בצומת הסואן שבמרכז העיר הכולל גם את רחוב סלומון, עוברים כלי רכב רבים מדי יום, אלא שכחלק מהעבודות בהן הוצבו רמזורים במקום ואף הורחבה המדרכה ברחוב סלומון, בוטלה הפניה שמאלה מכיוון רחוב רוטשילד לרחוב הרצל לבאים מכיוון צפון, צעד שעורר התנגדות בקרב תושבי האזור. יש לציין כי מדובר ברחוב הכולל בנייני מגורים ומוסדות חינוך.
"כדי שאנשים יגיעו כעת לרחוב הרצל, הם יצטרכו לנסוע דרך רחוב סנדר חדד, להמשיך לסלומון ואז להמשיך ישר, או שהם ימשיכו בנסיעה ברחוב רוטשילד לכיוון דרום ויבצעו פרסה באמצע הרחוב, וכך עלולים לגרום לתאונות דרכים", אומר תושב האזור. "כעת נהגים יצטרכו לעשות סיבוב בבוקר ומספיקים כל הפקקים שנוצרים באזור כשגם רחוב סלומון יהיה פקוק יותר עם הרחבת המדרכה. יש פה חיסרון גדול. אגב, מאז השינוי היו מספר רב של אנשים שמחוסר ידיעה או מכורח ההרגל פנו שמאלה וכמעט התרחשו תאונות".
1 צפייה בגלריה
תמרור הפונה פנייה שמאלה מרוטשילד
תמרור הפונה פנייה שמאלה מרוטשילד
תמרור הפונה פנייה שמאלה מרוטשילד
(צילום: מתן דויטש)
קראו גם:
תושב אחר הוסיף: "זה יפה שהעירייה מבצעת עבודות לפיתוח התשתיות, והתקנת רמזורים. כל דבר שיכול לתרום לבטיחות בנסיעה הוא צעד מבורך, אבל מנגד היו יכולים למצוא פתרון כדי להשאיר את הפניה לרחוב הרצל. אנחנו מכירים את תרבות הנסיעה של מרבית הנהגים שיחפשו קיצורי דרך והתאונות עלולות להגיע ממקום אחר".
מדוברות העירייה נמסר: "בשנים האחרונות פתח תקוה עוברת מהפכה בתחום התחבורה - להתאמת הסדרי התנועה לטובת בטיחות העוברים בדרכים. יודגש כי במסגרת העבודות, העירייה פועלת כדי להסדיר ולשדרג את רחוב רוטשילד, לרבות ההסדרה ברוטשילד - אחד העם, ורוטשילד - בלפור - חיים כהן.
"צומת רוטשילד-סלומון רומזר מסיבות בטיחותיות בכדי לאפשר חצייה בטוחה להולכי רגל ויציאה בטוחה מרחוב סלומון. הנסיון לשמר את הפניה שמאלה מצפון אל רחוב הרצל, הוביל לעומסים כבדים בעיקר בגישה מצפון לצומת ופגע בשירות התחבורה הציבורית באופן קשה.
"שיעור הפונים שמאלה מקרב הבאים מצפון הינו נמוך יחסית והתרומה של ביטול הפנייה איפשרה לשפר באופן משמעותי את רמת השירות לנוסעי התחבורה הציבורית ולכלי הרכב הנוסעים על רחוב רוטשילד, וכן להבטיח את בטיחות העוברים בדרך".
כל העדכונים - חדשות פתח תקוה