנושיותם היוצאת דופן מראים ברגעים קשים אלה את מדינת ישראל בגדולתה. צוות בית החולים מרגיש חובה מוסרית לעזור לכל הילדים באשר הם, ונעשה כל מאמץ על מנת לדאוג לצרכיהם הפיזיים והרגשיים כאחד. בימים הקרובים תצא גם משלחת מבית החולים שתהיה אחראית על מתחם הילדים בבית חולים השדה שיוקם על ידי משרד הבריאות באוקראינה".
כל העדכונים - חדשות פתח תקוה