טענה מצד תושבת מרכז העיר פתח תקוה: בזמן שרצה יחפה לרחוב כדי למצוא את גורת הכלבים של בנה בעל הצרכים המיוחדים, עיכבו אותה שוטרים במשך כרבע שעה בגין אי עטית מסכה. לאחר שקיבלה דוח ושוחררה לדרכה להמשך חיפושים התברר כי הכלבה נדרסה למוות.
1 צפייה בגלריה
הכלבה שמצאה את מותה
הכלבה שמצאה את מותה
הכלבה שמצאה את מותה
(צילום: פרטי)
האירוע המדובר התרחש ב-9 באוגוסט בשעת אחר הצהריים. "גידלנו בבית כלב וגורת כלבים בת חודשים ספורים, לבנה שמה, אותה הבאתי לבני בן ה-17 שהינו בעל צרכים מיוחדים כשהקשר ביניהם סייע לו רבות. זמן קצר לאחר שחזרתי מיום עבודה נוסף שמעתי את בני צועק 'אמא! לבנה נעלמה, בואי!'", מספרת אתי, תושבת רחוב שטמפפר.
קראו גם:
"יצאתי מהבית במהירות כדי לחפש אותה ואפילו לא נעלתי נעליים. פחדתי שאולי תנסה לחצות את הכביש ויקרה לה משהו כי היא כלבה של בית ולא של רחוב. בדיוק כשבאתי לחצות את הכביש ולחפש אותה לאחר שלא ראיתי אותה בזוית העין חסמה לי את הדרך ניידת משטרה".
איך הגבת? הבנת למה?
"נבהלתי מאוד. יצא אליי שוטר ששאל אותי מה קרה והשבתי שהכלבה ברחה ויצאתי מהר לחפש אותה. הוא שאל אותי מדוע אני בלי מסכה, אז אמרתי לו 'אתה רואה שרצתי בלי נעליים. תן לי לחפש קודם את הכלבה שלא תמות ואחרי זה אמסור לך אילו פרטים שתרצה'. למרות שהסברתי עד כמה הכלבה הקטנה חשובה לי ולבני הוא סירב ולא שיחרר אותי. הוא עיכב אותי במקום תוך שהוא מתעסק עם הטבלט, עם המסוף וכו' וכך ממשיך לעבור הזמן".
מה עובר עלייך באותם רגעים כשאת לא יודעת מה עלה בגורלה של הכלבה?
"היסטריה. בכיתי ואמרתי לעצמי 'אוי ואבוי אם יקרה משהו לכלבה'. אני בוכה לשוטר אבל הוא היה בשלו ואמר שאחרי שאקבל את הדוח הוא ינסה לעזור לי. רק הדוח עניין אותו. כשהוא הלך כבר לא מצאתי אותה".
לאחר ערב של חיפושים ממושכים ושעות מורטות עצבים מצא בנה הנוסף של אתי את לבנה כשהיא שרועה על כביש לא הרחק ממקום מגוריהם וכשהיא ללא רוח חיים. "לא סיפרתי לבן שלי שהיא נמצאה מתה", היא אומרת. "אמרתי לו שהיא נעלמה ולא מצאו אותה. עד היום הוא לא יודע. בינתיים הבאתי לו כלב אחר אבל זה לא אותו דבר כי הוא היה קשור אליה מאוד".
בעקבות האירוע וקבלת הדוח ביקשה אתי להישפט. השבוע קיבלה את כתב האישום בדואר ושם נכתב כי שהתה במרחק של מספר בניינים ממקום מגוריה בעת קבלת הדוח, מה שהכעיס אותה מאוד.
"הלכתי לתחנת המשטרה הסמוכה ואמרתי להם 'זה היה מתחת לבית שלנו, למה כתוב שהעבירה בוצעה בכתובת אחרת ומרוחקת יותר?' אז ענו לי 'מה זה משנה הכמה מטרים האלו'. אבל זה לא נכון כי יש מרחק לא מבוטל בין הכתובות ואני בפירוש הייתי מתחת לבניין. לא מספיק שהשוטר לא חמל על הכלבה למרות שהסברתי לו את המצב ואת החשיבות אז גם שיקרו לגבי הכתובת. היחס שלהם מזלזל, העיקר שרשמו דוח. לא הסתובבתי סתם ברחוב והלכתי לטייל".
ממשטרת ישראל טרם התקבלה תגובה.
לכל העדכונים - חדשות פתח תקוה