כעס בקרב תושבים בשכונת אם המושבות. הסיבה: עקירת עצים לטובת בניה בשדרה המובילה לבית הספר אהוד מנור.
מדובר בשדרת עצי דקל בין רחוב בן חור לבין בית הספר כשבסמוך אליה מוכשרת בימים אלו קרקע לטובת בניה במקום. לפני כשבועיים העלה תושב השכונה, דותן זילברקלנג פוסט לרשת החברתית עם תמונות מהשטח והביע את דאגתו באשר לעקירת העצים כשהבחין בכלי הרכב הכבדים המתניידים למקום ובגדר המותקנת לצורך בטיחות. ראש העירייה הגיב בפוסט וציין כי "הפיקוח על הבניה העירוני בתמונה והכל תחת שליטה".
2 צפייה בגלריה
עקירת העצים באם המושבות
עקירת העצים באם המושבות
עקירת העצים באם המושבות
(צילום: דותן זילברקלנג)
אלא שבימים האחרונים החשש של דותן ותושבים נוספים שהביעו את דאגתם הפך למציאות ומספר עצים נעקרו ממקומם לטובת הבניה. "מדובר בעצים כאלו ותיקים בני למעלה מ 15 שנה, ופשוט עקרו אותם", אומר זילברקלנג. "שימו אותם במקום אחר, תניידו אותם, למה להרוג עצים? אבל הכי זול זה לזרוק אותם".
קראו גם:
עד כמה זה פוגע בכם התושבים?
"פוגע מאוד. מוריד את כל הירוק בעיניים. מדובר בשדרה ותיקה, יפה, שכיף ללכת בה גם בחורף וגם בקיץ והרגו אותה.פשוט מכעיס. בפוסט שהוצאתי לפני שבועיים הודיעו שהכל מתואם ואמרתי בסדר. עכשיו הוצאתי פוסט נוסף ואין שום ציוץ. טומנים את הראש בחול. אין להם מה להגיד, זו התחושה.
"מישהו בעירייה שם קצוץ על נושא של ייעור ועצים. אלו דברים חשובים כל כך באזור. אנחנו שכונה של מגדלי בטון והצבע הירוק נחוץ מאוד".
2 צפייה בגלריה
עקירת העצים באם המושבות
עקירת העצים באם המושבות
עקירת העצים באם המושבות
(צילום: דותן זילברקלנג)
בביקורת שמעביר דותן על העירייה הוא מתכוון לעצים נוספים שנעקרו ממקומם לאחרונה, ביניהם עצי ברוש בני למעלה מ-80 שנה בכפר אברהם, מספר עצים ברחוב וולפסון לטובת פיתוח המדרכה וכן עץ אקליפטוס בן למעלה מ-100 שנה בסמוך לאתר ההיסטורי חצר מיכאל שפירא בצומת הרחובות שטמפפר ופינסקר.
מלשכת דובר העירייה נמסר: "מדובר בשטח פרטי, בו מוקם בימים אלו בניין. הקבלן קיבל את האישורים הנדרשים מפקיד היערות לכריתת העצים המוצבים באתר הבנייה. בתוך כך יודגש כי העירייה פעלה במסגרת ההליך כדין ולצערינו הקבלן לא המתין את פרק הזמן הדרוש להתנגדויות ועל כן נושא זה ידרש לאכיפה ע"י משרד החקלאות. על כל פנים יצויין שלא מדובר בעצים עתיקים ובמסגרת הפיתוח הנופי המתוכנן לאזור ישתלו בעתיד עצים חדשים".
לכל העדכונים - חדשות פתח תקוה